Nu ved jeg hvorfor...
Fra : Leyna

Dato : 05-10-05 11:02

Som inkarneret hunde menneske har jeg aldrig rigtig været interesseret
i at få mig en kat. Jeg har altid holdt af pelsdyr, men hunde og
kaniner var egentlig de dyr der tiltalte mig mest.

Så var det at min mor pludselig afigk ved døden og dér efterlod hun
sig så en sund og rask kat på knap 2 år. Sådan en kan man jo ikke bare
aflive, så den tog vi (min mand og jeg) til os. Mini blev hurtigt
"min" kat, selvom min mand på alle mulige måder forsøgte at "købe"
hende med godbidder og nus. Intet hjalp. Skulle hun nusses var det hos
"mor". Basta!

Mini var jo voksen da jeg fik hende og en temmelig sær kat. Hun var
ikke specielt kælen, men kom når HUN trængte. Hun ville ikke tages op,
hun kunne ikke spinde og hendes miauv var nærmest en vittighed, men en
dejlig kat var hun og jeg savner hende stadig. (Hun blev kørt ned for
et lille års tid siden.)

Efter Mini fulgte der et par andre voksne katte. Popsie, som
vantrivedes i sin daværende flok, men som nu stortrives her - Buster,
som var en del af et hovsa-kuld (moderen fik p-piller, men alligevel
gik det altså galt) - Bamse, som var en tilløber-kat andetsteds, men
som blev mobbet i sin daværende flok, og som efter at være blevet
kastreret og øremærket stak af fra os, for aldrig at vise sig igen. Og
så det nyeste skud på stammen, Samson. Ham fik vi da han var lige knap
12 uger gammel. Vores første killing nogensinde, og aldrig har jeg
oplevet så bealstende en kat.

Han render om benene på os hele tiden. han slås/leger med de øvrige
katte (Buster vil gerne lege, men Popsie hvæser af ham, så dér holdes
lidt afstand) med hundene (som kunne æde ham i en enkelt mundfuld) og
med os. Man kan ikke længere sidde stille og roligt ved pc'en uden at
der kommer en kat og jokker hen over tastaturet, eller simpelthen
smider sig på det så putteren siger BEEP BEEP BEEP...

Han ligger og sover med hundene (en ting jeg altid har været lidt
misundelig over at se andre steder), og han sover osse gerne med os.
Han har ingen favoritter. Han går lige gerne til min mand som til mig.
Han vælter planter, lysestager, vaser og diverse pyntegenstande i sin
jagt på insekter, og nogle gange ligner vores hjem et bombekrater, når
han har været i sving.

Han er blevet sparket til, trådt på og faldet over, fordi han
overhovedet ikke er bange for noget som helst, og han har osse været
lukket inde i div. skabe og har sågar været i køleskabet. Her opdagede
vi ham dog heldigvis FØR døren blev lukket.

En plage er lige hvad han er, og derfor mener jeg mig i min fulde ret
til at foretrække hunde. De er ikke nær så belastende...

Men... Han kommer osse af sig selv og vil nusses. Bare man rører ved
ham, så spinder han højlydt og begynder at gnubbe sig op ad en. Man
bliver vasket (ikke bare et enkelt slik, men virkelig vasket!), og han
er til enhver tid villig til at smække sig enten på skødet eller lige
ved siden af en når der skal ses fjernsyn. Han er et hyggedyr af
dimensioner, og ALTID villig til kæl og leg.

Han leger med det kattelegetøj, som vi giver ham, selvom de andre
katte aldrig har vist den fjerneste interesse for sådanne genstande,
og han skulle ikke gøres renlig (som hundene skulle), men brugte uden
problemer sin bakke fra dag et. Og når jeg tager ham op og han trygt
putter sig ind til mig og spinder højlydt og tilfreds, så ved jeg
hvorfor man er til katte. Han er jo lige så skøn som han er
belastende!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-05 11:35

> [...]
> putter sig ind til mig og spinder højlydt og tilfreds, så ved jeg
> hvorfor man er til katte. Han er jo lige så skøn som han er

Tillykke med jeres dejlige Samson. Han lyder til, at have nogenlunde samme
sind, som vores hankat Filur.
Hunde og katte har hver deres charme, så det er ikke svært, at falde for
både hunden og katten, selvom man måske troede, at man var enten hunde-
eller kattemenneske.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : Leyna

Dato : 05-10-05 12:51

On Wed, 5 Oct 2005 12:35:04 +0200, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Hunde og katte har hver deres charme, så det er ikke svært, at falde for
>både hunden og katten, selvom man måske troede, at man var enten hunde-
>eller kattemenneske.

Jeg vil stdig betragte mig selv som hundemenneske, men jeg har jo
aldrig haft en killing før og heller ikke stødt på nogen. Det har
altid været voksne katte, som har været temmelig reserverede.

Jeg er utroligt glad for STORE dyr. Altså store hunde og store katte
er lige sagen, så det dér med hvalpe og killinger har jeg aldrig
oplevet før. Når jeg fik hund så var det gerne gamle (misrøgtede)
hunde, men Vaks har jeg haft fra hvalp (han er 3 år nu) og det er
noget helt helt andet at ha' dem fra små af. Det gælder så osse katte
har jeg opdaget, for hold da op hvor er han bare skøn.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-05 16:13

In article <0cf7k1tdm53f792ihoce77udpfft3cp18d@4ax.com>, Leyna
<leyna@leyna.dk> wrote:

> for hold da op hvor er han bare skøn.

Du er solgt til det lille utyske, kan man høre Herligt!

--
Knus fra Ann R

Fra : Leyna

Dato : 05-10-05 19:48

On Wed, 05 Oct 2005 17:12:33 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjernsiamis.com> wrote:

> Du er solgt til det lille utyske, kan man høre Herligt!

Jeps, osse selvom jeg ofte bander ham langt væk.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 05-10-05 12:50

hej leyna!

ja...man kan jo ændre mening...
har siddet og grinet af dit indlæg....nikket genkendende til rigtig mange
ting som du beskriver om den lille pest...
jeg har også altid være til hunde, har ikke brudt mig særligt om katte, men
er da blevet omvendt...de har da deres helt eget elskelige væsen. nu er det
raggier jeg har, og de er altså gulvkatte, og er på niveu med de 3 vovser
altid, sover sammen, leger sammen, respekterer hinanden, det er en
fornøjelse.
mvh. marie

Fra : Denise

Dato : 05-10-05 16:17

Ha ha Leyna, dejlig historie. Og det skinner rigtigt igennem hvor glad du er
for ham

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 05-10-05 16:28

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote in

> Han er jo lige så skøn som han er
> belastende!

Hæhæhæ, jeg var aldrig i tvivl
Og du har ret, de er både skønne og belastende. Godt nok er jeg
inkarneret kattemenneske, men kan da godt bande over kattene nogle
gange, men når de så kommer og lægger sig på/hos mig så er jeg jo solgt
til stanglakrids

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Leyna

Dato : 05-10-05 19:50

On 05 Oct 2005 15:27:37 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>inkarneret kattemenneske, men kan da godt bande over kattene nogle
>gange, men når de så kommer og lægger sig på/hos mig så er jeg jo solgt

Jeg synes det har gjort en helt utrolig forskel at få en killing. Han
er meget mere "vores" kat end nogle af de to andre, selvom Popsie,
vores lidt sære hundmis, er min klare favorit. Hun er så underlig at
man bare MÅ elske hende, og så er hun udelukkende mors kat - lige som
Mini! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 07-10-05 15:04

> Jeg synes det har gjort en helt utrolig forskel at få en killing. Han
> er meget mere "vores" kat end nogle af de to andre,

Selv det er forskelligt. Lante var jo fyldt 2 år da jeg købte ham og
jeg har aldrig været i tvivl om at han er min kat, eller jeg er hans
menneske. Doughnut får jeg aldrig det tætte forhold til, Mowgli bliver
mere og mere kælen og han følger mig stort set hvor jeg går og står.
Johan og Sofie som jeg begge fik som killinger var også meget
forskellige. Johan var meget tæt knyttet til mig, men kunne bestemt
godt lide andre mennsesker, Sofie var ikke så kælen og nærgående,
alligevel kunne hun bestemt ikke lide andre mennesker.
Men du har ret en killing er jo speciel fordi man har fået det hele med

Fra : LB

Dato : 14-10-05 12:09

Ja,det er faktisk mærkelig,at de ken være NOGET SÅ belastende og samtidlig
uundværlige! P.t. får jeg ikke ret meget søvn om natten,fordi de allesammen
,pt.5 stk., skal sove hos mig. Tre ligger i bunke MIDT PÅ dynen,(Så jeg selv
må ligge i den ene side ,med en lille kant af dyne) en under dynen og en gør
sit bedste for at overtage hovedpuden! Men hvorfor kan jeg så ikke jage dem
væk!? Nej,jeg ligger skam så stille jeg kan for ikke at forstyrre deres
søvn! Man er vel godt opdraget! Så nu går jeg ud og køber en dobbeltdyne ,i
håb om at der så også bliver bare et lille stykke over til mig også! Hilsner
katteslaven!