Hvordan gør vi????
Fra : kalles mor

Dato : 07-10-05 11:23

Om lidt over en mdr tid er vores lille Kalle øremærket,kastereret og
klar til at begynde udelivet.. Men hvordan gør vi??
Vi går ca hveranden dag ud med ham i sele i haven og lidt op og ned ad
vejen, hvilket vi har gjort de sidste to mdr.
Men den dag han skal begynde at gå ud alene hvordan gør vi så?????
Skal vi sende ham ud igennem kattelemmen i kælderdøren for at lærer ham
det er denne han skal benytte?? Vi starter en lørdag morgen, hvor han er
sulten og vi er hjemme til at lukke ham ind. Hvor længe skal vi regne
med han er væk de første par gange. Hvis vi starter om lørdagen, er han
så klar om mandagen (når jeg igen er på arbejde) til bare at gå ud og
ind selv igennem kattelemmen???
Det er efterhånden umuligt at komme ind og gå ud af hoveddøren for min
datter og mig, for han vil bare UD

I går skete hvad jeg hele tiden havde frygtet og aldrig måtte ske.. Han
har det med at hoppe op på spisebordet og derfra over til køkkenbordet,
desværre gør han det altid lige netop hvor komfuret er. Vi plejer at
sætte han mad i gangen og lukke dørene til køkkenet når der laves mad.
Desværre glemte min datter at lukke den ene dag i går, og lige efter jeg
havde fjernet gryderne hoppe han over på komfuret. Jeg hørte han
"landede" på komfuret og skubbede ham hurtigt væk - jeg har kigget på
alle fire poter men kan intet se, han slikkede sig meget på poterne lidt
efter, men en halv time efter legede, løb og hoppede han glad omkring
igen... når jeg intet kan se eller mærke på ham er der vel ikke sket
noget ???

Vi blev selvfølgelig kede af det, men tænkte så bagefter " så kan han
lære det kan han".... men ak nej han gjorde igen i morges - da var
komfuret dog ikke i brug. Men lidt mærkeligt han ikke har fået en
lærerstreg.

mvh Tine

Med venlig hilsen
tine larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mia Warming og David~

Dato : 07-10-05 11:59

Hej Tine..

Nu aner jeg intet om udekatte da vi har indekatte. Men det med katte på
varme plader, har jeg også prøvet.. da jeg fik min første kat for snart
6 år siden (hende har jeg desværre ikke mere).
Den dag jeg fik hende hoppede hun direkte op på en varm plade og
heldigvis skete der heller ikke noget med hende, men hun lærte sjovt nok
at det var dumt, men nu var hun også ret intelligent af en kat at være.
Når hun så vidste at komfuret ikke var i brug så var hun der med det
samme.

Med venlig hilsen
Mia Warming og David Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Søren LH

Dato : 07-10-05 17:35

"kalles mor" <tinebredahlKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind selv igennem kattelemmen???
> Det er efterhånden umuligt at komme ind og gå ud af hoveddøren for min

Jeg gjorde følgende efter instruks her fra gruppen:

- Første 2 uger er katten inde.
- Derefter et par dage hvor man går med den i haven i sele.
- Derefter får den lov at gå og komme som den vil. Man må selvfølgelig lære
den at bruge kattelemmen, hvis man ikke vil hen og lukke den ud og ind, hver
gang den vil ud og ind.

Det er gået fint, kattene er hjemme det meste af tiden. Jeg ved ikke hvor
langt væk de færdes, men jeg vil tro en hundrede meter, det er i hvert fald
så langt de følger med, når jeg går med hunden.

Mvh
Søren