Øremidder! Sterilisering/øremærkning prise~
Fra : audi_quattro

Dato : 07-10-05 14:00

Fulgte tidligere tråd med øremidder, kan dertil lige tilføje at min stakkels
lille mis havde øremidder
Lignede bare lidt snavs/sort jord i øret, men da der blev mere af det og den
begyndte at kradse så var det bare afsted....Det med at dryppe den, puha det
kan den ik lide, bare den ser flasken nu så ved den godt hvad der skal ske,
synd!! og især hvis det ikke hjælper 100%... nogen dere nævnte noget om en
sprøjte? Det sagde ham dyrlægen at det fandtes der ikke...?

har lige betalt 772kr inkl. moms hos slagelse dyrehospital for:
Nedenstående er uden moms:
Thinka - konsultation 344kr
miljøtillæg 52kr
Fucidin øredråber 95kr
Milbemax Vet(ormkur??) 19kr
Frontline spray 1fl. 100ml 108kr
=618+154moms ialt 772kr

mener det er lidt dyrt, men en alm dyrlæge er nok billigere?

Nogle gode i slagelse om omegen?

Skal have steriliseret, øremærket, og måske vacineret? (når den altså bliver
lidt ældre) (Er en huskat/indekat, og hunkilling på 12uger.

Fra : Tina

Dato : 07-10-05 16:42

audi_quattro wrote:
> [...]
>
> Skal have steriliseret, øremærket, og måske vacineret? (når den altså
> bliver lidt ældre) (Er en huskat/indekat, og hunkilling på 12uger.

Kan anbefale Frederiksberg Dyreklinik i Sorø - de er super dygtige og meget
venlige (specielt Per Larsen)
Har MEGET dårlig erfaring med sterilisering af en hunkat på Slagelse
dyrehospital, men KUN gode med ovenstående !!

Mvh

Tina

P.S. du kan sagtens fa missen steriliseret nu - jo yngre jo bedre mht., at
komme sig hurtigt over indgrebet.

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

Fra : Futte

Dato : 08-10-05 11:24

Det med at der ikke findes en "sprøjte" mod øremider er en gang vås - men
som jeg vist har forstået tidligere, er det vist meget omdiskuteret hos
dyrlægerne (og brugerne!). Jeg skal få fundet ud af hvad det middel, der
sprøjtes med hedder. Jeg har i hvert fald kun gode erfaringer med det.

M.v.h.

Fra : Søren LH

Dato : 09-10-05 08:49

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dyrlægerne (og brugerne!). Jeg skal få fundet ud af hvad det middel, der
> sprøjtes med hedder. Jeg har i hvert fald kun gode erfaringer med det.

Det hedder Advantage og gives med pipette i nakken. Det kan man selv gøre.

Mvh
Søren

Fra : Futte

Dato : 09-10-05 11:23

Nej, det hedder det ikke. Advantage er noget der bare dryppes i nakken, det
jeg taler om er en rigtig indsprøjtning det gives som, men jeg har glemt
hvad det hedder.

Fra : Søren LH

Dato : 09-10-05 11:35

> Nej, det hedder det ikke. Advantage er noget der bare dryppes i nakken,
> det jeg taler om er en rigtig indsprøjtning det gives som, men jeg har
> glemt hvad det hedder.
>
> Lene

Ja, men hvorfor gå til dyrlæge og få indsprøjtning, når man selv kan dryppe
Advantage i nakken..........

Mvh
Søren

Fra : Futte

Dato : 09-10-05 12:33

Fordi det er min erfaring at indsprøjtningen hjælper bedre og i længere tid,
end bl.a Advantage, hvis katten har fået øremider.

Fra : Søren LH

Dato : 09-10-05 12:36

> Fordi det er min erfaring at indsprøjtningen hjælper bedre og i længere
> tid, end bl.a Advantage, hvis katten har fået øremider.
>
> Lene

"længere tid"? Har det tendens til at komme tilbage, hvis det først er væk?

Mvh
Søren

Fra : Futte

Dato : 09-10-05 14:03

Jeg har både inde og udekatte og de katte der også kommer ud, ja, de kommer
jo i nærheden af andre smittekilder og dermed har de også lettere dels ved
at få det og dels ved at slæbe det ind til mine andre katte.
Hos mig er problemet rimelig løst, men som før fortalt i en anden tråd
sloges jeg i meget lang tid med tilbagevende øreproblemer med især mine
perserkatte. Jeg havde en gammel dyrlæge som sagde det ikke var øremider,
men kom her hos mig og lagde kattene i let bedøvelse og rensede ørene op.
Det skete et par gange om året, nogen gange tre. Det var et helvede og det
var synd for kattene. Der gik jo to tre dage hver gang før de var kommet sig
over den behandling, plus at jeg skulle give dem øredråber her i en uges tid
(de fleste katteejere ved hvor bange kattene kan være, bare de aner man
kommer med øredråberne!). Først da der kom en ny dyrlæge til og hun gik i
gang med at tage prøver og begyndte at behandle med indsprøjtninger er jeg
kommet problemet til livs. Derfor er det for mig en vidunderlig løsning - og
ikke mindst for mine katte. Min nye dyrlæge sagde iøvrigt at man sagtens kan
slæbe øremider med hjem under sine skosåler hvis man er meget uheldig. Det
har jeg da tænkt meget over, da jeg bor i et område hvor der er og har været
mange vildkatte og ræve - hvis de altså også kan smitte kattene med deres
form for øremider.
Så ja er du uheldig så kan du få øremider hos dine katte flere gange. Men
min erfaring med den gammeldags behandling med øredråber er at øremiderne
kom igen og igen efter kort til. Det var et mareridt - som nu er løst.

Fra : OLund

Dato : 09-10-05 14:16

Futte wrote:
> Jeg skal få fundet ud af hvad det middel, der sprøjtes med hedder.

Tænker du på Ivomec/Ivermectin?

Vh. Ole

Fra : Futte

Dato : 09-10-05 14:58

Nej. Jeg skal få spurgt min dyrlæge hvad det er det hedder. Og så skal jeg
oplyse det.

M.v.h.

Fra : Futte

Dato : 10-10-05 12:57

Nu fik jeg navnet på det, kattene kan blive sprøjtet med for bl.a øremider.
Det hedder Dectomax.
Hilsen

Fra : OLund

Dato : 10-10-05 23:19

Futte Skrev:
> Nu fik jeg navnet på det, kattene kan blive sprøjtet
> med for bl.a øremider. Det hedder Dectomax.

Javel så. Nåda. Det er beregnet til svin og kvæg, ser det ud til.
Fås i 5 liter dunk til behandling af 200 dyr på op til et par hundrede
kg kropsvægt pr. stk...

Vh Ole ;)

Fra : Futte

Dato : 11-10-05 04:44

Ja det sagde min dyrlæge også, at det nok var derfor ikke "bydyrlæger"
kendte til at det kunne bruges til bl.a at behandle øremider med.