Hjælp
Fra : tine larsen

Dato : 03-10-05 13:10

Vi har en lille kattekilling på 17 uger, som har alt i legetøj og
kradsebrætte og kradsetræer, men han VIL ikke bruge dem. Han kradser på
hoveddøren, læderspisestolene og nu også væggene. Jeg tror ikke det kun
er kedsomhed for han gør det også når vi er hjemme, og min datter er til
hver en tid villig til at lege med ham. Når jeg ser det siger jeg fy, og
flytter ham til det ene kradsetræ og gnider hans poter blidt op og ned
af det, men intet hjæper. Nu har jeg hos dyrehandleren købt noget
katteparafume (som skulle tiltrække ham) og sprøjtet på kradsetræerne,
men intet hjæper.
GODE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND, da jeg ikke helt har lyst til at
tapeserer hele huset om.

Med venlig hilsen
tine larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 03-10-05 13:30

Hej Tine
Jeg har med stor held brugt Gå væk hund.
Det har en duft af citronmelisse, og det bryder katten sig ikke om.
Et sprøjt de steder den lille kradser. Ikke hele stuen, den skal jo
gerne være der.
OG JA. Jeg ved godt at hunde ikke reagerer på produktet, tværtimod. Men
jeg kan også kun svare for mine egne oplevelser, og de er positive.
Held og lykke.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar
vi har stadig to dejlige killinger www.librian.dk
+ de 5 der er flytteklare 12.12.

Fra : RC

Dato : 03-10-05 13:30

"tine larsen" skrev i en meddelelse news:43411f95d00a3@nerdgirl.dk...

> GODE RÅD MODTAGES MED KYSHÅND, da jeg ikke helt har lyst til at
> tapeserer hele huset om.

Prøv at bruge et sugerør til at lege med på gulvet.
Derefter op ad kradsetræet....hvor den vil følge efter for at fange den (
ros så meget ).
Gentag ....
På den måde vil den måske kunne fatte, hvad den er til.

Mine katte er alle blvet præsenteret for kradsetræet på den måde.
Og de har ALDRIG været i mit tapet , møbler mv.

Anya.

Fra : tine larsen

Dato : 03-10-05 13:58

Takker .. jeg prøver begge dele... men med "gå væk hund" vil han så ikke
bare begynde at kradse et andet sted ?
mvh Tine

Fra : Lisbet Sørensen

Dato : 03-10-05 15:58

Hej Tine
Når du nu leger med ham, og får hans opmærksomhed på det spændende
kradsetræ, så behøver han ikke kradse de andre steder.
Og når du har sprøjtet med citronmelissen, Gå væk Hund, på hans gamle
steder, så må vi jo håbe det lykkes.
Har du klippet hans kløer? - ellers er det da også en god ide'. Spidse
kløer kradser dybere end klippede kløer. Køb den lille klosaks, og klip
den yderste spids af. Der er 5 kløer på forpoterne.
Med venlig hilsen
Lisbet Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar