Godt hundefoder?
Fra : Mariann Juhl

Dato : 08-10-05 17:37

Hejsa gruppe

Er der nogen, som kan anbefale et godt mærke indenfor hundefoder? For
øjeblikket køber vi et mærke i SuperBrugsen, som åbenbart ikke er
særlig godt, da hundene faktisk har afføring 3-4 gange om dagen! Efter
sigende skulle foderet jo ikke være så godt for hundende, når der
kommer så meget ud den anden vej. Desuden bliver man lidt træt af at
fjerne så mange pøller hver dag fra haven, når man har to hunde

Er der nogen, som kan anbefalde et godt mærke? På forhånd mange tak!

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : fam. Ager

Dato : 08-10-05 17:51

"Mariann Juhl (slet YGRTF)" <mariannjuhl@YGRTFyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11287896560.31068681750271@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> fjerne så mange pøller hver dag fra haven, når man har to hunde
>
> Er der nogen, som kan anbefalde et godt mærke? På forhånd mange tak!

se her: www.olivers.dk
i mine øjne det mest gennemskuelige og ærlige foder når vi taler tørfoder.

mvh. marie

Fra : qfha

Dato : 08-10-05 19:26

Et godt foder er det din hund fungerer godt på. De er meget
individuelt. Altså må du prøve dig lidt frem. Men hold dig til
kvalitetsfoder, dvs. købt hos den dyrehandel eller dyrlæge.
Selv er jeg meget tilfreds med Nutro, men det er ikke det samme som det
er bedst til din hund.

Fra : Heksen

Dato : 08-10-05 20:14

Mariann Juhl skrev:

> [...]
> fjerne så mange pøller hver dag fra haven, når man har to hunde
>
> Er der nogen, som kan anbefalde et godt mærke? På forhånd mange tak!

jeg kan også anbefale Olivers foder det er rigtigt godt og bruger det
selv til mine GD'er

Fra : Claus

Dato : 09-10-05 12:00

> [...]
> øjeblikket køber vi et mærke i SuperBrugsen, som åbenbart ikke er
> særlig godt, da hundene faktisk har afføring 3-4 gange om dagen!
Jeg vilgerne vide hvilket foder du har dårlige erfaringer med fra Brugsen?

Fra : Mariann Juhl

Dato : 09-10-05 16:27

>Jeg vilgerne vide hvilket foder du
>har dårlige erfaringer med fra Brugsen?

Det er faktisk COOP's eget mærke "Optimal Diet". Jeg tror ikke,
det er helt retfærdigt at kalde det dårlige erfaringer. Har bare
hørt, at jo bedre kvalitet foderet har jo mindre kommer der ud i
den anden ende. Udover problemet, at hundene spiser meget af
maden, har jeg ikke erfaret nogle problemer med mærket.

Med venlig hilsen

Mariann

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-05 12:28

"Mariann Juhl (slet 0NZRK)" <mariannjuhl@0NZRKyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11288718100.631809466692811@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> den anden ende. Udover problemet, at hundene spiser meget af
> maden, har jeg ikke erfaret nogle problemer med mærket.

Hvis du spiser en ordentligt middag, med flæskesteg, hvide & brune
kartofler, rødkål og rødbeder, og en masse dejlig brun fed sovs, så klapper
du dig veltilfreds, og lettere forspist på mavsen. Efter et xx antal timer,
så banker der noget på, i den anden ende, fordi det vil ud igen..... Så
kommer spørgsmålet, var den flæskesteg, så af en dårlig kvalitet ??.

Mængden der kommer ind og ud, har noget med koncentrationen i foderet at
gøre, ikke kvaliteten. Hvis koncentrationen i foderet er stor, så MÅ hunden
ikke få ret meget, for så bliver den fed.... Så vil hunden gerne spise
meget, så er et højkoncentreret foder jo ikke lige sagen. Hvis den til
gengæld ikke har lyst til at spise ret meget, så er det bare super. Men
begge fodertyper kan være af præcis samme kvalitet.

Altså igen, sammenlignet, i dag spiser vi morgenmad, om 10 år, får vi måske
bare en pille. Jeg håber det ikke, for jeg er tilhænger af et godt måltid,
som ikke er alt for hurtigt overstået. Men pillen er opfundet, men
heldigvis, uden nævneværdig success.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mariann Juhl

Dato : 11-10-05 00:09

Hejsa Benny

Kan godt lide dine sammenligninger! Kan også godt se din
pointe med et godt måltid mad, men tror så muligvis også mine
hunde har fået spilet mavesækken mere end almindeligt ud, fordi de
altid bare har kunnet spise alt de havde lyst til. Det vil nok
ikke skade, hvis de fik en noget mere kontrolleret diæt, men kan
godt følge dig i, at de selvfølgelig skal have lov til at blive
mætte og glade Nu må vi se. Jeg har bestilt en pose med
Olivers foder, som flere jo har anbefalet, og vil så prøve at
fodre hundene i overensstemmelse med Olivers fodringsregler.

