Lever - mis
Fra : Kalles mor

Dato : 06-10-05 11:42

Vores 17 uger gl han killing - Kalle, er fuldstændig vild med kogt
svinelever, er lever lige så sundt for katte/killinger som os mennesker
???( jeg spiser det nu helst ikke).

Med venlig hilsen
tine larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 06-10-05 11:52

> Kalles mor skrev:
>
> Vores 17 uger gl han killing - Kalle, er fuldstændig vild med kogt
> svinelever, er lever lige så sundt for katte/killinger som os mennesker
> ???( jeg spiser det nu helst ikke).

Hej Tine,

Lever indeholder store mængder A-vitamin, som er et vitamin, der kan
overdoseres (også hos katten). Derfor skal lever gives med måde, men det
gør ikke noget, at katten får en smule af og til.

Rå lever kan fremkalde diarré. Kogt lever kan omvendt virke stoppende.

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Hanne Engermann

Dato : 06-10-05 13:13

> [...]
>
> Vores 17 uger gl han killing - Kalle, er fuldstændig vild med kogt
> svinelever, er lever lige så sundt for katte/killinger som os mennesker

For meget lever er nu ikke af det bedste, da A-vitamin kan overdoceres.
Men prøv at drøje på det ved at blande godt med havregryn i levervandet
(skal ikke koges med) smuldre så leveren deri og lad det trække lidt.
Mine katte er meget glade for det, og så er der godt med kalk og
vitaminer i havregryn.

Med venlig hilsen
Hanne Engermann
- Tøm kattebakken ved privat svar