billede af en øretatoveret kat?
Fra : audi_quattro

Dato : 10-10-05 13:18

Er der nogen som har ovenstående?

Så må i gerne maile det til min private mail på:

audi_quattro@jubii.dk

så lige et her:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-10-05 13:35

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> writes:

> Er der nogen som har ovenstående?

Du får lige et par links her:

http://www.spca.bc.ca/kamloops/images/cat/cat6.jpg
http://www.dog-register.co.uk/hugo.jpg
http://www.dog-register.co.uk/kitty.jpg
http://www.animalid.com/images/rabbit-ear.jpg
http://www.gsdcv.org.au/images/tattoo.jpg
http://www.dynamicasp.com/dynamicasp.com_non_ssl/builder/images.php?image=104
http://www.noonbarra.com/images/tattoo.jpg

Nogle af dem er af hunde og en enkelt er af en kanin, men de ser
faktisk ens ud på de forskellige dyr jeg har set.

Men det er godt nok praktisk når man finder en forhutlet kat. Man kan
lige ringe og høre hvor den hører til. Den fordel er der ikke ved
chippen.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Janner

Dato : 10-10-05 13:40

Du kan se her http://katte.dyregalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2101 her er
det ca et par måneder siden Kalle blev tatoveret ...

/Jan

Fra : audi_quattro

Dato : 10-10-05 13:46

syret nok at der findes sådan en hjemmeside.. hehe..

jeg kendte kun til bilgalleri.dk men der er altså også til katte,, hehe.
har jo aldrig været katte nørd før jeg fik min lille søde Thinka nu ;)..

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 13:33

"audi_quattro" <audi_quattro@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:434a5a8c$0

> så lige et her:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
> det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Så voldsomt behøver det ikke altid, at se ud efter en øretatovering.
Da vores 4 katte blev tatoveret, var der ikke meget overskudsfarve, og
tatoveringen var stort set læselig med det samme.
En af vores tidligere katte, der også blev tatoveret, havde grøn farve i
ørene i nogle dage, men slet ikke så meget, som på dit eksempel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-10-05 13:31

audi_quattro wrote:
> Er der nogen som har ovenstående?
> så lige et her:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
> det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Det er jo lige efter, med farve ud over det hele :)

http://gallery.nathue.dk/photo/2005/01/23/CRW_2740.jpg
http://gallery.nathue.dk/photo/2005/01/19/CRW_2312.jpg

Begge med øretatovering... svært at se ikke? :)

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Fra : audi_quattro

Dato : 10-10-05 13:47

Nå så er jeg mere rolig,, kan jo slet ikke se det ;)

Fra : Bettina Hansen

Dato : 10-10-05 13:36

audi_quattro wrote:
> Er der nogen som har ovenstående?
> Så må i gerne maile det til min private mail på:
> audi_quattro@jubii.dk

Jeg har sendt dig et par billeder af den ene af vores katte - det ene
taget ca. 1 uge efter hun blev øretatoveret (hvor hårene var barberet
af) og et taget nogle måneder senere (hvor hårene var begyndt at vokse
ud igen).

> så lige et her:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
> det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Sådan ser det ud de første par dage - så begynder farven at skalle af og
efter 1-2 uger er det væk og kun nummeret står tilbage ;)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Alice M

Dato : 10-10-05 16:39

">
> Sådan ser det ud de første par dage - så begynder farven at skalle af og
> efter 1-2 uger er det væk og kun nummeret står tilbage ;)
>
> Mvh Bettina

Hejsa

Vores Yrsa (med meget hvide ører) var også grøn i meget længe...
Det forsvandt dog, men man kan stadig se nummeret igennem øret - altså ikke
læse det, men den grønne farve som tallene står med kan ses gennem ørerne -
og det er cirka 14 måneder siden hun blev tatoveret :)

Så nogen gange kan det altså ses.. har desværre ikke nogle billeder af det
:(

Alice M

Fra : dpl

Dato : 10-10-05 13:47

audi_quattro wrote:
> [...]
>
> så lige et her:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
> det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Det ser ret slemt ud lige når det er gjort, se bare på min sibirer Elen
her, 12 uger gammel: http://www.sevastopol.dk/images/killinger56.jpg

Men se så her, 5 måndeder senere:
http://www.sevastopol.dk/images/killinger58.jpg
http://www.sevastopol.dk/images/killinger59.jpg

Hilsen Dorthe
PS. Vil du have billederne sendt, eller kan du bare kopiere dem?

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-10-05 13:46

dpl <dplahrmann@hotmail.com> writes:

> Det ser ret slemt ud lige når det er gjort, se bare på min sibirer
> Elen her, 12 uger gammel:
> http://www.sevastopol.dk/images/killinger56.jpg

Hvor ser hun faktisk sød ud. Hun ligner en der lige er klædt ud til
fastelavn/halloween. Eller man kan måske snarere sige, at hun ser
rigtig sød ud, fordi man ved at det ikke er fordi hun får farvet
pelsen for at se sød ud. Hmm. Svært at forklare, jeg håber I ved hvad
jeg mener. Og at jeg ikke mener at man skal farve sine dyr.

Mvh Trine

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-10-05 20:46

audi_quattro skrev i en meddelelse...

> så lige et her:
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/docs/kattemaerkning
> det ser jo voldsomt ud,, men det fortager sig vel.?

Hos min dyrlæge bliver kattene håndtatoveret på samme måde som mennesker får
tatoveringer, så de kommer hjem med et fint klart og afgrænset øremærke, og
en lille smule rødmen der forsvinder i løbet af 48 timer. Ingen grøn
overskudsfarve her

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : myggen

Dato : 11-10-05 20:54

"Tina Susanne Johansson" <dur@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> får tatoveringer, så de kommer hjem med et fint klart og afgrænset
> øremærke, og en lille smule rødmen der forsvinder i løbet af 48 timer.

´

vores kat har heller ikke grønne ører og man kan ikke se hans tatovering
gennem øret, og det er heller ikke noget dersådan "lyser" op i hans hvide og
meget lyse ører og kalder på opmærksomhed, for så "prangende" er det ikke.
Det er tydeligt nok til at se hvad der står, men det er også det.

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 11-10-05 21:16

Tina Susanne Johansson skrev i en meddelelse...

> [...]
> får tatoveringer, så de kommer hjem med et fint klart og afgrænset
> øremærke, og en lille smule rødmen der forsvinder i løbet af 48 timer.

Et par billeder af de to nyeste tatoveringer - fra august måned i år:
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Isabella&picnumber=8288
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=Isabella&picnumber=8370

Mvh Tina
--