Check om mobil-tlf er stjålet ?
Fra : quickmann

Dato : 12-10-05 04:29

Halløj !!!

Kan man undersøge om en mobil-tlf er meldt stjålet
på dens 'imei' nummer el.lign indbyggede ID, i forbindelse med et
brugtkøb....?

Jeg vil gerne vide om den er "ren" og jeg ikke får bøvl hvis den købes af en
ubekendt...

På forhånd tak !!!!

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 12-10-05 06:55

Du kan godt checke om din telefon er meldt stjålet.
Tag den med ned til din lokale politi station, og dem til at checke om den
skulle være 'varm' eller 'ren'.

IMEI nr. svarer til et serienummer.

/F

Fra : Lars Koch \(5000\)

Dato : 12-10-05 06:57

Kunne være super smart, hvis der var en homepage, hvor man kunne søge i en
database over stjålne numre... men det er der desværre ikke...

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 12-10-05 07:51

Du kan jo selv starte med at lave siden...

/F

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 12-10-05 11:32

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message
> Du kan jo selv starte med at lave siden...
>
> /F

Topposter...

Det var da en fjollet ide, hvordan skulle han få de oplysninger til at lave
den hjemmeside? Han har ikke og får aldrig adgang til imei databasen..

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 12-10-05 11:39

Hvorffor er det en fjollet ide at lave en databse over stjålne telefoner ?

Hvis du køber en brugt telefon på f.eks. i en nyhedsgruppe eller QXL.dk. Så
kan man da checke om den telefon man har er reigsteret derinde....

Man kan altid få et IMEI nr. udleveret inden man køber brugte telefoner.

Selv 'Topposter'

/F

Fra : Fischer

Dato : 12-10-05 15:53

> Hvorffor er det en fjollet ide at lave en databse over stjålne telefoner ?

Hvis den ikke er i nærheden af at være komplet dækkende, altså indeholde
næsten alle sjålne mobile, så synes jeg også det er spild af tid med sådan
en database.
En sådan "privat" database ville næppe nå op på mere end et par %.

*Fischer

Fra : Jesper

Dato : 16-10-05 20:48

On Wed, 12 Oct 2005 16:52:42 +0200, Fischer wrote:

> [...]
> en database.
> En sådan "privat" database ville næppe nå op på mere end et par %...

Ja, en privat database ville ikke være særlig dækkende, men en
offentlig som blev opdateret via politiets registre og som alle kunne
slå op i gratis ville have en markant kriminal-præventiv effekt. Det
ville stort set blive umuligt at omsætte en stjålen telefon i Danmark.

Fatter ikke hvorfor det ikke findes allerede.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 13-10-05 10:04

> [...]
> Så kan man da checke om den telefon man har er reigsteret derinde....
>
> Man kan altid få et IMEI nr. udleveret inden man køber brugte telefoner.

Som en anden har skrevet giver ovenstående ingen mening..

og du forstod ikke hvad jeg mente med topposter eller valgte blot at spille
dum?

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 13-10-05 10:17

Den findes allerede ! - næse .....

http://www.djubi.dk/index.php?page=main&content=blackliste

/F

Fra : Max

Dato : 13-10-05 10:55

Hej Flemming

> og du forstod ikke hvad jeg mente med topposter eller valgte blot at
spille
> dum?

Han lever vel bare op til sit navn, så han spiller ikke :)

Mvh Max

Fra : Max

Dato : 12-10-05 07:55

Hej Lars

> Kunne være super smart, hvis der var en homepage, hvor man kunne søge i en
> database over stjålne numre... men det er der desværre ikke...

Databasen over numrene findes jo, og man kan sikkert også
opnå adgang hvis man betaler det rigtige sted.

Mvh Max

Fra : Thomas Andersen

Dato : 12-10-05 11:06

www.djubi.dk lavede engang en