Løbetid og naboens hanhunde??
Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 09:01

Hej alle!

Så kom Frida igen i løbetid :)
Men det har (især en lille beagle) hanhundene også opdaget. Forleden var vi
ude at lufte hende, hvor hun næsten blev overfaldet af to, der gik (meget
langt foran fører) uden snor! Jeg bad ham at tage dem væk, da hun er i løb.
Og så sagde "Høhø nå ja - jeg har jo ikke så meget styr på dem, så du skal
bare sparke ud efter dem". Og han havde end ikke snor/halsbånd til den ene
(som i øvrigt ikke er hans).
Dagen efter så min datter så hans beagle i vores have (som er hegnet ind med
hundehegn inde i vores liguster, som er over hele haven - hjælp mig lige
Milla og Trine, der har set den!!). Han havde havde fundet et lille hul hvor
han kunne hoppe op til, det skråner nemlig på den anden side.
Jeg er lidt træt af den, for han har meget lidt styr på den, men går altid
uden snor! Og lige nu er det et stort problem, for den er kendt for at
smutte så snart hoveddøren bliver åbnet. Vil helst ikke have
beagle/lab-hvalpe??

Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere den
på internatet????

Hilsen Pernille

Fra : Jørgen

Dato : 03-10-05 09:31

> Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere den
> på internatet????
>
> Hilsen Pernille

ja fritløbende hunde skal vel afleveres til politiet eller internatet,
men fortæl lige naboen for fredens skyld, at den vil blive indleveret,
næste gang.
Der er jo også en del problemer med tævers løbetid, der er blod på
tæpper, risiko for hvalpe løben af hanhunde osv. Har i overvejet P
piller ellers Sterilisation
Jørgen O

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 06-10-05 18:32

"Jørgen" <oh@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Der er jo også en del problemer med tævers løbetid, der er blod på tæpper,
> risiko for hvalpe løben af hanhunde osv. Har i overvejet P piller ellers
> Sterilisation

Hej Jørgen

Hvem ved, det kan jo være Pernille ønsker hvalpe på et senere tidspunkt. Det
er stadig hanhundens ejer pligt at holde sin hund indenfor sine egen rammer
( og jeg er selv hanhunde ejer ).

Mvh

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 03-10-05 10:35

"Pernille Vendelboe Borchmann" <Pernille(snabela)kressel.dk> skrev i en
meddelelse news:4340e546$0$67258$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> beagle/lab-hvalpe??
>
> Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere

jeg havde klart udtrykt min frustration over beaglens uindbudte besøg
overfor ejeren, og bedt ham/hende om at holde den forsvarligt inde.
og at du næste gang ser dig nødsaget til at kontakte ordensmagten da det er
et brud på loven, den skal holdes inde således at den ikke er til ulempe for
andre. og det må den siges at være. desuden kan du lufte for ejeren, hvad en
afbrydelse af en eventuel drægtighed koster og at den kommer han til at
hænge på.

det er smaskirriterende, jeg har ikke stået i en situation som dig, men
omvendt, med en lille meget viril han der med vold og magt skulle ud af
haven og opsøge lækre damer...suk..det har kostet kreativ tænkning og højt
hegn for at holde ham inde, og til sidst kastration...
men ellers som tidligere nævnt, hvis ikke hun skal bruges i avl, så få hende
steriliseret?. der er mange fordele ved det.

mvh. marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 03-10-05 11:45

"Pernille Vendelboe Borchmann" <Pernille(snabela)kressel.dk> writes:

> [...]
> Milla og Trine, der har set den!!). Han havde havde fundet et lille hul hvor
> han kunne hoppe op til, det skråner nemlig på den anden side.

En beagle kan vel komme ind hvor den vil. Men det er nu et ganske
forsvarligt hegn du har arrangeret.

> Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere den
> på internatet????

§ 5. Enhver er berettiget til selv at optage eller lade optage
fremmede husdyr, som uden hjemmel færdes løse på hans grund.

