loppehalsbånd
Fra : M. Andersen

Dato : 03-10-05 12:08

Hvor længe skal hundene have dem på før alle lopper er udryddet og man kan
tage dem af?

Mette

Fra : Nette Stormlund

Dato : 03-10-05 12:44

Jeg synes ikke rigtigt loppehalsbånd virker. Man skal i hvert fald være
rigtigt, rigtigt omhyggeligt med hundens omgivelser også.

Vi har haft bedre gavn af tiguvun ( er måske stavet forkert ), som sprøjtes
i nakken på hunden.

Vi har nu ikke haft lopper i 6-7 år, så muligvis der er kommet nye midler
på markedet, som er bedre.

M.v.h.
Nette

Fra : Camilla Juelsgaard J~

Dato : 03-10-05 14:12

Hmm, jeg tror ikke der er ret mange andre en dem der sælger loppehalsbånd
som idag tror på at de er effektive. Loppehalsbånd dræber i bedste fald
lopperne i halsregionen, men effekten på f.eks. hundens bagpart vil være
absolut begrænset.

Man bør i stedet bruge et pour-on præparat, f.eks. Bayvantic, Frontline
eller Advantage. Disse dryppes på huden i nakken og fordeles derefter i
hudens fedtlag, sådan at disse virker overalt på hunden. Ydermere har disse
midler den fordel at når først de er absorberes (efter ca. 3 timer) så er
der intet farligt ved at røre hunden. Man bør jo altid undlade at røre ved
loppehalsbånd, og det kan jo være besværligt at forklare f.eks. børn.

Med venlig hilsen

Camilla Juelsgaard Jørgensen
www.juelsgaard.com

Fra : M. Andersen

Dato : 03-10-05 16:35

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <c_jj@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er der intet farligt ved at røre hunden. Man bør jo altid undlade at
> røre ved loppehalsbånd, og det kan jo være besværligt at forklare f.eks.

Mange tak for jeres svar

Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-10-05 08:53

"Camilla Juelsgaard Jørgensen" <c_jj@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> Hmm, jeg tror ikke der er ret mange andre en dem der sælger loppehalsbånd
> som idag tror på at de er effektive.

Lad os straks udrydde en misforståelse. Loppehalsbånd er ikke og har aldrig
været tiltænkt egenskaben, at udrydde lopper.
Loppehalsbåndet, gør bare hunden / katten, et langt mindre attraktivt
transport middel for lopper, så hunden / katten ikke slæber lopperne med
hjem, ved det at der ligger sig en for lopper, ubehageligt og
sundhedsskadelig atmosfære ned gennem hundens / kattens pels, således at
lopperne vælger at forlade bussen igen.

M.V.H......Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-05 12:33

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor længe skal hundene have dem på før alle lopper er udryddet og man kan
> tage dem af?
>
> Mette

Loppehalsbånd, udrydder ikke lopper. Det gør bare hunden, meget lidt
attraktiv for lopper, så de vælger et andet offer. Har du først lopperne
inde, er du nødt til at sprøjte for mindst æg & larver. De voksne lopper
dør ret hurtigt, men det er selvfølgelig mest effektivt at sprøjte mod dem.
Der er "Absolut D" et udmærket middel, men lad nu være med at gøre som
Gunni.... Fjern alle dyr, og mand, hvis du stadig kan lide ham , sprøjt
grundigt, og gå en tur på en time eller to, eller endnu bedre, tag i
skoven... Jo længere tid, jo bedre... Luft så grundigt ud, når i kommer
tilbage. Ugen efter, kan du så sprøjte for æg og larver, efter samme
fremgangsmåde.

M.V.H..... Benny..