netværksproblem
Fra : Tidemann

Dato : 05-10-05 08:38

Hej NG

Jeg har en Linksys BEFW 11S4. Jeg har 3 pc´er, 2 der har kørt trådløst og en
via kabel. Den ene trådløse har der været mange problemer med, så har nu
trukket et kabel til den også men, jeg kan ikke komme på nettet.

Jeg kan se at der er forbindelse, der er et ikon i proceslinien, status er
aktiv, men ingen server at finde.
Hvis jeg går ind i routeren kan jeg se to ip, 192.168.1.101 for den med kabel
og 192.168.1.102 for den trådløse.
Hvordan tilføjer jeg den tredie??? Skal det gøres i routeren (og hvor) eller
på pc´en, jeg har ikke så meget forstand på det

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Ole

Dato : 05-10-05 11:04

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller
> på pc´en, jeg har ikke så meget forstand på det

Hej Marianne

Routeren kører - i standardopsætningnen fra fabrikken - DHCP på lan og wan.
Start med at kontrolere, at lan forbindelsen (hvis du kører w2000 eller xp)
står til automatisk at hente IP adresse og DNS server.

Ole

Fra : Tidemann

Dato : 05-10-05 16:06

"Ole" skrev:

> [...]

> Start med at kontrolere, at lan forbindelsen (hvis du kører w2000 eller xp)
> står til automatisk at hente IP adresse og DNS server.

Hvor ser jeg det med DNS serveren?
Den henter IP adressen automatisk!

Fra : Ole

Dato : 05-10-05 21:40

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> Hvor ser jeg det med DNS serveren?
> Den henter IP adressen automatisk!

[SNIP]

I win2000 og win xp er det i samme skærmbillede som, hvor du kan se om IP
adressen står til at blive hentet automatisk. I win98 er det skærmbillede
DNS konfiguration - her skal prikken være i deaktiveret.

Ole

Fra : Tidemann

Dato : 06-10-05 17:26

"Ole" <websurfer@webhiker.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> adressen står til at blive hentet automatisk. I win98 er det skærmbillede
> DNS konfiguration - her skal prikken være i deaktiveret.

Det er en XP og der er flueben ved begge.
Det virker bare ikke...............

Fra : Tidemann

Dato : 06-10-05 20:24

Det var netkortet!!
Vi har sat et andet i, og nu virker det.

Fra : Ole

Dato : 06-10-05 22:15

> [...]
> Det var netkortet!!
> Vi har sat et andet i, og nu virker det.

Godt =:)

Fra : Ole

Dato : 06-10-05 22:15

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev i en meddelelse
[SNIP]

> Det er en XP og der er flueben ved begge.
> Det virker bare ikke...............

[SNIP]

Har du prøvet at installere den nyeste driver ?

Ole