Flytte kat til andet hjem
Fra : Mr. Nobody

Dato : 12-10-05 10:03

Hej

Vis man nu skal flytte et andet sted hen end med katten hvordan skal man så
gøre for at katten kan tilvende sig det nye sted ?.

På forhånd for svar.

--

Hilsen
Jesper Hansen

Fra : Hanne Engermann

Dato : 12-10-05 10:26

> [...]
>
> Vis man nu skal flytte et andet sted hen end med katten hvordan skal man så
> gøre for at katten kan tilvende sig det nye sted ?.

Det skulle ikke være noget problem Jesper.
Vent evt. med at flytte katten til sidst. Når den så kommer til det nye
hjem, genkender den møblerne (og lugten deraf).
Hvis den skal have adgang til det fri, skal I vente i hvert fald 3-4
uger med at lade den komme ud.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mr. Nobody

Dato : 12-10-05 13:05

Hej igen

Først tak for svaret Hanne

Jeg har lige et mere spørgsmål vis du kan hjælpe ?

Katten er vant til at rende ude nu men vis jeg nu flytter den et sted hen
hvor den ikke kan rende ude bliver den så tosset i hovedet eller kan den
væne sig til at blive en inde kat ?

Jesper

Fra : Anette

Dato : 12-10-05 20:53

Mr. Nobody wrote:
> Katten er vant til at rende ude nu men vis jeg nu flytter den et sted
> hen hvor den ikke kan rende ude bliver den så tosset i hovedet eller
> kan den væne sig til at blive en inde kat ?

Det tager noget tid, før den forstår at den ikke længere kan/må komme ud.
Den vil formentligt skrabe på vinduer og døre, "græde " højlydt og
protestere - men når den efter et par uger har forstået at det nytter ikke
noget, vil den affinde sig med den nye situation.
En sund kat bliver ikke "tosset i hovedet" af det - udover den tid det tager
for den at vænne sig til de nye livsvilkår.
Husk nu skal du så til at give den al den stimulation og leg den plejer at
hente udendørs - så du må finde legetøj frem

/ Anette

Fra : Mr. Nobody

Dato : 12-10-05 21:34

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> Husk nu skal du så til at give den al den stimulation og leg den plejer at
> hente udendørs - så du må finde legetøj frem

Ok, jeg takker for svaret Annette

Jesper

Fra : Hanne Engermann

Dato : 12-10-05 22:50

> [...]
> hvor den ikke kan rende ude bliver den så tosset i hovedet eller kan den

Puh ha! Det er godt nok afhængigt af mange ting: Hvor gammel er katten?
I hvor mange år har den været vant til at være ude? Er den mere ude end
inde?
Du må også tænke på, at den ude har haft et socialt liv med andre katte,
og især hvis den er alene-kat, vil den i høj grad savne dette selskab.
Hvis du kun har den, skulle du i høj grad tænke på at anskaffe den i
kammerat - helst samtidig med flytningen, for så mødes de begge på
"neutral" grund.

Og hvis du ikke allerede har det, så anskaf et gulv-til-loft
klatrestativ ret hurtigt efter indflytningen. (Hvis du ellers bare er
LIDT kreativ, kan du selv lave det. Se ellers på min hjemmeside
www.mega-mco.dk under 'Vejledning'. Midt på siden er der et link til et
super-godt sted med klatremiljøer.

Hvis der er altan, der hvor du flytter hen, skulle du undersøge
muligheden for at sætte net op (til underkanten af altanen
ovenover).Dette kan du så kamouflere med slyngplanter.

Jeg har som "tommelfingerregel":
Man kan altid GIVE en kat noget mere (især plads), sjældent TAGE noget
fra den.

Men det kommer jo også an på, hvordan katten ellers er af sind, og hvor
knyttet til dig og kontaktsøgende den er.