Tænde computer over netværk?
Fra : Poul Kaasing

Dato : 13-10-05 13:02

Hej

Jeg kan huske at jeg engang havde en computer, som jeg kunne tænde ved at
snde en kommando fra en anden computer over netværket.
Hvordan er det lige man gør det?

Bundkort på computeren der skal tændes er et ASUS P4P800-VM, IP adresse
192.168.1.103. Den er kablet til routeren, som er en Linksys WRT54SRX.

Mvh
Poul

Fra : Carsten Keller

Dato : 13-10-05 13:04

"Poul Kaasing" <kaasingNOSPAM@FJERN ALT MED STORT hotmail.com> wrote in
message news:01s3f.29$Dj4.22@news.get2net.dk...
> [...]
>
> Bundkort på computeren der skal tændes er et ASUS P4P800-VM, IP adresse
> 192.168.1.103. Den er kablet til routeren, som er en Linksys WRT54SRX.

Det du leder efter hedder Wake on LAN. Google det, så finder du masser af
apps der kan hitte ud af det. Men det kan godt blive lidt langhåret hvis du
vil have det til at foregå fra internettet...

Keller

Fra : Poul Kaasing

Dato : 13-10-05 14:17

Jeg googler lidt på Wake on LAN, det skal kun foregå over det lokale
netværk. Skal bare tænde min HTPC inde fra kontoret, er vel lidt doven

/Poul

Fra : Svend

Dato : 13-10-05 14:32

Poul Kaasing wrote:
> Jeg googler lidt på Wake on LAN, det skal kun foregå over det lokale
> netværk. Skal bare tænde min HTPC inde fra kontoret, er vel lidt doven

Jeg har selv brugt poweroff.exe, virker fint.

--
Svend

Fra : Poul Kaasing

Dato : 13-10-05 14:35

Hehe, også den jeg fandt frem til først og har installeret.