Tak for alle de gode råd!

Mariann

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-05 09:07

"Mariann Juhl (slet S63JX)" <mariannjuhl@S63JXyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:11289859250.369797730420228@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> Olivers foder, som flere jo har anbefalet, og vil så prøve at
> fodre hundene i overensstemmelse med Olivers fodringsregler.

Hej Mariann

Det er der vist heller ikke noget forgjort i.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jan Hougaard

Dato : 11-10-05 05:29

Hvad mener I så om dette produkt til vores Golden hvalp på 9 uger?

http://www.uniq.dk/index.php?id=17

--
Mvh Jan Hougaard

Bemærk spamfilter ved email.
Erstat invalid med dk.

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 11-10-05 08:24

"Jan Hougaard" <jan_hougaard@stofanet.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvad mener I så om dette produkt til vores Golden hvalp på 9 uger?
>
> http://www.uniq.dk/index.php?id=17

Generelt set skriver de mange fornuftige ting på deres hjemmeside. Bl.a.
omkring indholdet af protein, som for det første lyder til at stamme fra
fornuftige kilder og for det andet at de følger den nyeste forskning som
siger at det jo ikke er indholdet af protein som får hvalpe til at vokse for
hurtigt, det er kun mængden af mad (energi). Protein er blot med til at
hunden kan opbygge muskler.

Det eneste jeg har savner i dette foder er glucosamin. Til en race som
golden (som jo bliver forholdsvis stor og hvor racen har en vis tendens til
ledproblemer) ville jeg foretrække et foder med glucosamin.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : Jan Hougaard

Dato : 11-10-05 16:15

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" skrev i en meddelelse ...

> Det eneste jeg har savner i dette foder er glucosamin. Til en race som golden (som jo bliver forholdsvis stor og hvor
> racen har en vis tendens til ledproblemer) ville jeg foretrække et foder med glucosamin.

Ok.
Det var kennelen vi købte hvalpen af, der anbefalede foderet og solgte det

Kan man selv tilsætte det eller skal vi se os om efter noget andet foder?

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 11-10-05 20:30

> [...]
>

> Kan man selv tilsætte det eller skal vi se os om efter noget andet foder?

Du kan godt selv tilsætte det, men det er jo da noget nemmere med et foder
hvor det er i. Jeg kan f.eks. anbefale Royal Canin som har foder tilpasset
de forskellige størrelser af hunde. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.

Med venlig hilsen

Camilla

Fra : David

Dato : 11-10-05 20:38

On 11/10/05 21:30, in article 434c12c8$0$49018$14726298@news.sunsite.dk,
"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <c_jj@dsr.kvl.dk> wrote:

> [...]
> de forskellige størrelser af hunde. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.

Kan kun slutte mig til Camilia , jeg har prøvet alt mugligt foder ,, men er
er nu vent tilbage til RC for altid super godt foder dyrt men rigtig godt...

Med venlig hilsen

David

www.Redcorner.dk

Fra : Jan Hougaard

Dato : 13-10-05 05:56

> [...]
> Royal Canin som har foder tilpasset de forskellige størrelser af hunde. Men det er jo et temperamentsspørgsmål.

Det må jeg hellere se ligt nærmere på.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-10-05 11:16

Mariann Juhl wrote:
> [...]
> fjerne så mange pøller hver dag fra haven, når man har to hunde
>
> Er der nogen, som kan anbefalde et godt mærke? På forhånd mange tak!

Vi bruger Purina Pro-Plan. Vi bruger udgaven til voksne stor race.

Hun får en dejlig flot pels og er meget vild med det.

mvh

Christian

Fra : maleneoredsen

Dato : 15-10-05 18:45

"Christian B. Andresen" skrev d. 11-10-05 11:16 dette indlæg :

> [...]
> >

> Vi bruger Purina Pro-Plan. Vi bruger udgaven til voksne stor race.
>
> Hun får en dejlig flot pels og er meget vild med det.

Hej

Det er altid godt at bruge et premium foder, vi bruger Proformance til
vores 5 labradors, det indeholder glucosamin og chondroitin samt Omega 3
og 6 fedtsyrer. De ser meget blanke ud i pelsen, og da det er drøjt i
brug, er der ikke meget at samle op efter dem.
www.proformance-hundefoder.webbyen.dk

Hilsen Malene

http://www.kandu.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-10-05 11:10

maleneoredsen wrote:

> [...]
> og 6 fedtsyrer. De ser meget blanke ud i pelsen, og da det er drøjt i
> brug, er der ikke meget at samle op efter dem.

Vi brugte også Pro-Plan Performance førhen, men hun begyndte at få
lidt tendens til at tage på, og da vi heller ikke træner så meget
for tiden så skiftede vi.

mvh

Christian