Jeg overvejer at købe en N5140i
Fra : Hanno G.

Dato : 08-10-05 14:01

Hej!

Er der nogen af jer der har en Nokia 5140i og vil dele evt. erfaringer -
gode som dårlige - med mig?
Kan den holde til det de lover? Vand, støv osv.
Jeg er meget aktiv og det sker at jeg taber min nuværende 3110, som nu er
begyndt at spørge efter SIM-kortet med ujævne mellemrum. Så synes jeg at det
lyder sjovt med kompasset, selvom jeg selvfølgelig ikke tager afsted med kun
den som orienteringshjælp...

Er i glade for jeres 5140i?

--
Hanno

Fra : Per

Dato : 08-10-05 16:49

--

Man kan bruge den som walkie talkie altså tale gratis - den har en smart
funktion indbygget.

Ved dog ikke om det virker i DK.

Mvh. Per!

Fra : Jakob

Dato : 08-10-05 17:09

> Man kan bruge den som walkie talkie altså tale gratis - den har en smart
> funktion indbygget.

Er den funktion gratis?! Det er den der hedder push-to-talk, ikke?

--
Hilsen Jakob

Fra : Per

Dato : 08-10-05 17:19

"Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Er den funktion gratis?! Det er den der hedder push-to-talk, ikke?

Jo det er den funktion.

Jeg er næsten sikker på at det er gratis - men dog ikke 100%.

Det er noget med at man bruger et lukket net.

Men der er nok nogen der ved mere om det end jeg

Held og lykke.

Det er en fed tlf. - og så er den holdbar

/Per

Fra : mullerman

Dato : 08-10-05 21:14

> "Jakob" <nejnej@nejnejnej.dk> skrev i en meddelelse

> Jo det er den funktion.

Det er ikke noget der virker i dk... Det fungerer i USA...

desværre...
Martin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-10-05 00:51

In article <NaS1f.70198$Fe7.238304@news000.worldonline.dk>, Jakob wrote:

> Er den funktion gratis?! Det er den der hedder push-to-talk, ikke?

Normalt er push-to-talk bare et udtryk der fortæller, at mikrofonen
er afbrudt når manikke trykker en tast ind. Fordelen er, at på en byggeplads
skal den anden ende kun høre på støj når du trykker på knappen for at tale,
ikke når han/hun selv taler.

Fra : *** Calle ***

Dato : 09-10-05 16:15

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> byggeplads skal den anden ende kun høre på støj når du trykker på
> knappen for at tale, ikke når han/hun selv taler.
Det er ikke det der er tale om på N5140 modellerne. da drejer det sig om
noget lignende er walkie funktion
--
*** Calle ***

Fra : anders majland

Dato : 13-10-05 11:53

> Det er ikke det der er tale om på N5140 modellerne. da drejer det sig
> om noget lignende er walkie funktion

Svaret er ikke kommet endnu i tråden - og jeg ved heller ikke om jeg helt
har forstået det. Man afaik så drejer det sig om at sende talen som GPRS
data til en eller flere modtagere.

Kompas osv er ubrugeligt, skærmen er ringe (sammenlignet med hvad der ellers
kan fåes), men fm radioen er fin og jeg har stor glæde af gps'sn (tilbehør)
som speedometer. Den er ubrugelig til ruteplanning da skærmen er for lille
og grafikken for gnidret til at man kan se den mens man kører..

Btw så er det den gamle 5140 jeg har - dvs uden i og den har da holdt tæt på
1,5år nu. Men jeg har været ude for at der har været dårlig kontakt mellem
gps cover og telefon så jeg har måtte slukke/tænde. Desuden gik den en dag
fuldstændig død og der måtte en firmware update til ....(under garantien)

Fra : *** Calle ***

Dato : 13-10-05 22:11

anders majland wrote:

> [...]
> kontakt mellem gps cover og telefon så jeg har måtte slukke/tænde.
> Desuden gik den en dag fuldstændig død og der måtte en firmware
Du må IKKE sammen ligne 5140 og 5140i som du gør, skærmen er blevet meget
forbedret.
prøv at sammenligne Nokias datablade på de 2 versioner, så vi du se der er
sket en del.
Hele brugerfladen og menuerne er også anderledes.
--
*** Calle ***

Fra : anders majland

Dato : 14-10-05 08:57

> [...]
> der er sket en del.
> Hele brugerfladen og menuerne er også anderledes.

Jeg har faktidk set på databladene for et stykke tid siden - men jeg syntes
ikke rigtigt at der var nogen særlig forskel ... Men et er specs noget andet
den oplevede kvalitet. Den bedre skærm var også meget tiltrængt, men den
mangler stadig bluetooth som vel burde være standard idag.

Fra : *** Calle ***

Dato : 14-10-05 11:37

anders majland wrote:
> Den bedre skærm var også
> meget tiltrængt, men den mangler stadig bluetooth som vel burde være
> standard idag.
Ja, det kan jeg så heller ikke forst de ikke har smidt i den!
--
*** Calle ***

Fra : anders majland

Dato : 14-10-05 11:38

Btw bruger i det gummibånd/holder der er med ?

Jeg havde det liggende i kassen det første års tid, men har så fundet en
anvendelse for det - til at sætte den på styret af min mc.

Men forleden ville jeg prøve at tage holderen af igen - det gik ikke. dvs
den knækkede

/A
PS har du en liggende ud ikke bruger så køber jeg det gerne

Fra : *** Calle ***

Dato : 15-10-05 06:50

anders majland wrote:

> Jeg havde det liggende i kassen det første års tid, men har så fundet
> en anvendelse for det - til at sætte den på styret af min mc.

Jeg har sat et velcrobånd på bagsiden af min (den del med det bløde), så her
jeg et stykke i bilen, samt et i speedbåden. Det kan holde telefonen selvom
man leger i bølgerne. Måske du kan gøre det samme på motorcyklen.
--
*** Calle ***

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 09-10-05 17:05

Kan du ikke opgive en mail adresse der virker !.

Har sendt dig en mail, men den kom retur...

/F

Fra : Jakob

Dato : 09-10-05 18:20

> Kan du ikke opgive en mail adresse der virker !.

Må vi andre ikke være med også? Er det hemmeligt...?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hanno G.

Dato : 11-10-05 09:35

> Kan du ikke opgive en mail adresse der virker !.

Har lige været fraværende et par dage... Skriv til hanno mail dk

--
Hilsen Hanno

Fra : Optimus Prime

Dato : 13-10-05 10:33

Hanno G. skrev:
> Er der nogen af jer der har en Nokia 5140i og vil dele evt. erfaringer -
> gode som dårlige - med mig?

Min 5140 er godt nok uden "i" men har prøvet at tabe den i min
trappeopgang - den tog turen fra 2. sal direkte ned i vinylbeklædt
trægulv i stuenetagen - altså et fald på ca. 7 meter... den slukkede
ikke engang