§ 6. Ved optageren, hvem dyret tilhører, skal han snarest muligt og
senest inden 24 timer, efter at optagelsen har fundet sted, tilstille
denne - eller en til hans husstand hørende voksen person -
underretning herom.

Så hvis du skal følge loven helt, så skal du bare sige til ham at du
har hans hund. Og så skal han betale optagelsespenge til dig. Nemlig
den fyrstelige sum af 2 kroner pr. døgn. Det er nemlig det det koster at
passe en hund med foder et døgn!

Så jeg er bange for at der ikke er andet at gøre end at prøve at fange
kræet og bede ham hente den og betale. For jeg tvivler på at politiet
gider tage sig af det.

Du kan prøve at lade døren stå åben, så du nemt kan komme ud til ham,
når han kommer på besøg.

Ellers må du give Frida sådan en her:
http://femdefence.info/index2.html

Så skal han nok smutte igen. :)

Mvh Trine

§ 13. Når husdyr, som uden hjemmel færdes løse på fremmed grund,
forgæves er søgt optaget, kan besidderen straffes med bøde for ufred.

§ 14. Uvane husdyr, løsslupne pelsdyr, tamkaniner og fjerkræ,
omstrejfende hunde og katte har den optagelsesberettigede ret til på
hensigtsmæssig måde at fjerne fra sin grund og er ikke pligtig at yde
erstatning, såfremt dyret derved kommer til skade eller omkommer. Den,
der var besidder af dyret, kan fordre det beskadigede eller dræbte dyr
udleveret mod betaling af erstatning for voldt skade. For dræbte eller
beskadigede dyr skal der ikke betales optagelsespenge eller
ufredsbøder.

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende
fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen
indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel
indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et
på egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret
angriber andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person
eller ejendom.

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Butik med udendørs-keramik, hundekurve, kattehuler, kurve, juleting mm.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-10-05 12:40

> [...]
> beagle/lab-hvalpe??
>
> Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere

Kender du ikke en landmand, hvor du kan låne et elhegn, så isolerer du
området omkring hullet fra, og sætter strøm til dette område. Det kunne
måske få ham på andre tanker ..

M.V.H.....Benny..

Fra : Heidi Jensen

Dato : 04-10-05 07:50

> [...]
> beagle/lab-hvalpe??
>
> Nu kommer så mit spørgsmål: må jeg tage hans hund i min have og aflevere

Hej

Vi har været i samme situation som dig, først en tæve der altid kom på
besøg, den boede 3 huse væk, men den kom altid og flænsede vores
skraldespand. Den ene dag vi kom hjem fra job sad den i haven sammen med
vores Jason, som virkede så afslappet og tilfreds, det var næsten umuligt at
få kontakt med ham, så godt havde han det... SÅ jeg fat i tæve og tjekke
hende bag i, og den var god nok.... Så ringte vi til politiet og kørte hende
på internat... Dernæst bad jeg dem sige at de skulle køre til dyrlægen og få
en fortrydelses sprøjte, da jeg IKKE skal være med til at lave kryds!

De fik bøden, regning fra internat og en tur hos dyrlægen, alligevel kom hun
med vin og sagde Tak! Hmmm tossede mennesker!

Men så fik vi ny nabo, han fik en hanhund som tit om tæt gik i vores have..
Han forhøjede sin grund så hegnet fra hans side ikke var så højt. Problemet
var at når hans hund er i vores have kan jeg ikke komme ud, for han kommer
hen og stiller sig med børste og det hele.. Det tør jeg ikke! Men fatte det
gjorde naboen ikke - ikke før jeg fortalte ham, at hvis hans hun kom i vores
have når vores tæve var i løb. Så kunne han stole på at han kom til at bøde
for det... Tabt hvalpefortjenste (7000 kr. sagde jeg, og de får ca. 8),
dernæst er der dyrelægeregninger osv. osv. Så kunne han selv gå hjem og
regne på det... Siden har hans hund ikke været i vores have! Dejligt!

SÅ bare kør den på internat, men kontakt politiet først, så bliver bøde
størrer!

Heidi