gedcomp
Fra : Ukendt

Dato : 09-10-05 12:10

Det var engang en meddelelse her om et lille program der kunne
sammenligne gedcomp-filer.

Jeg havde det før min HD gik i baglås og ikke længere kan læses.

Er der en venlig sjæl her der kan gi mig adressen?

Jeg har (igen) fået en sammenligning med "den store fil" - ikke fordi
jeg stoler meget på den men alliwl.

Børge

Fra : Leif B

Dato : 09-10-05 17:58

Du skriver ikke noget om hvad programmet hed eller måske hed.
Jeg søgte lidt på Google og fandt følgende side
http://homepage.ntlworld.com/barry.ruck/genealogy_free_downloads.htm
som har et gratis program som sammenligner to gedcom-filer:
http://homepage.ntlworld.com/barry.ruck/Downloads/gedv102.zip

Måske er det programmet, måske ikke. Det er i hvert fald et program.

mvh
baertel

Fra : Leif B

Dato : 09-10-05 18:07

Jeg valgte selvfølgelig det forkerte link til filen. Det angivne link er en
gedviewer.

Dette skulle være det rigtige link til en ged-analyzer.

http://homepage.ntlworld.com/barry.ruck/Downloads/Geda1.zip

Siden indeholder også nogle UK-folketællinger, hvis nogen skulle være
interesserede i det område.

Mvh
baertel

Fra : Kjell Skåden

Dato : 09-10-05 18:39

Forsøk denne http://www.mudcreek.ca/genmatcher.htm

--
Kjell Henry Skåden
http://home.online.no/~old.navy/index.html

Fra : Kjell Skåden

Dato : 10-10-05 17:05

Kjell Skåden wrote:

> Forsøk denne http://www.mudcreek.ca/genmatcher.htm

Tar jeg feil når jeg leser spørsmålet dithen at det spørres om et
program som kan sammenligne GEDCOM-filer. Dersom slik sammenligning
ønskes forsøk programmet. Det kan sammenligne to filer og finne
duplikater i en fil,

Fra : Michael Erichsen

Dato : 09-10-05 20:21

Hej

Mon ikke det er "gedcomp analysis" af Jens V. Olsen, du mener? Prøv at
skrive til ham som jvo på post6 punktum tele6 nok et punktum dk.

Mvh Michael Erichsen

Fra : beskpe@hotmail.com

Dato : 10-10-05 08:40

Jeg har brugt et program, der hedder Legacy (Legacy Family Tree ?) til
den slags. Der findes en udmærket demoversion.
Der kan du lægge 2 gedcom filer ind i et bibliotek, og få programmet
til at køre en fletning, og derpå hente dubletter frem, hvor der kan
være tvivl.
Altsammen efter din egen opsætning af sammenligningsgrundlag.
Der findes en dansk gruppe af brugere, der arbejder med en
oversættelse af programmet.

mvh Bent Skaarup Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 10-10-05 09:13

beskpe@hotmail.com wrote:

> mvh Bent Skaarup Pedersen

Jeg takker for alle de gode forslag. Egentlig havde jeg lagt mig fast på
Jens Olsens program (som vist var det jeg engang havde), men tror
egentlig mere på det engelsksprogede. Legacy tænkte jeg ikke på - den
har jeg og bruger den lejlighedsvis, skønt jeg undertiden finder det
lidt bøvlet - nok fordi det er så stærkt og kan så meget. Jeg har haft
mig meldt som tester af det danske program, men er efterhånden lidt
loren over for det. Det kan hænde jeg har for mange ting i ovnen på én gang.

Min hjemmeside tager en del tid - så hvis nogen skulle ha lyst, så kig
ind på baskholm.dk

Børge

Fra : Allan Jensen

Dato : 10-10-05 09:40

> [...]
>mig meldt som tester af det danske program, men er efterhånden lidt
>loren over for det. Det kan hænde jeg har for mange ting i ovnen på én gang.

Hej Børge

Hvad er det der gør dig loren over for Legacy ?, det er jo et
usædvanligt stærkt og omfattende program som du siger, og så endda på
dansk.

Jeg har i mange år brugt både MS Word og MS Excel, som jo også er
nogle meget stærke og omfattende programmer, og selv om de som sagt er
brugt professionelt bruger jeg vel kun en brøgdel af hvad disse
programmer kan.

At både Legacy, word og excel er omfattende programmer, skal de vel
ikke lastes over, det er vel bedre at programmerne kan meget end de
programmer der er begrænsninger i.

Med venlig hilsen
Allan