Problemer med Fjernskrivebord
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 08-10-05 18:20

Hejsa,

Har et lille netværk hvor alt virker, som det skal. Maskinerne kan se
hinanden og jeg kan flytte filer fra de Delte Mapper. Routeren er en Linksys
BEFW11S4

Men jeg kan sgu ikke bruge Fjernskrivebord. Jeg får bare en lang
fejlmeddelelse om at det ikke kunne lade sig gøre ... måske fordi maskinen
er i brug eller optaget eller fordi der er problemer med netværket.

Skal jeg lave noget forwarding i routeren?

Og hvordan ved jeg egentlig hvilken af mine maskiner der får hvilet internt
ip-nummer?

ras

Fra : Ole

Dato : 08-10-05 20:17

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal jeg lave noget forwarding i routeren?
>
> Og hvordan ved jeg egentlig hvilken af mine maskiner der får hvilet

Hej

Hvis du bruger XP, skal du i Egenskaber for system tillade, at brugere
logger sig på. Såfremt du har installeret SP2, skal du i windows firewall
tillade, at adgang til fjernskrivebord.

Ole

Fra : rasmus.carlsen

Dato : 08-10-05 20:21

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvis du bruger XP, skal du i Egenskaber for system tillade, at brugere
> logger sig på. Såfremt du har installeret SP2, skal du i windows firewall

- jeg har været i denne computer --> egenskaber og tillade andre at oprette
forbindelse til fjernskrivebord. Firewaller slået fra på begge maskiner. SP2
er installeret.

ras

Fra : Jens U. K.

Dato : 14-10-05 09:08

"rasmus.carlsen" <rasmus(punktum)carlsen@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> - jeg har været i denne computer --> egenskaber og tillade andre at
> oprette forbindelse til fjernskrivebord. Firewaller slået fra på begge

Prøv at give to af dine computere fast ip på samme subnet og forbind dem
med et krydset kabel. Hvis ikke det virker, så er det opsætningen
computeren(e) der er fejlagtig. Hvis det er opsætningen det er fejl i, så
spørg videre i dk.edb.system.ms-windows eller lign.
Hvis der er fin forbindelse, så skal du måske undersøge om dine computere
ligger på samme subnet - check i en cmd-prompt med ipconfig /all - send
svaret til bage her til gruppen hvis ikke du selv kan komme videre...

/Jens Ulrik