Detaljeret styring af tabeller via stylesh~
Fra : Preben Nielsen

Dato : 08-06-01 07:27

Jeg vil gerne kunne styre mine tabeller fra et eksternt
stylesheet. På en type websider skal der være to forskellige
typer tabeller med hver deres egenskaber for rammer,
baggrundsfarve osv. Den ene tabel, som kun skal bestå af en
enkelt celle, skal kunne indeholde flere forskellige skrifttyper,
der også defineres i stylesheet.
På en anden type websider skal tabellen indeholde en lang række
informationer. Nogle celler skal være flettede.
Det er altså en forholdsvis detaljeret styring af tabeller jeg
skal bruge.
Jeg har fundet nogle grundideer her:
http://www.html.dk/scripts/css/00002
http://www.html.dk/scripts/css/00003
men jeg ved ikke om denne metode kan bruges til en så detaljeret
indstilling, som jeg har brug for.
Hvordan kommer jeg videre?
Kan nogen evt anbefale noget solid - og gerne samtidig
letforståelig - litteratur om stylesheet?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 08-06-01 11:46

Preben Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
[SNIP]
> Kan nogen evt anbefale noget solid - og gerne samtidig
> letforståelig - litteratur om stylesheet?

Den bedste vejledning på Dansk generelt om CSS findes efter min
bedste overbevisning på <http://www.html.dk/>.

Den officielle W3 CSS specifikation for tabeller findes her (Med
eksempler):
<http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/tables.html>

/Kasper

Fra : Preben Nielsen

Dato : 14-06-01 22:02

> [...]
> bedste overbevisning på <http://www.html.dk/>.
>
> Den officielle W3 CSS specifikation for tabeller findes her

Jeg er enig, CSS tutorial'en på html.dk er virkelig god - og
derudover er forfatteren en venlig hjælper. Jeg har fået meget
god hjælp. Kan anbefales.

Preben

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer