Opsætning af 3com switch
Fra : KL

Dato : 12-10-05 23:34

Hejsa

Har netop købt en 3com officeconnect til deling af mit stofanet... mit
problem ligger i at når jeg tilslutter routeren til cable/dsl porten på den
kan jeg ikke komme på nettet med den. Den er opsat til at køre med dynamisk
ip og selv skulle hente dns server fra stofa. Men i status/log på den får
den ikke forbindelse til stofa...

Har famile opkobling hos stofa og har tilføjet mac adr. på switchen på deres
hjemmeside...

Internettet fungere fint hvis jeg sætter routeren i en af de andre porte..

Er det et krydset eller alm kabel der skal gå fra router til switch ??

Nogen gode ideer ??

På forhånd tak

Klaus Lauritsen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 13-10-05 15:02

KL <Klaus@emailmig------.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Har netop købt en 3com officeconnect til deling af mit stofanet...

http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=suppo
rt&sku=3CP4144

Den model (på linket) virker ikke med kabel ISP. Kan det være årsagen?

> [...]
> hjemmeside...
>
> Internettet fungere fint hvis jeg sætter routeren i en af de andre porte..

Måske fordi den så fungerer som hub? Der står på ovennævnte side, at den
er forsynet med en hub, og ikke en switch.

Med Stofa Familienet behøver du vel ikke en router. Kan du ikke nøjes
med en switch (eller hub)?

> Er det et krydset eller alm kabel der skal gå fra router til switch ??

Den model 3com på ovennævnte side sælges ikke mere. Men normalt bruger
man alm kabel.

> Nogen gode ideer ??

Som sagt, med familie opkobling vil jeg tro du kan nøjes med en (gratis
- hvis du går ned på genbrugsstationen) hub eller switch.