Firefox: nyt vindue
Fra : Erik Rasmussen

Dato : 09-10-05 09:39

Hej
Jeg har Firefox 1.0.7 DK
Min starside er sat til 3 sider der åbner i faneneblade.
Hvis jeg vælger en adr fra mine bogmærker, kan jeg åbne den i et nyt vindue.
Hvis jeg skriver adr. i adresse linjen så åbner den i det aktive fanblad. Er
det muligt at få Firefox til at åbne i et nyt vindue.

Hilsen Erik

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 09-10-05 12:40

Erik Rasmussen skrev:

> [...]
> vindue. Hvis jeg skriver adr. i adresse linjen så åbner den i det
> aktive fanblad. Er det muligt at få Firefox til at åbne i et nyt

nej det burde det under ingen omstændigheder være! Adresselinjen følger
altid det aktive vindue, forestil dig hvor uoverskueligt det så ville
være hvis det ikke var tilfældet. Du ville jo ikke kunne styre hvor du
så rent faktisk havde dine sider. og det er ikke nok "bare" at åbne dem
op i et nyt faneblad. OG selve "startsiden" er kun 1 side, men du kan
jo lave tricks så man gemmer indstillingerne, og det er noget helt
andet.

Claus

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 09-10-05 19:02

"Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> op i et nyt faneblad. OG selve "startsiden" er kun 1 side, men du kan
> jo lave tricks så man gemmer indstillingerne, og det er noget helt

Hej
Hvis jeg ikke synes at det at det vil være uoverskuelig, og jeg kan styre
det, så ville det være fint hvis jeg kunne få Firefox til det jeg gerne vil.
Jeg har måske udtrykt mig forkert, for jeg kan ikke helt se hvor du vil hen
med dit svar.

hilsen Erik

Fra : Anders Lund

Dato : 09-10-05 12:47

Erik Rasmussen wrote:
> Hvis jeg skriver adr. i adresse linjen så åbner den i det aktive fanblad. Er
> det muligt at få Firefox til at åbne i et nyt vindue.

Jeg har vænnet mig til at hvis jeg skal ind på en ny side, trykker jeg
CTRL-T, hvilket laver en ny tab og tager curseren til adressefeltet. Jeg
går ud fra at du med "nyt vindue" mener "nyt faneblad".

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 09-10-05 19:13

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> CTRL-T, hvilket laver en ny tab og tager curseren til adressefeltet. Jeg
> går ud fra at du med "nyt vindue" mener "nyt faneblad".

Jeg mener "nyt vindue" . Jeg havde håbet at jeg kunne trykke CTRL+N, men
det giver kun en kopi af min startside

hilsen Erik

Fra : Nielsen

Dato : 09-10-05 22:11

Erik Rasmussen wrote:

> Hej
> Jeg mener "nyt vindue" . Jeg havde håbet at jeg kunne trykke CTRL+N, men
> det giver kun en kopi af min startside
>
> hilsen Erik

CTRL+N giver et nyt vindue med din startside, og derefter
skal du jo bare skrive den nye URL i adressefeltet.

Mvh.
Bent

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-10-05 23:42

On Sun, 09 Oct 2005 23:11:19 +0200, Nielsen <bn@grov.dk> wrote:

> CTRL+N giver et nyt vindue med din startside, og derefter skal du jo bare
> skrive den nye URL i adressefeltet.

Jeg vil gætte på, Erik mener "en ny side med samme URL som den
nuværende" (ligesom IE gør det, hvis man trykker Ctrl+N), ikke en
side, hvor man så skal taste eller kopiere samme URL ind i igen.

-A
--
http://www.hojmark.org/