Hundeformidler
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-05 18:44

Hej

Er der overhovedet nogle hundeformidlere der er til at stole på og
aflevere sin hund til i Nord-/Midtjylland?

Ikke at Siri skal nogen som helst steder, bare rolig.

Hvis I står og mangler en hund der ikke kan være alene hjemme, men som
kan lære meget med træning, så sig endelig til!

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-10-05 18:46

Jeg glemte desværre at sige, at det HASTER!

Mvh Trine

Fra : Ukendt

Dato : 06-10-05 19:14

> Er der overhovedet nogle hundeformidlere der er til at stole på og
> aflevere sin hund til i Nord-/Midtjylland?

Dyrenes beskyttelse har vist et internat i Randers...

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-10-05 19:24

> [...]
>
> Hvis I står og mangler en hund der ikke kan være alene hjemme, men som
> kan lære meget med træning, så sig endelig til!

Mon ikke folk har mistet lysten, når man falder ind i den kategori, af
umiddelbart velmenende hundeformidlere, som visse personer syntes det er i
orden, generelt at advare imod. Desværre er der så nogle ellers udmærkede
hunde, eller hunde der i det mindste, fortjente en chance mere, som nok
bliver de store tabere i det spil, men, hvad var det der blev skrevet....
Det var prisen værd...... Eller ????...

M.V.H......Benny..

Fra : Claus

Dato : 06-10-05 21:59

> [...]
> hunde, eller hunde der i det mindste, fortjente en chance mere, som nok
> bliver de store tabere i det spil, men, hvad var det der blev skrevet....

Relaterer du til en tidligere tråd for jeg forstår ikke helt hvad du mener
vil du forklare dig?

Og - Hej Trine
Dyreinternatet i Tingskoven i Tranbjerg duer det ikke?

Vh Claus

Fra : Gitte

Dato : 07-10-05 08:14

Hejsa

Da vi selv kiggede efter hund for kort tid siden , besøgte vi
Hundeformidlingen Landlyst i Sindal og Nordjysk hundeformidling ved
Hjallerup og ingen af de steder ville jeg drømme om at aflevere en hund.

Men der er et internat uden for Aalborg også, du kan se mere her
http://www.danskdyrevaern.dk

MVH
Gitte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-10-05 09:35

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil du forklare dig?
>
> Og - Hej Trine
> Dyreinternatet i Tingskoven i Tranbjerg duer det ikke?

Det kan der helt klart, svares JA til. Som du straks lægger mærke til, så
følger der en efter, som helt klart, ikke vil aflevere en hund til to
navngivne hundeformidlere, og henviser til en tredie, uden videre
forklaring. Hvad laver de to første, banker de hundene, op til flere gange
om dagen, eller får de kun noget at spise om onsdagen, eller endnu værre,
kun hver anden weekend, eller hvad er der galt ??... Og endnu bedre, så
ville det jo have været dejligt, hvis der så kom en forklaring.... Hvad har
nummer 3, som de to første mangler ???.... Forstår du nu, hvad jeg mener ??
Hvad er det, der er så galt, så de to første skal sættes i miskredit, Gitte
må jo have noget at have det i, og hvad har nummer 3, foruden at være et af
Dansk dyreværns internater. Det behøver bestemt ikke være en fordel for en
hund, at havne på et af deres internater. Ikke for at jeg vil sige noget
ondt om dem, men der kører alt efter en snor. Det kan være godt for nogen,
er man en lille nuttet og aldeles bedårende lille hvalp, så har man ingen
problemer, man er straks afsat, og det er vel i grunden noget af filosofien
bag deres internater. Kan du afsættes hurtigt, så har du en chance for at
overleve.... Men skal der bruges lidt mere tid, for du er nu ikke, en
bedårende lille hvalp, og ikke lige den der vinder ved første øjekast, så
kan det nu godt være, at det var bedre at sætte sin lid til
hundeformidleren, der er tidsrammen ikke helt så stram. I stedet for at
skyde på hundeformidlerne, så var det måske bedre, at skyde lidt på de hunde
ejere, som bragte hundene i en sådan situation, at de får brug for et
internat, eller en hundeformidling.

M.V.H.....Benny..

Fra : x Vuf x

Dato : 08-10-05 15:58

On Fri, 7 Oct 2005 10:34:32 +0200, "Benny Mortensen" wrote:

>I stedet for at skyde på hundeformidlerne, så var det måske bedre,
>at skyde lidt på de hundejere, som bragte hundene i en sådan
>situation, at de får brug for et internat, eller en hundeformidling.

