Hvilket program ??
Fra : Ole

Dato : 09-10-05 17:16

Hej

Jeg har for nyligt hørt om et program, hvor det skulle være muligt for nogen
at smide filer over på en anden pc uden interaktiv fra pc'ens ejer. Eneste
krav er, at modtager pc'en er online og dette program kører. Dette skulle i
denne forbindelse være ligemeget, hvorvidt modtager pc'en har en offentlig
IP eller lokal ip (bag en bredbåndsrouter).. Der skulle ikke umiddelbart
være tale om hackning eller en orm, da NAT tingen i bredbåndsrouter giver
noget, der minder om en firewall. Jeg har en forestilling om, at dette
program er noget Messenger/ICQ lignede ting og ikke noget med remote
desktop.

Er der mon nogen, der har hørt om et sådant program og evt navn ?

Ole

Fra : ThomasB

Dato : 10-10-05 11:20

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke noget med remote desktop.
>
> Er der mon nogen, der har hørt om et sådant program og evt navn ?

Der findes mange programmer der kan det du efterlyser.

XP har fildeling indbygget.

Men ellers en FTP server et godt bud.

Fra : Ole

Dato : 10-10-05 11:28

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Der findes mange programmer der kan det du efterlyser.
>
> XP har fildeling indbygget.
>
> Men ellers en FTP server et godt bud.

Tak for svaret.

Det med FTP serveren tror jeg nu ikke meget på, da det vil kræve, at jeg
sætter routeren op til at forwarde port 21 til den IP som den pågældende pc.

Umiddelbart omkring fildelingen, vil jeg igen mene, at jeg skulle forwarde
porte til pc'en. Dette er ikke tilfældet.

Kan du nævne et par eksempler på programmer, der gøre det nævnte ?

Ole

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 10-10-05 11:48

Ole wrote:
> Er der mon nogen, der har hørt om et sådant program og evt navn ?
>
> Ole

hamachi.cc

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 10-10-05 15:33

"Uffe S. Callesen" <anon@anon.local> wrote in news:434a46c3$0$9136
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> hamachi.cc

hmm lyder fikst :)

--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Bowie

Dato : 11-10-05 07:22

Hejsa

Kører du XP ... så er almindelig fildeling/share hvis det du skal
bruge (som også er nævnt før på denne side)

Ciao

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 11-10-05 07:56

> [...]
> desktop.
> Er der mon nogen, der har hørt om et sådant program og evt navn ?

UltraVNC har noget i den retning. (Og PC-Anywhere). Der følger en remote
desktop med.

Niels Dybdahl