Øremidder / Fucidin Øredråber
Fra : audi_quattro

Dato : 08-10-05 21:05

Er nu igang med at drøppe vores stakkels Thinka på kun 12uger med fucidin
øredråber, har været i gang 6dage nu og den skal ifølge dyrlæge have 10dage,
det er dog en pinsel hver gang. Og Thinka vil absolut ikke holdes og få
dryppet øre.. bliver mere og mere besværligt, da den godt har luret hvad der
skal ske Nogen som har nogle ideer til at berolige den eller en måde
man kan fastholde den uden den tager skade af det,, er jo næsten umuligt at
få dryppet det rigtige sted i øret, selv om både mig og kæresten hjælpes ad.
Og er jo også bange for at holde for hårdt om den.. stakkels lille mis.

ps. skal man booke ny tid hos dyrlæge for at få tjekket at øremidderne er
helt væk?? Eller kan man selv se det, eller er det bare ok efter de 10dage?
Den er jo heller ikke særlig glad for køreturen ud i byen...

Fra : Hanne Engermann

Dato : 08-10-05 23:47

> [...]
> helt væk?? Eller kan man selv se det, eller er det bare ok efter de 10dage?
> Den er jo heller ikke særlig glad for køreturen ud i byen...

I kan få jeres dyrlæge til at give Thinka en indsprøjtning med Dectomax
(staves?). Det virker en gang for alle og fjerner også indvoldsorm.

I kan også - kun én gang - dryppe 2-3 dråber Frontline eller Advantage,
det til at dryppe i nakken, i øret (ikke helt ned i øregangen, for det
fordeler sig). Det er et råd fra mig dyrlæge. Det virker fint, og mange
bruger det.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 09-10-05 00:36

> [...]
> det til at dryppe i nakken, i øret (ikke helt ned i øregangen, for det
> fordeler sig). Det er et råd fra min dyrlæge. Det virker fint, og mange

PS: Hvis dyrlægen ikke har Dectomax, kan også bruges Ivomec, men
Dectomax er bedre (og svier ikke).
Disse midler burde jeres dyrlæge kende !!! (jeg ville skifte dyrlæge).

Stakkels lille mipse. Det ender jo med, den bliver bange for jer. Giv
den noget lækkert, når I har behandlet den.

Fra : Søren LH

Dato : 09-10-05 08:48

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Advantage skal IKKE gives i øret. I vejledningen for Advantage står at det
IKKE skal gives direkte i øregang. Der er flere her i gruppen der har
fortalt om de smerter deres kat har fået ved at få det i øret. Det skal skal
ud på huden i nakkeregionen, også ved behandling mod øremider, og virker
fint på denne måde.

Mvh
Søren

Fra : Hanne Engermann

Dato : 09-10-05 10:20

> [...]
skal
> ud på huden i nakkeregionen, også ved behandling mod øremider, og virker

Hej Søren, tak for tippet, men jeg skriver også udtrykkeligt, at det
IKKE skal ned i øregangen. Min egen dyrlæge sagde god for det, direkte
spurgt, om jeg også kunne bruge Advantage. Ingen af mine femten katten
reagerede på nogen måde, så jeg/de var så bare heldige.

Men jeg vil da skrive mig det BAG øret!

Fra : LB

Dato : 14-10-05 11:56

Hej! jeg har 6 katte og en hund har nu haft problem med øremider i c:a 2
måneder og har prøvet ALT! Fucidin,Lindan øredråber,Advocat (dryppes i
nakken, Frontline(direkte i ørenen) ! Lige nu sidder jeg og venter på
dyrlæge til at give indsprøjtning. ! Det værste af det hele er at jeg har en
drægtig hunkat,som jeg er meget bange for at give alt det her gift. Men ser
i ånden et helt kuld killinger med øremider!! Hvad f....n skal jeg gøre!!??
Er ved at være desperat!Lena

Fra : Sanni

Dato : 14-10-05 12:24

Hvad med at prøve Hexizid øredråber 3 dråber dagligt i 3 dage, herefter 3
dages pause og så gentage kuren, det skulle aflive selv de mest genstridige
små sataner.

Fra : audi_quattro

Dato : 15-10-05 10:43

Har lige været igennem et "FUCIDIN" øredråbe HELVEDE, her i 7dage (sku give
10 men afbrød behandling), og de ER BEREGNET TIL AT DRYPPE i ørene! Har nu
været til ny dyrlæge og fået dectomax indsprøjtning i nakken og 2dråber
frontline i hvert øre 1 GANG!! Og katten har det meget bedre, i stedet for
det andet lort, kan kun fraråde ALLE imod øredråber, vores stakkels lille
mis, blev mere og mere vild, og er stadig ikke meget for at blive løftet op
eller sidde på skødet, som hun ellers altid har elsket lige siden vi fik
hende! Men nu har den fået det bedre, og kontakten + hvor tam den er, går i
den rigtige retning igen! Den troede jo den skulle have de skide øredråber,
hver gang man tog den op

mvh.
Christian

PS. Der er FLERE FORSK. "Frontline" produkter!! Det som den fik 2dråber af i
øret hos dyrlægen, var IKKE det samme som vi havde herhjemme på sprayflaske,
DET ER KUN TIL PELSEN!

PPS. Prob. med Dectomax, er som min dyrlæge sagde "der kan i yderste
konsekvens dø en kat af det", men det er måske 1 ud af 1.000/10.000?? Også
noget med str. at gøre, min Thinka(hunkat) er kun 3mån og vejer 1350gr.

Fra : Søren LH

Dato : 15-10-05 12:33

> [...]
> noget med str. at gøre, min Thinka(hunkat) er kun 3mån og vejer 1350gr.

Kan undre mig over at der gives Fucidin, det er mod betændelsestilstande og
svampeinfektioner i ørerne - hvad har det med øremider at gøre?

Som jeg tidligere har fortalt - en gang Advocate i nakken tog øremiderne,
som min killing havde, da jeg overtog den ved 12 uger.

Mvh
Søren

Mvh
Søren

Fra : Futte

Dato : 16-10-05 10:39

Hvor kan jeg kun give dig ret - har oplevet det samme mareridt som du har,
og netop også at miste kattenes "fortrolighed". De hader det, jeg hader
det - og det er for altid også slut mere øredråber her m.m. der sker et
eller andet andet, hvor jeg er tvunget til det for at hjælpe p.g.a sygdom.

Lene