HØRT HØRT!!!

--
Vh Sonja sonpet(snabelA)pc.dk http://www.sonpet.dk

Ny Papillonhvalpe haves. Kan ses på min HP

Fra : Gitte

Dato : 09-10-05 15:23

> [...]
Gitte
> må jo have noget at have det i, og hvad har nummer 3, foruden at være et

Har ikke lige fulgt gruppen de sidste par dage, men da vi besøgte Landlyst
kan jeg fortælle de annoncerede med en lab. blanding som trængte til lidt
kærlighed, ja tak det må man nok sige, hundene gik samlet i en stor flok
inde i en gårdsplads, de to var ældre hunde som jagtede den stakkelse
unghund som i forvejen var nervøs rundt og derefter skulle formidleren have
fat i den, hvilket tog ca. 20 min. da den var så skræmt, da de endelig havde
jagtet hunden rundt og fået den i snor, turde den ikke gå igennem lågen ud
fra gården, hvor mande så tog den op og smed den over hegnet hvor den hang
fast med sin ene pote har aldrig set noget ligende og vil derfor ikke
anbefalede stedet til nogen som helst.

Jeg mener ej heller at en hund nødvendigvis er velforvaret fordi den
formidles ved et internat derfor anbefalede jeg kun det i Aalborg som jeg
selv har set flere gange, hvor jeg syntes personalet er kompetent og sørger
godt for dyrene .

Håber det kaster lidt lys over sagen.

MVH
Gitte

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-05 13:55

"Gitte" <dk.sacala"fjernmig"@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> formidles ved et internat derfor anbefalede jeg kun det i Aalborg som jeg
> selv har set flere gange, hvor jeg syntes personalet er kompetent og

Det kaster lys over, hvordan du ser på tingene .... Hvis man har flere
hunde, der går sammen, som ikke er vant til at gå sammen, så skal hierakiet
sættes, det kan godt være det lyder hårdt, men det går bedste, og hurtigst,
hvis man undlader at blande sig alt for meget. Desværre betinger det også,
at man selv går ind og forklarer, hvem der er Nr 1. Det klares som regel
hurtigst, ved at forklare Nr 1 i gården, at han reelt kun er Nr 2, så skal
du kun overbevise en, og resten accepterer din status. Menneske og hund,
lægger op til pussenusse og hygge. To hunde, er begyndelsen til en flok,
tre hunde, og flokken er en realitet. Er der noget, der er udenfor flokken,
så bliver det kanøflet.
Det går lidt lettere, på internaterne, hvor der måske er 2 eller 3 hunde i
et bur, dem kan man flytte rundt, så de passer bedst muligt sammen, men fik
de samme muligheder som de andre, så ville de gøre det samme, og dem der
skulle passe dem, skulle være noget bedre til at skrue bissen på. Burhøns
kan ikke slås, kun række tunge.... Fritgående på stald, de kan slås, og de
gør det... Fritgående udendørs høns, lever straks langt mere fredeligt, men
hierakiet er der stadig.

M.V.H.....Benny..

Fra : maj_britt

Dato : 10-10-05 08:57

http://www.kandu.dk/

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-10-05 13:57

"maj_britt" <maj_britt.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> kategori, af
> [...]

Hvad er det, som er blevet tilbagevist ???

M.V.H.....Benny..

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-10-05 09:52

"Claus" <claus_due@FJERNhotmail.com> writes:

> Dyreinternatet i Tingskoven i Tranbjerg duer det ikke?

For mig gerne, men tro mig, min hund skal ikke afleveres nogen som
helst andre steder end her hos mig!

Det er et vennepar som har købt en tervuerentæve for et års tid siden,
uden at overveje at sådan en bette en skal aktiveres og motioneres en
hel del. Det har nu givet en meget frustreret hund, som i morgen
bliver afleveret hos en hundeformidler i Nørager.

Tro mig, Siri har fået mange ekstra knus og klap siden jeg fandt ud af
det her i går.

Hunden er en god hund, som bare ikke har haft de muligheder sådan en
vovse skal have. Hun er vant til børn, kan ikke være alene hjemme uden
træning, går pænt i snor og er på ingen måde aggressiv.

Så sig endelig til!

