Omplacering af hund- forslag
Fra : nana sørensen

Dato : 02-10-05 22:06

Hej gruppe...

Vi står i en lidt led situation. Et familiemedlem er endnu engang blevet
indlagt til afvænning og det er tid til at sande at hun ikke kan magte sin
hund. Hun er misbruger, har altid været det, og er ikke i stand til at tage
sig af den mere. Pt bor den hos noget familie, som desværre bor i noget
byggeri hvor hund er strengt STRENGT forbudt, ellers havde de beholdt den.
Den skal have et nyt hjem, aflivning er IKKE en mulighed. Nogen der har
forslag til sider på nettet, osv som vi kan prøve? Han er allerede sat i den
blå avis, men jeg tror at han forsvinder i mængden.

Jeg beskriver ham lige kort, hvis der er nogen der skulle kende nogen, der
mangler en fantastisk hund.

Bowie er den gladeste og mest kælne bamse man kan forestille sig. Kælen,
rar, god til børn, han er god som dagen er lang og elsker at putte. Han er
en blanding mellem rottweiler og labrador, og måske noget andet, altså en
god blanding af det hele. Han er ikke dominerende overhovedet, elsker andre
hunde, er lydig, kommer når man kalder osv. Han er 100% renlig og er rigtig
god til at være alene hjemme. Han er ikke egnet til vagthund på trods af sin
størrelse, han er simpelthen alt alt for venlig og god af sig. Han er ca 5
år gammel og ligner mest en rottweiler. Han er dog lidt hvid på brystet, men
med typiske rottweilertegninger ellers. Han har simpelthen et fantastisk
temperament, han er bare RAR.

Please, nogen hjælp os med at finde et godt og blivende hjem til ham. Han er
så rar, og så smuk. Han fortjener virkelig at komme et sted hen, hvor han
kan være glad resten af sine dage. Vi havde selv taget ham, hvis vi ikke
havde haft to i forvejen. Han befinder sig lige nu på Nørrebro.

Links? Hjælp? Please forhør jer.

Mvh. Nana

Fra : nana sørensen

Dato : 02-10-05 22:41

Klip klip, alt det jeg skrev. Hvis n0gen kender nogen eller andet, så mail
til: nana@phobia.dk

Fra : M. Andersen

Dato : 03-10-05 07:21

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> han kan være glad resten af sine dage. Vi havde selv taget ham, hvis vi
> ikke havde haft to i forvejen. Han befinder sig lige nu på Nørrebro.

Det vil da være et kæmpetab for både hund og ejer!

Er der ikke en mulighed for at den kan komme i pleje til hun er færdig med
sin afvænning? Hunden har måske været hendes eneste ven i en svær tid i
hendes liv...

Mette

Fra : nana sørensen

Dato : 03-10-05 09:37

"M. Andersen" <ikke@taleom.dk> wrote in message

> [...]
> sin afvænning? Hunden har måske været hendes eneste ven i en svær tid i

Hejsa...

Ja, det vil være et kæmpetab, men kun for ejeren desværre. Hun har haft det
sådan altid, og er røget ind og ud af afvænning. Når hun er hjemme går hun
tit fra hunden i tyve timer og den får ikke nær nok motion. Den burde veje
ti kg mere, altså muskler. Hun er ikke i stand til at tage sig af den,
og kan slet ikke magte det ansvar. Hvis den så bare havde det godt når hun
var hjemme, så ville pleje være en mulighed. Men hun kan simpelthen ikke
overskue den, og vil selv enormt gerne af med den. Jeg tror hun opfatter den
som en pest, desværre, fordi den kræver at hun tager en ansvar. Problemet
er, at en hund på Bowies størrelse ikke trives i en lejlighed på 5. sal, når
den bliver efterladt alene uden mulighed for at komme ud på ture. Jeg gætter
på at han heller ikke har fået alt det mad han skulle have haft, for han er
på ingen måde rund i det. Det er forfærdeligt, men ejeren hverken kan
eller vil tage sig af ham og det grænser til dyreplageri. Han er
simpelthen den gladeste bamse der elsker mennesker. Han fortjener ikke at
rådne op i en lejlighed hos et menneske der ikke kan tage sig af ham.

Mvh. Nana

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-05 09:44

> [...]
> grænser til dyreplageri. Han er simpelthen den gladeste bamse der
> elsker mennesker. Han fortjener ikke at rådne op i en lejlighed hos et

Hej - jeg søgte på "stor hund" i www.dba.dk og der kom der da nogle familier
op, der gerne ville have en glad hund til at holde dem ved selskab! Prøv da
det? Ellers også www.gulgratis.dk og www.dyrenettet.dk og
http://www.sitecenter.dk/danskdyreformidling
Mon ikke der er nogle der kna hjælpe? Ellers spørg på internatet i nærheden
om de har fået en forespørgsel. Nogle ringer jo i forvejen og hører hvad
'der er på bud'?
Hilsen Pernille

Fra : Kiplers.dk

Dato : 04-10-05 17:48

http://www.helpadog.webbyen.dk/

Prøv at kontakte dem her.

De vil med garanti hjælpe. Hvis det er lovligt at omplacere en hund
uden ejerens medvirken?

MVH Marie.

Fra : nana sørensen

Dato : 04-10-05 18:35

Hun medvirker. Bare i passiv grad, da hun jo er indlagt på et
behandlingshjem igen igen.

Mvh. Nana