IE og Firefox udelukker .html
Fra : Coach [4130]

Dato : 03-10-05 10:33

Både min Internet Explorer (nyeste version) og Firefox udelukker .html når
jeg taster det.

Jeg har flere sider jeg ikke kan se, da de kræver .html efter adressen.

Det der sker:
Jeg taster foreksempel http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/.html
men adressen ændres til http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/

Iflg. Apple's support er siderne ikke ens.

Hvis nogle af Jer kan se begge.....kan I så fortælle mig om der rent faktisk
er forskel?

Hvorfor fjernes .html...og kan det rettes?

mvh
Bri@n

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-05 11:01

Den 03-10-05 11.32 skrev Coach [4130] følgende:
> [...]
> jeg taster det.
>
> Jeg har flere sider jeg ikke kan se, da de kræver .html efter adressen.

Du mangler selve filnavnet, altså "et-eller-andet-filnavn.html" i stedet
for blot ".html".

> Iflg. Apple's support er siderne ikke ens.

På lige netop Apples sider benytter man slet ikke filnavnet. Alle sider
ligger i hver sin mappe. Hvad har Apples support helt præcist skrevet om
problemet?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-10-05 13:37

> [...]

> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Shareware, freeware, sisterware og mange andre warer. Læs hvad de

OK...html hænger altså sammen med et filnavn...så blev jeg også klogere.

UPS!!! mit første link skulle selv. være
http://www.apple.com/support/itunes/musicstore.html (uden / efter
musicstore)

Problemet er at supportmedarb. får en side frem med mulighed for personlig
support via email.
Den får jeg ikke.

Han fortalte mig pr. tlf. hvilken side han var på.
Jeg var på den samme side...men indholdet var ikke ens.
Han spurgte: har du html stående efter musicstore.
Jeg svarede at det havde jeg ikke...og prøvede...men endte der hvor
problemet er nu.

mvh
Bri@n

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 03-10-05 14:00

Den 03-10-05 14.37 skrev Coach [4130] følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse
>
> Problemet er at supportmedarb. får en side frem med mulighed for personlig
> support via email.
> Den får jeg ikke.

Forskellen kan skyldes, at han ser siden på et lokalt net, hvor siderne
kan afvige fra dem som kunderne/brugerne ser. Det er vist ikke helt
ualmindeligt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-10-05 14:17

> Forskellen kan skyldes, at han ser siden på et lokalt net, hvor siderne
> kan afvige fra dem som kunderne/brugerne ser. Det er vist ikke helt
> [...]

Ja, jeg tror også han får nogle andre oplysninger end mig, som han kan bruge
i hans job som supportmedarb.
Disse oplysninger må være noget de bruger internt.

men ellers tak for hjælpen.
Jeg må prøve en anden vej ind i deres supportafd.

mvh
Bri@n

Fra : Michael Zedeler

Dato : 03-10-05 15:03

Coach [4130] wrote:

> [...]
> Disse oplysninger må være noget de bruger internt.
>
> men ellers tak for hjælpen.
> Jeg må prøve en anden vej ind i deres supportafd.

Det er meget almindeligt at der går kludder i det, når man skal
videregive en URL over telefonen. Jeg foreslår at du overtaler
supportmedarbejderen til at sende den til dig på en mail.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-10-05 13:57

Coach [4130] skrev:

> UPS!!! mit første link skulle selv. være
> http://www.apple.com/support/itunes/musicstore.html (uden /
> efter musicstore)

Det giver noget mere mening.

Ovenstående side er sat op til at viderestille til
<http://www.apple.com/support/itunes/musicstore>, som så igen af
serveren bliver oversat til
<http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/>

Der er ikke noget indhold på .html-siden (ud over
viderestillingskoden).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Haase

Dato : 03-10-05 11:04

Coach [4130] skrev:
> Det der sker:
> Jeg taster foreksempel http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/.html
Her beder du om en side, som ikke har noget navn, og extensionen .html.
Altå filen ".html"

> men adressen ændres til http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/
Her beder du om den startside som serveren finder i det adspurgte
bibliotek. I dette tilfælde "index.html"

Prøv at brug adressen
http://www.apple.com/support/itunes/musicstore/index.html
så skulle du gerne få samme side.

--
Michael Haase

Fra : Coach [4130]

Dato : 03-10-05 13:40

"Michael Haase" <micvans@netscape.invalid> skrev i en meddelelse
> Her beder du om en side, som ikke har noget navn, og extensionen .html.
> Altå filen ".html"

> Her beder du om den startside som serveren finder i det adspurgte
> bibliotek. I dette tilfælde "index.html"

Kig lige i det jeg har svaret Kim Ludvigsen.

Mit første link havde jeg skrevet forkert. sorry!
Måske giver problemet mere sammehæng nu.

Mvh
Bri@n