WinXP lokalnet ?
Fra : Netjunkie

Dato : 05-10-05 00:01

hej

(WinXP pro sp2 us)

Jeg er meget i tvivl om den rigtige metode til et lille hjemmenetværk
mellem XPpro PC-er og hvad der er smartest og sikrest at gøre.

Jeg har en workstation og en internetPC, og vil have fuld netadgang og
kontrol fra workstation. Jeg har så disablet "simple filesharing" og
oprettet en bruger på internetPC med password, for ellers kan jeg ikke
logge på adminshares. Men er dette virkeligt måden at gøre det på,
eller er der adgang til netværket på en XPpro default ?

Skal man oprette en bruger med administratorrettigheder på internetPC
for at kunne logge på, eller er der en anden adgangsvej ?

Hvad er smartest ?

Nu vil jeg så have adgang til samtlige drev og se en komplet oversigt
i "Entire Network" > Workgroup. Default ser jeg kun printere og tasks.
Så må jeg eksekvere en cmd for hver eneste adminshares således "net
use \\computer\drive$ /user:x pw" og dernæst browse alle adminshares
en ad gangen. Først nu kan se alle drev der hører under internetPC,
og dette er virkeligt besværligt. Er der en smartere metode til at
browse en hel lokalPC i "Entire Network" ?
(jeg vil ikke have faste shares på workstation, da mine lokale PC-er
har 4 drev hver, og jeg har mange af dem, det bliver et stort drevrod,
jeg vil bare kunne browse en hel PC komplet.
Kan man gøre det smartere ?

Jeg vil vil glad for at høre hvordan I andre har gjort, og hvordan I
nemt styrer Jeres net PC-er.