Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
KUN FOR MØRKEKAMMER INTERRESERET
Fra : Fenger-Olesen

Dato : 07-06-01 22:27

Hej der

Jeg har et par ?-mål omk. Bøgerne ” The Darkroom Cookbook” af Stephen
Anchell
Er her nogle som kender den ? hvad indholder den?
Er der et lige så godt alternativ på dansk?
Og er det ”second Edition” som man skal købe eller er det dem begge?
Hvordan med ”The Developing cookbook” ????
Med venlig hilsen Søren

Fra : EGON STICH

Dato : 08-06-01 10:07

Fenger-Olesen <fenger-olesen@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hkST6.24$5V7.10067099@news.mobilixnet.dk...
> [...]
> Og er det "second Edition" som man skal købe eller er det dem begge?
> Hvordan med "The Developing cookbook" ????

Hej.
Du spørger om The darkroom cookbook.
Det er en glimrende bog, som indeholder recepter til "hjemmebryg" af
fremkaldere, fixer, tonere osv.
Jeg vil da anbefale den.
Andre bøger, der er læseværdige, og som også indeholder recepter, er:
The variable contrast printing manual. ISBN nr. 0-240-80259-4
The elements of black & white printing. ISBN nr. 0-240-51795-4

Alle fås hos Amazon.com. Brug den tyske afdeling. det går hurtigst.
Når, hvis du når til at ville købe dine egne kemikalier, forsøg da hos Merck
Eurolab.
Det er vist det eneste pålidelige sted i danmark efterhånden, at købe kemi.

MVH
Egon

Fra : Kristian Amby

Dato : 08-06-01 19:58

On Thu, 7 Jun 2001 23:26:48 +0200, "Fenger-Olesen"
<fenger-olesen@mobilixnet.dk> wrote:

The Darkroom Cookbook er en samling opskrifter, akkurat som en kogebog
til køkkenet. Jeg kender ikke forskellen på dem, men du er da
velkommen til at kigge i min "kogebog"

http://members.nbci.com/kristian_amby/index.html

Mvh
Kristian Amby