Stolt kat...
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 10-10-05 07:46

Hej Ng

Vil lige fortælle hvad jeg lavede halvdelen af min lørdag )

Vores dejlige kat: Windows, (ja det er faren der har døbt den), syntes at
jeg skulle have pakker her i lørdags. Var lige stået op og sad egentligt og
nød morgensolen, da jeg pludselig kunne hører en larm og piven fra stuen...
Ja, det var så Windows der havde fanget en lille markmus som hun kunne lege
med.. Jeg prøver så at fange den her stakkels mus, men "dum" som den er,
kravler den ind i vores højtaler som står på gulvet... Hmmm hvad gør man
så.. Jeg syntes det var synd for den lille mus, som jeg viste var kommet til
skade... Mens jeg så sidder der med alle mine talenter og prøver at få musen
ud, begynder Windows og kede sig, for nu er der jo ikke noget og lege med.
Så hun render ud igen og fanger så et nyt stykke legetøj. Så ind kommer hun
med en fugl, som jeg dog hurtig får fat i og efter et gennemtjek i
fuglenettet kunne jeg konstatere at den godt kunne blive sluppet løs...

Men min mus fra før sidder sån' set stadig i højtalere og jeg var
efterhånden blevet en bette kun svedt, og ville gerne i bad.. Men jeg ville
også være sikker på at musen ikke bare kravlede ud og hyggede sig i
stuen...Så højtaleren blev afmontere og sat ud i en høj papkasse på
værkstedet og så gik jeg i bad...

Da jeg så frisk og med ny gå på mod, kommer ud fra badet, lyder der et
rabalder inde fra stuen... Ja... Windows har erhvervet sig endnu en mus, så
over stok og sten går det så i et kvarter for at fange denne nye lille mus,
stuen ligner anden verdenskrig i min kamp for at fange den... Men endelig
får jeg fat i halen på den og kan få den sat udenfor (den var ok)...

Så syntes jeg at det var nok for denne dag... Så Windows blev erklæret
indekat for resten af dagen... Men lidt godbidder skulle vores stolte jæger
jo have... Så hun fik lov at gnaske hendes ynglingsret i sig: Grønne
kongeasparges )

Så Windows kan godt finde ud af at holde sin mor beskæftiget sådan en lørdag
formiddag....

Lige til slut vil vi fortælle at muse i højtaleren kravlede ud senere på
dagen, men jeg måtte desværre aflive den, for dens ene ben var næsten bidt
over...

Et lille miauv fra Heidi og Windows

Fra : Hrönn Samsonardóttir~

Dato : 10-10-05 08:09

> [...]
> dagen, men jeg måtte desværre aflive den, for dens ene ben var næsten bidt

Jeg er glad for at se at der er andre en jeg der er tossede nok til at
prøve at redde musene :-/
Jeg kan simpelthen ikke holde det ud at se på at kattene leger med dem,
hvis de bare slog dem ihjel med det samme så ville jeg ikke blande mig
..... men det der med at daske til dem, ta' dem i munden og tygge lidt
på dem bare for at slippe dem igen ....... det kan jeg slet ikke klare

Men så var du da beskæftiget med noget fornuftigt imens ..... du havde
vel ikke andet at lave på en lørdag ......

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir Meyer
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 10-10-05 08:56

"Hrönn Samsonardóttir Meyer" <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> skrev i en meddelelse

> Men så var du da beskæftiget med noget fornuftigt imens ..... du havde
> vel ikke andet at lave på en lørdag ......

Næ.... Så havde jeg jo en undskyldning for ikke at gå igang med at pudse
alle vinduerne som jeg har udskudt (alt for længe)...

Fra : Leyna

Dato : 10-10-05 11:12

On Mon, 10 Oct 2005 09:08:57 +0200, Hrönn Samsonardóttir Meyer
<bamseKATTE@BAKKEcool.dk> wrote:

>Jeg er glad for at se at der er andre en jeg der er tossede nok til at
>prøve at redde musene :-/

Ups... Den klub må jeg vist osse melde mig ind i!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : dpl

Dato : 10-10-05 11:46

Leyna wrote:

> Ups... Den klub må jeg vist osse melde mig ind i!

Hej igen
Nej, den klub behøver man nu heller ikke at stile efter.
Siden det åbentbart er "katten som rovdyr- dag" i dag, vil jeg da lige
nævne at et mindre dyr som en kat har haft fat i, stort set altid er
dødsdømt. De lange tænder laver dybe men næsten usynlige skader, som
resulterer i at musen eller hvad det måtte være, dør af infektion i
løbet af en dag eller to. Så det er fint nok at redde et dyr fra en lang
leg med katte, men har katten nået bare at tygge en smule i det, så bør
det aflives bagefter, for ikke at trække pinen ud.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Karina Nielsen

Dato : 22-10-05 22:29

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> dagen, men jeg måtte desværre aflive den, for dens ene ben var næsten bidt

Jeg bliver mere og mere glad for at Perle er fuldstændig indekat*gg* Bare
hendes lege med edderkopper*gys* Det værste af det hele er at hun nyder at
lege med dem og så bare lader dem gå sin vej igen - men hun er en god
sølvfisk-fanger på badeværelset om natten*gg*

Karina