Snotnæse
Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 02-10-05 22:11

Hej Allesammen,

et lille spørgsmål, vores mindste pige (fra April 05) bliver ved med at
have noget der mest af alt minder om snotnæse, hun er frisk, rask og
vaccineret - men alligevel - snotnæse! :/

Ingen af de andre katte har det og de er alle 3 indekatte.

Alle forslag modtages med kyshånd :)

Med venlig hilsen
Sidsel Lykke Espersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-10-05 23:04

Sidsel Lykke Espersen wrote:
> [...]
> vaccineret - men alligevel - snotnæse! :/
>
> Ingen af de andre katte har det og de er alle 3 indekatte.

Hvad siger jeres dyrlæge? Er hun blevet testet for noget?
mvh Camilla

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 03-10-05 00:05

Hun har ikke været hos en dyrlæge med hendes snotnæse skal jeg ærligt
indrømme, og det har hun ikke været fordi vi ikke mente at det var
nødvendigt da hun som jeg skrev før ellers er glad og spiser godt (+ hun
er vaccineret mod alt hvad jeg umiddelbart ville tro gav næseudflåd...)

Dermed ikke sagt at jeg ikke ville tage hende til dyrlæge hvis det var
påkrævet, men det har altid været sådan en tommelfingeregel at så længe
dyret ellers spiser godt og er frisk så bør de årlige ( + de løse )
dyrlægetjek være rigeligt sammen med vacciner... ( er det helt forkert?
:s )

Please, ingen bashing... jeg indrømmer blankt at jeg er ny til det her
kattehold og jeg gør sikkert ting forkert og der er sikkert ting jeg
skal lære...

- Sidsel

Fra : Camilla Baird

Dato : 03-10-05 04:22

> [...]
>
> Please, ingen bashing... jeg indrømmer blankt at jeg er ny til det her
> kattehold og jeg gør sikkert ting forkert og der er sikkert ting jeg

Der er ingen, der basher dig.

I princippet har du ret i, at når katten trives, skulle dyrlægebesøg
være unødvendige, men snotnæse hører ikke til noget, som jeg ville finde
acceptabelt hos mine katte.
Vaccinationer er nødvendige og gode, men de dækker desværre ikke alt. De
vira, vaccinationerne dækker, muterer hele tiden - vaccinationerne
dækker kun de mest almenkendte strenge af disse vira. Vaccinationer
forbedres hele tiden, men man kan desværre ikke vide sine katte 100%
dækkede, for de vira vaccinationerne beskytter imod. Jeg forslår derfor,
at du tager din snotnæsede kat med til dyrlæge for nærmere undersøgelser.

mvh Camilla

Fra : Sidsel Lykke Esperse~

Dato : 05-10-05 17:58

så har den snotnæsede emma været hos en dyrlæge, og det viste sig at hun
havde en mild infektion som hun nu har fået noget clavubactin imod som
hun skal have de næste 10 dage + nogle øjendråber.

ellers er hun i fin stand og dyrlægen mente hun ville komme sig hurtigt.
:)

- sidsel

Fra : Camilla Baird

Dato : 05-10-05 19:55

> [...]
> hun skal have de næste 10 dage + nogle øjendråber.
>
> ellers er hun i fin stand og dyrlægen mente hun ville komme sig hurtigt.

Det var da dejligt at høre. Tak for tilbagemeldingen.
mvh Camilla