Cybercity & Cisco 1401
Fra : Peter Jensen

Dato : 07-10-05 12:22

Hej

Er det nogle der har erfaringer med en Cisco 1401 på en cybercity
forbindelse?

mvh.
Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-10-05 14:02

On Fri, 07 Oct 2005 13:22:09 +0200, Peter Jensen <SPAM@Changer.dk>
wrote:

> Er det nogle der har erfaringer med en Cisco 1401 på en cybercity
> forbindelse?

No can do.

En 1401 er en 25 Mbps ATM-router. For at virke på en ADSL-forbindelse
skal der stå et ADSL-modem foran. CyberCitys internet-forbindelser er
med routere med indbygget ADSL-modem. De leverer ikke et ADSL/ATM-
modem.

-A

Fra : Peter Jensen

Dato : 07-10-05 14:41

Asbjorn Hojmark wrote:

> [...]
> skal der stå et ADSL-modem foran. CyberCitys internet-forbindelser er
> med routere med indbygget ADSL-modem. De leverer ikke et ADSL/ATM-

Det var jeg bange for.
Er der så nogle der kender et sted hvor der sælges en billig Cisco 827
eller en DSL-Modem Til Ethernet Eller ATM

Problemet med mange "alm." routere er at de ikke kan klare ret mange
connections/tunnels før dør. Der har jeg været glad for cisco og deres
overload.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-10-05 16:06

On Fri, 07 Oct 2005 15:41:23 +0200, Peter Jensen <SPAM@Changer.dk>
wrote:

> Er der så nogle der kender et sted hvor der sælges en billig Cisco 827
> eller en DSL-Modem Til Ethernet Eller ATM

Dunno. Men SOHO77, SOHO97, 827, 837, 857 og 877 skulle alle være gode
bud, hvis du skal ud at lede. (Og der er masser af andre muligheder,
hvis man kommer op i de modulære).

Jeg har selv en 827'er på min CC-forbindelse, og den kører rigtig
godt. (Og nej, den er ikke til salg).

> Problemet med mange "alm." routere er at de ikke kan klare ret mange
> connections/tunnels før dør. Der har jeg været glad for cisco og deres
> overload.

ACK

-A

Fra : Thomas \"Chip\" Thom~

Dato : 07-10-05 17:02

"Det var jeg bange for.
Er der så nogle der kender et sted hvor der sælges en billig Cisco 827
eller en DSL-Modem Til Ethernet Eller ATM"

Tjaaa.. TDC har jo Siemens modemmer med både ATM og Eth udgang (Selvom de
nok næsten alle er udfaset). Det kunne jo være man kunne finde sådan et et
sted.
Men jeg ved ikke om de vil virke på en CC DSLAM.

Jeg har sjovt nok også en 827 (som hellerikke er til salg, sorry), på min
DSL forbindelse (bare fra TDC istedet for CC).

/Thomas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-10-05 17:34

On Fri, 7 Oct 2005 18:01:56 +0200, "Thomas \"Chip\" Thomsen"
<nospam*chip@fscl.nospam.dk> wrote:

> Jeg har sjovt nok også en 827 (som hellerikke er til salg, sorry), på min
> DSL forbindelse (bare fra TDC istedet for CC).

You do? Tidligere har der været problemer med at få det til at virke,
pga. inkompatibilitet mellem DSLAM'er og routere. Ka' du ikke poste
din 'basis-config' (WAN-siden rækker fint)?

-A