Begynde at gø
Fra : Thomas

Dato : 06-10-05 21:01

Jeg har lige et lille spørgsmål.

Hvornår skal man regne med at en hund begynder at gø når der kommer
fremmede?

Han kan godt finde på at gø engang imellem, men ikke altid. Slet ikke når
det er nogen han kender, der kommer han bare løbende ud til dem og logrer
med halen.

Han er en blanding af Bullmastiff/Dogue de Bordeaux og er næsten 6 mdr.

Det skal sige at begge forældre var meget vagtsomme, og gøede af dem de ikke
kendte.

Det er ikke at han skal gø af hvem som helst, men det kunne dog være rart,
når der kommer nogen sent om aftenen og kæresten er alene hjemme, eller når
vi ikke er hjemme!

Hilsen Thomas

Fra : qfha

Dato : 07-10-05 07:36

Jeg tror ikke du skal regne med, at han vil gø når han ikke gør det
nu. Vær du glad for det.

Fra : fam. Ager

Dato : 07-10-05 08:02

"Thomas" <fjernes_thjacobsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> når der kommer nogen sent om aftenen og kæresten er alene hjemme, eller

min første tanke var da også, vær du glad for det!.
iøvrigt er jeg ret sikker på, at hvis der virkelig skulle være noget at gø
for, så gør han det også, beskytterinstinktet er stort hos begge racer, så
jeg tror at du kan være sikker på, at hvis det skulle være, så skal han nok
give alarm.
hvis han absolut skal alarmere ved ankomst af gæster, kan det læres. altså
at give hals når der kommer folk.
mvh. marie.

Fra : Karsten P. Nielsen

Dato : 07-10-05 22:51

>Det er ikke at han skal gø af hvem som
>helst, men det kunne dog være rart,
>når der kommer nogen sent om aftenen
>og kæresten er alene hjemme, eller når
>vi ikke er hjemme!

Er ganske enig med de øvrige, hvor må det være skønt.

Har selv en schæferhan som voksede op i en lejlighed, hvor han
mere eller mindre lærte at være stille. Efter at jeg flyttede i
hus, var han stadig ikke den der fortalte at der kom gæster. Men
en aften kom der en af landevejens farende svende forbi og så skal
jeg love for at hans beskytter gen kom frem. Altså tag du den med
sindsro, hvis der er fare på færde, skal hunden nok fortælle det.

Hilsen
Karsten

Fra : Søren LH

Dato : 08-10-05 08:06

> [...]
> når der kommer nogen sent om aftenen og kæresten er alene hjemme, eller

Min schæfer begyndte først at gø ved 7-8 måneder.

Mvh
Søren

Fra : Thomas

Dato : 08-10-05 09:49

Mange tak for jeres svar.

Jeg synes også selv at det er dejligt at han ikke gør "uhæmmet" af alt og
alle.

Det skulle jo også helst være sådan, at venner og bekendte tør komme
uanmeldt forbi og besøg os.

Vi havde bare spekuleret på det, om han nogensinde ville komme til det

Hilsen Thomas

Fra : H.M.

Dato : 09-10-05 08:18

jeg tror ikke du skal være så bekymret det skal nok kommer - jeg syntes det
er omkring 7-9 mdr. så glæd jer over tavsheden indtil da!!!
hilsen
hanne