Pda telefon, hvad er jeres erfaringer?
Fra : Brizz

Dato : 09-10-05 20:27

Overvejer meget om min næste telefon skal være en pda telefon. Har idag
en spv C500 og en pda ved siden af og vil ikke undværre hverken pda
eller mobil.
Er windows 2005 mobile kommet på markedet endnu?
Er det noget der virker de pda telefoner?
funtionaliteten i telefon delen?

Kom med jeres menninger, holdninger og erfaringer.

Mvh Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-10-05 11:03

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det noget der virker de pda telefoner?
> funtionaliteten i telefon delen?
>
> Kom med jeres menninger, holdninger og erfaringer.

Der er fordele og ulemper ved en PDa telefon.

PDA telefonen skal have en stor skærm for at være brugbar til Excel og Word.
Men en stor skærm betyder at den fylder i lommen, desuden bliver skærmen
ofte fedtet af sved, hårpomade o.lign. når man bruger den som telefon. Så
med en PDA bør man bruge øresnegl. Det er også irriterende man fedter
skærmen til når man taster numrene og voice dalen er ren til grin.

Prisen er som regel høj i forhol til en almindelig tlf. (5.000 og opaf) så
man er lidt mere øm og dermed bruger man den ikke helt som en billig mobil.
Dvs på stranden , i byen osv.

Men ellers virker pda fint , både tlf. og pda.

Mv Jens

Fra : peter6715

Dato : 10-10-05 15:57

hjad er bedst moderen eller datteren ??? En PDA med telefon eller en god
telefon med PDA programmer. Jeg sidder med en smartphone, tror jeg den
kaldes, en SE P910i, som er indbygget med en masse PDA programmer (mail,
Internet, Word, regneark (miniudgaver) men de er der.

Til mit brug bare perfekt,
så det er vel også en mulighed at se på for dig

Billedmaler
Peter Hansen
6715 Esbjerg N
www.billedmaler.dk

Fra : RpR

Dato : 13-10-05 10:23

> Jeg sidder med en smartphone, tror jeg den
> kaldes, en SE P910i, som er indbygget med en masse PDA programmer (mail,
> Internet, Word, regneark (miniudgaver) men de er der.

P910i er en stor sag idag, så hellere Motorola A1000 der kører med samme
styresystem, er hurtigere, kan køre de samme programmer, fylder lidt mindre
i lommen og koster mindre

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-10-05 17:29

> [...]
> Er det noget der virker de pda telefoner?
> funtionaliteten i telefon delen?
>
> Kom med jeres menninger, holdninger og erfaringer.

I amtets IT afdeling spilder vi en hel del tid på disse apparater og min
mening er at PDA'er og telefoner skal holdes adskildt. Det går ud over begge
dele når de sammenbygges. Når den ene del skal til service så må man også
undvære den anden.

Mvh
Peter

Fra : Brizz

Dato : 10-10-05 18:30

Peter Jensen wrote:
> [...]
> dele når de sammenbygges. Når den ene del skal til service så må man også

Lyder som om de ikke er ordentligt udviklet endnu til at man får et
tilfredsstillende produkt.

Takker for alle svarene

Mhv Brian
---
www.arcticphoto.dk

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-10-05 20:19

sø 09 okt 2005 09:26:56p satte Brizz sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

..
> Er windows 2005 mobile kommet på markedet endnu?

Uofficielt har det været der længe men officielt er det lige på
trapperne.
Du har noget at glæde dig til kan jeg love dig.

> Er det noget der virker de pda telefoner?

Ja - helt bestemt

> funtionaliteten i telefon delen?

I mange af dem er telefondelen måske lidt nedprioriteret forstået på den
måde at de på nogle modeller / mærker måske ikke har nær så god lyd som
en basic-telefon. Det er dog til at leve med, telefonens funktionsnivau
taget i betragtning og er også noget der bliver bedre. De kan præcist det
samme som en helt almindelig telefon hvis vi snakker Windows-udgaverne
ihvertfald men har jo så den øget fordel at der også er en pda så de kan
endnu mere.

> Kom med jeres menninger, holdninger og erfaringer.

Jeg har haft en Qtek 2020 og meget snart har jeg formentlig en 9100. Jeg
har brugt Windows Mobile 2003 SE i over et år nu og er ganske godt
tilfreds. Med 2005 og snart et rigtigt tastatur bliver det med garanti
min bedste mobil nogensinde. Det eneste der mangler før at PPCerne få
deres velfortjente suxccess er et rigtigt tastatur men det er på vej.
Ellers kabn jeg kun varmt anbefale dig PPCere.

Steven

Fra : Arne Keller

Dato : 17-10-05 13:44

Brizz wrote:
> [...]
> Er det noget der virker de pda telefoner?
> funtionaliteten i telefon delen?
>
> Kom med jeres menninger, holdninger og erfaringer.

Jeg er meget tilfreds med min Palm Treo 650, både telefon og PDA delen
fungerer glimrende, ydeevnen er fornuftig og skærmen er en et glimrende
alternativ mellem størrelse og fleksibilitet.

Hvis du vil have Win på din PDS/Telefon kan det være en god ide at vente
på Palm Treo 700w.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.