vægt på skovkat på ca. ½ år?
Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 06-10-05 09:56

Jeg har lige fået en halvstor killing fra min dyrlæge, der havde fået den
indbragt med Falck. Den er nu blevet steriliseret og øremærket, samt blevet
vaccineret og loppebehandlet. Min veninde, der selv har en maine coon, er
ret sikker på, at det er en skovkat eller en skovkatteblanding.
Killingen er skønnet til ½ år, var i sin første løbetid, da den blev
steriliseret i mandags. Den er radmager, vejer 2,4 kg og har en glubende
appetit. Jeg fodrer den med RC killingefoder.
Jeg er selv kun vant til huskatte (har en trefarvet hunkat på 14 år, der
har taget imod den nye killing med kun få hvæs) - og ved derfor ikke, hvad
en ½ år gammel skovkat bør veje. Men da jeg ved, at der er erfarne
opdrættere her på listen, håber jeg på svar fra jer.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : DK-Pisik Katteri

Dato : 06-10-05 12:03

Hej Anelise

Det er utrolig svært at sige fordi det er meget afhængig af drøjen også ...
jeg har killinger på 5 mdr (faktisk igår)rendende som vejer mellem 1850 og
2630 gram. Kan du mærke ribbene svagt el. virker de fremstikkende ? Har
killingen fået ormekur ? Er den testet for FIV/Felv mv. ?

venlig hilsen
Inger Kaya
DK-Pisik
http://www.pisik.dk - killinger til salg

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 06-10-05 12:39

"DK-Pisik Katteri" <tumling@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1850 og 2630 gram. Kan du mærke ribbene svagt el. virker de fremstikkende
> ? Har killingen fået ormekur ? Er den testet for FIV/Felv mv. ?

Hej Inger

Ribbenene er meget tydelige, når man lader fingrene glide hen over pelsen.
Jeg bad om en ormekur til killingen, men dyrlægen syntes, vi skulle afvente
og se, hvor meget hun tager på, til hun skal have 2. vaccination om en
måned. Han havde haft killingen en uge, og afføringen havde været uden tegn
til orm.
Jeg vil have hende testet for de nævnte sygdomme til den tid.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 06-10-05 13:20

vores skovkattemix (80% norsk skovkat eller deromkring) vejede 2 kg igår
da hun var hos dyrlægen og hun er lige omkring de 6 mdr. men jeg ved
heller ikke hvad der er normalt for "rigtige" norske skovkatte. :) (og
hun ser så vældig lille ud i forhold til vores 6 mdr gamle maine coon
han... hehe)

Med venlig hilsen
Sidsel Lykke Espersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina M

Dato : 08-10-05 21:28

> [...]
> en ½ år gammel skovkat bør veje. Men da jeg ved, at der er erfarne
> opdrættere her på listen, håber jeg på svar fra jer.

Haj Anelise
Jeg vil lige nævne at der hos Norsk Skovkat er stor forskel på
størrelsen af hun og hankattene - større end hos fx Maine Coon.
Ellers mange gange tillykke med din nye kat - må den følge dig i mange
år

Med venlig hilsen
Tina M - der vist snart skal have vejet sine katte igen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 10-10-05 14:12

"Tina M" <tiomKATTE@BAKKEjubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> år
>
> Med venlig hilsen
> Tina M - der vist snart skal have vejet sine katte igen

Hej Tina

Tak skal du have for det gode ønske. Jeg håber det samme og har faktisk en
ret god "statistik" for mine kattes levealder: Rikkemis blev næsten 19 år,
Misse næsten 16, Mia måtte i maj måned aflives pga en hjerneblødning 15 år
gammel, min nuværende kat Rasmis er 14 år. Så jeg håber, at Lulu lever op
til dette!

Venlig hilsen, Anelise