Taber LAN forbindelsen
Fra : Sjak

Dato : 07-10-05 07:48

Hej gruppe
Jeg er koblet på et mindre netværk med en NT4 sp.6 server.
Min PC er en Dell med W2000 prof.
Min PC er begyldt med at meddele at LAN forbindelsen er efbrudt for 5-10sec
senere at oprette den igen, dette foregår i perioder med en serie af en 5-10
af- og tilkoblinger, for så måske at køre fint igen resten af dagen.
Ser jeg i enhedshåndteringen, så virker det korrekt!

Tror i det er min netkort der er ved at stå af, eller der det NT/W2000 der
har problemer?

Mvh
Søren

Fra : Henning

Dato : 07-10-05 10:45

>Tror i det er min netkort der er ved at stå af, eller der det NT/W2000 der
>har problemer?

Hvad siger hardware-diagnosticen?

Fra : Sjak

Dato : 07-10-05 11:49

"Henning" <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger hardware-diagnosticen?

At netkortet kører korrekt.
men
Intel(R) PRO/1000 MT Network Connection Linket er afbrudt.

2 sec senere

Intel(R) PRO/1000 MT Network Connection Link er oprettet: 100Mbps fuld
duplex.

samme tid:

Systemet har registreret, at netværkskortet Intel(R) PRO/1000 MT Network
Connection er sluttet til netværket, og har påbegyndt normal drift over
netværkskortet.

Mvh

Søren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-10-05 12:10

"Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com> writes:

> At netkortet kører korrekt.
> men
> Intel(R) PRO/1000 MT Network Connection Linket er afbrudt.

Hvad er kvaliteten af netkort og switch?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Sjak

Dato : 07-10-05 13:03

"Thorbjoern Ravn Andersen" <nospam0000@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er kvaliteten af netkort og switch?
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
Net kortet er det som PC'en er født med - Det er en Intel Pro/1000 MT
Switchen er en 3Com 3300. Det er jo kun min PC der har problemerne
Søren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 07-10-05 13:18

"Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com> writes:

> Net kortet er det som PC'en er født med - Det er en Intel Pro/1000 MT
> Switchen er en 3Com 3300. Det er jo kun min PC der har problemerne
> Søren

Der skulle have stået netkabel. Det kunne jo være der var en løs
forbindelse et sted.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : Sjak

Dato : 07-10-05 13:33

> Der skulle have stået netkabel. Det kunne jo være der var en løs
> forbindelse et sted.
>
> --
> Thorbjørn Ravn Andersen
> http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Ja, det kan det selvfølgelig godt være en dårlig forbindelse i krydsfelt
eller lign..
Jeg prøver at chekke alle forbindelser mellem PC og switch
Søren

Fra : Steffen Moeller

Dato : 27-10-05 16:50

On Fri, 7 Oct 2005 14:32:46 +0200, "Sjak" <sjakobsen@hotmailFJERN.com>
wrote:

>Jeg prøver at chekke alle forbindelser mellem PC og switch
>Søren

Når du har kigget på dine kabler, så indstil dit netkort til at køre
100mbit full duplex - Autodetect af speed/duplex laver ofte de
symptomer du nævner.

/Steffen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-10-05 18:46

On Thu, 27 Oct 2005 13:49:59 -0200, Steffen Moeller
<not4u@somewhere.in.gl> wrote:

> Når du har kigget på dine kabler, så indstil dit netkort til at køre
> 100mbit full duplex - Autodetect af speed/duplex laver ofte de
> symptomer du nævner.

Stop! Hvis man sætter speed og duplex, skal man gøre det i begge
ender, altså både pc og switch. Hvis man kun gør det i den ene ende,
giver det rigtig dårlig performance.

-A

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-10-05 19:14

>Når du har kigget på dine kabler, så indstil dit netkort til at køre
>100mbit full duplex - Autodetect af speed/duplex laver ofte de
>symptomer du nævner.

Jeg har i nyere tid ikke oplevet duplex problemer med kvalitetsnetkort
(Intel, Broadcom). I gamle dage anbefalede man at man konfigurerede
hastighed / duplex fast på servere for at være 100% men med gigabit er
det ikke længere nødvendigt. Faktisk er det nærmere anbfalingen nu at
lade det stå til auto.

Og som AH nævner, så er det decideret katastrofalt hvis man kun sætter
den ene side fast - især hvis det er til fuld duplex. Den anden side
vil ikke autonegotiere og defaulte til halv duplex. Dvs. du får en
duplexkonflikt og din maksimale hastighed kan derefter måles i
kbyte/sek.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-10-05 19:28

On Thu, 27 Oct 2005 20:13:48 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> [...]
> fast på servere for at være 100% men med gigabit er det ikke længere
> nødvendigt. Faktisk er det nærmere anbfalingen nu at lade det stå til

Det er *helt klart* anbefalingen, at lade GE køre auto. Man slår nogle
fejlhåndteringsmekanismer fra, hvis man slår autoneg fra.

-A