Mvh Trine

Fra : Bodil

Dato : 07-10-05 11:03

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Hvor er hunden fra? de aller fleste opdrættere vil hellere end gerne hjælpe
med at skaffe nyt hjem.
Jeg kunne være interesseret, Kleo ville da elske en at lege med , men for
mig er det vigtigt hvor hunden er fra, der findes en del dårlige Tervueren.
Med venlig hilsen
Bodil
www.123hjemmesider.dk/bodilshunde

Fra : x Vuf x

Dato : 08-10-05 16:02

On Fri, 07 Oct 2005 10:51:31 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>vovse skal have. Hun er vant til børn, kan ikke være alene hjemme uden
>træning, går pænt i snor og er på ingen måde aggressiv.

Hvor gammel er hun, hvor bor hun, og hvad koster hun?
Jeg har et godt hjem til sådan en krudtugle.
2 voksne, 2 teenagere og en 7-årig hundeelsker.
Men de vil ganske sikkert ikke betale guld for
en omplaceringshund.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-10-05 11:20

"Bodil" <bodildc@privat.dk> writes:

> Hvor er hunden fra? de aller fleste opdrættere vil hellere end gerne
> hjælpe med at skaffe nyt hjem.

Den er ikke ægte og kommer IKKE fra et godt opdræt. Den havde aldrig
set græs da den var 8 uger.

Jeg ville da også straks kontakte Siris opdrætter hvis der skete
noget.

Jeg har ikke den store forstand på hunde, bortset fra at jeg elsker
dem, men umiddelbart har hun et rigtig godt sind. Havde jeg lov til at
have en hund mere, så boede hun her!

Jeg er helt sikker på at hun med tid og overskud kan blive en
fantastisk hund. Man skal bare være klar over hvad man har med at
gøre.

> Jeg kunne være interesseret, Kleo ville da elske en at lege med ,
> men for mig er det vigtigt hvor hunden er fra, der findes en del
> dårlige Tervueren.

Hvor ser Kleo godt nok dejlig ud. Specielt i den lille kurv.

Mvh Trine

Fra : Bodil

Dato : 07-10-05 11:40

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse .

> [...]
> Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
> Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Tak for det Trine jeg tør ikke løbe nogen risiko desværre, her kommer rigtig
mange mennesker og det er vigtigt at jeg kan stole 100% på mine hunde,
derfor er afstamningen vigtig, jeg ved der findes en opdrætter i DDH i
Nordjylland og de hunde jeg har set derfra har ikke et temperament jeg
bryder mig om.
(det kunde jo være en hund fra Gitta og så ville jeg være mega
interesseret).

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 07-10-05 11:44

"Bodil" <bodildc@privat.dk> writes:

> (det kunde jo være en hund fra Gitta og så ville jeg være mega
> interesseret).

For det første tror jeg ikke at Gitta vil sælge en hund til nogen der
ikke har sat sig 100% ind i hvad det vil sige at have en tervueren. Og
jeg er helt sikker på at Gitta også vil tage en hund tilbage, hvis det
slet ikke går.

Mvh Trine

Fra : Bodil

Dato : 07-10-05 11:51

> [...]
> ikke har sat sig 100% ind i hvad det vil sige at have en tervueren. Og
> jeg er helt sikker på at Gitta også vil tage en hund tilbage, hvis det

Det har du fulstændig ret i, men man har jo lov at drømme.
Jeg må bare vente og håbe Gitta får hvalpe igen.
Bodil

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-10-05 11:05

x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk> writes:

> HØRT HØRT!!!

Absolut enig!

Mvh Trine

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-10-05 11:07

> [...]

> Jeg har et godt hjem til sådan en krudtugle.
> 2 voksne, 2 teenagere og en 7-årig hundeelsker.
> Men de vil ganske sikkert ikke betale guld for

Jeg kan med stor glæde (for mig) fortælle at det i går aftes lykkedes
at finde en helt fantastisk løsning for hunden. Hun kommer til det
bedst tænkelige sted for sådan en vovse.

Så desværre for familien du tænker på. Jeg håber de finder en god
hund.

Mvh Trine

Fra : x Vuf x

Dato : 09-10-05 08:40

On Sat, 08 Oct 2005 12:06:32 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
>bedst tænkelige sted for sådan en vovse.
>Så desværre for familien du tænker på. Jeg håber de finder en god

Det glæder mig på hundens vegne.