lam
Fra : tina hedeman

Dato : 11-10-05 07:17

hej med jer

jeg fik lige et lam igår til fryseren men ribbene vil vi ikke spise. jeg vil
så lave noget ris eller pasta med grøntsager til hundene også skære de
ribben ud til dem.
de skal vel ikke tilbedredes de skal jo være rå når de skal have dem ikke?
jeg skal ihverfald se om jeg kan skære dem ud i mindre stykker.
nogle forslag hvad man elleres kan komme i til hundene af grøntsager og det
hele behøver vel ikke at blive tilberedt?eller hvad.
hilsen tina

Fra : Niau

Dato : 11-10-05 12:42

> [...]
> nogle forslag hvad man elleres kan komme i til hundene af grøntsager og
> det hele behøver vel ikke at blive tilberedt?eller hvad.

Hej..

Barf'er du normalt eller er det bare en engangsmiddag?

mvh Thanh Nhi

Fra : tina hedeman

Dato : 11-10-05 14:07

hej

jeg gør det ikke normalt men jeg gør det jævnligt og jeg ved godt det ikke
må blandes med deres foder.
men hvor meget skal en hund på 32 kg have af mad og en på 22 kg?
de er vant til at få råt kød.
hilsen tina

Fra : Niau

Dato : 11-10-05 16:23

"tina hedeman" <th@daf-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må blandes med deres foder.
> men hvor meget skal en hund på 32 kg have af mad og en på 22 kg?

Hej igen.

Du kan evt. læse på www.kiplers.dk
Til højre i menuen, kan du vælge BARF og så står der en MASSE, du kan bruge.
Ellers kan du maile Marie og spørge. Hun er utrolig sød og dygtig.

Men det er noget med, at hvis dine hunde er under 6 mdr, så skal de have 10%
af deres kropsvægt. Derefter 5% til den er 18 mdr og til sidst 2%. Men det
er meget variende fra hund til hund. Er din hun dvoksen og meget aktiv, så
kan du give den 3%.

Mht forholdene, så er det 60-80& kødfuldeben og resten grønt. Synes du
hunden er lidt for tyk, så giver du den bare 50-50 % af hver.
Det er lidt besværligt at forklare, men læs på Maries side, så skal du nok
få ALLE informationer.

mvh Thanh Nhi