Kat ved døren
Fra : Henrik

Dato : 13-10-05 19:42

Hvad skal vi gøre, der står en kat ved vores dør.
Den er mærke i øret men vi kan ikke komme til at se hvad der står.
Kan man ringe til falck og få dem til at hente katten ?

MVH

Henrik

Fra : Ragna

Dato : 14-10-05 08:05

Hej Henrik!

Dette svar kommer muligvis for sent, da jeg kan se at du skrev spørgsmålet i
går, men mit råd ville være at tage katten ind og på den måde kunne komme
tæt nok på til at aflæse nummeret. Der er sikkert en familie derude et sted,
der savner deres mis og som vil være jer taknemlige over jeres hjælp.
Fortæl endelig hvordan det gik!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Henrik

Dato : 14-10-05 16:38

Tak for svaret.
Vi har nu set nummeret, men det var ikke nemt at læse det.
Ringet til Falck og de fik kontakt til ejeren.

Men det var ikke den nuværner ejer af katten , men den første ejer af
katten, som havdet givet den væk.
Men de skulle nok finde den rigtige ejer.

Men det viser at man skal huske at fortælle hvis men flytter eller katten
skifter ejer, ellers kan databasen jo ikke bruges.

Henrik

Fra : Søren LH

Dato : 14-10-05 20:17

"Henrik" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det viser at man skal huske at fortælle hvis men flytter eller katten
> skifter ejer, ellers kan databasen jo ikke bruges.

Apropos: Er det køber eller sælger der bør gøre dette?

Mvh
Søren

Fra : Allan

Dato : 14-10-05 20:49

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos: Er det køber eller sælger der bør gøre dette?
>
> Mvh
> Søren

Det burde være sælger Men hvis jeg var køber , Ja så var det mig.
Det er nok den der er mest glad for katten der laver ejerskiftningen. Men
den tidligere ejer af katten skal vist skrive under på et eller andet, før
øremærket bliver flyttet.

Og jeg er sur på det system der er med øremærkning her idag. Ja kun fordi
jeg har købt og betalt for et brugt nr:

Men det er en hel anden historie
Mvh Allan

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 15-10-05 14:45

> [...]

> den tidligere ejer af katten skal vist skrive under på et eller andet, før

Jeg overtog en ''brugt'' kat for et år siden (tænk, er det KUN et år
siden ???) og da lovede tidligere ejer at stå for omregistrering, men
for nogle uger siden fandt jeg ud af at Ossy stadigvæk var registeret i
hendes (tidligere ejer) navn
Jeg sendte en mail til KV og bad dem om at registrere Ossy i mit navn,
men jeg må indrømme at jeg har ikke undersøgt om det er sket.....

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Søren LH

Dato : 16-10-05 16:28

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg sendte en mail til KV og bad dem om at registrere Ossy i mit navn,
> men jeg må indrømme at jeg har ikke undersøgt om det er sket.....

Da jeg købte kat fik jeg at vide at det skulle jeg selv sørge for.
Umiddelbart synes jeg det er mærkeligt at man bare kan skrive til registret
og fortælle at en eller anden kat er min, og så bliver det registereret, men
sådan er det, og der var ikke krav om sælgers underskrift. Men jvf.
ovenstående ser det ud til at selvgjort er velgjort.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 16-10-05 17:32

> [...]
> registereret, men sådan er det, og der var ikke krav om sælgers
> underskrift. Men jvf. ovenstående ser det ud til at selvgjort er velgjort.

ja, det har også undret mig, dvs. at i princippet kan man gå ud og nappe en
kat, og bare omregistrere den..
min sidstankomne raggie, som var knapt et år da jeg overtog ham, det foregik
sådan at jeg ved det årlige vacc og eftersyn, som var kort efter, spurgte om
hvad jeg skulle mht ejerskifte, og den klarede dyrlægen for mig..det burde
være som med hundene, at tidligere ejer underskriver ejerskifteblanketten og
den sendes ind.

mvh. marie