3xBlærebetændelse indenfor 10mdr...
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-10-05 21:12

Hejsa,

Vores kat har nu fået blærebetændelse for tredje gang indenfor 10måneder.
Rigtigt surt :(
Denne gang fik han taget et røngentbillede for at være på den sikre side,
men det viste umiddelbart ikke noget. Han får nu smertestillende samt
medicin i pille-form. Han brækker sig dog mellem 6 til 18timer efter :( Han
er holdt op med de mange tisseforsøg, men alene på det grundlag kan vi vel
ikke erklære ham rask?
I morgen snakker vi med dyrlægen igen, han nævnte nemlig også noget om at
nyrene ikke så for gode ud. Jeg var der ikke selv, så jeg ved ikke, hvad han
mente, men det skal vi have fudet ud af. Katten er 4år gammel, så det er alt
for tidligt at han begynder at have problemer...
Ved nogen evt. om Royal Canin Vet Diet Cat Urinary kan købes andre steder
end hos en dyrlæge? Vores tager 259,- for 3.5kg, er det en fair pris? Det
anbefalede han nemlig.

Med venlig hilsen
Brian, Gitte og 3D(prutsen)

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-10-05 23:07

Brian Axelgaard wrote:

> [...]
> end hos en dyrlæge? Vores tager 259,- for 3.5kg, er det en fair pris? Det

Stakkels kat Ja, det kunne da lyde, som om nyrerne "ikke har det så
godt" - forhåbentlig tager din dyrlæge nogle blodprøver denne gang...
Jeg ved ikke, om der findes andre nyrediæter end dem fra Specific og
Royal Canin Vet series - begge dele fårs kun hos dyrlægen, da de er
"behandlende".
Forhåbentlig finder I ud af at hjælpe katten bedst muligt.
mvh Camilla

Fra : Kate

Dato : 03-10-05 08:06

"Brian Axelgaard" <ask@for.it> wrote in

> Ved nogen evt. om Royal Canin Vet Diet Cat Urinary kan købes andre
> steder end hos en dyrlæge? Vores tager 259,- for 3.5kg, er det en
> fair pris? Det anbefalede han nemlig.

Hill's har K/D som også er en nyrefoder, den koster 185 kr. for 2kg. Så
det lader til Royak Canin er lidt billigere.

Håber i får hjulpet jeres kat, for det luder bestemt ikke rart.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 03-10-05 13:56

In article <4340d862$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Hill's har K/D som også er en nyrefoder, den koster 185 kr. for 2kg. Så
> det lader til Royak Canin er lidt billigere.

Og ifølge min dyrlæge er Royal Canins dyrlægeserie faktisk ved at have
overhalet Hills i lødighed..

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 05-10-05 16:17

Ann Rudbeck <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in

> Og ifølge min dyrlæge er Royal Canins dyrlægeserie faktisk ved at
> have overhalet Hills i lødighed..

Okay. Johan fik Hill's i perioder de sidste par år af sit liv. Han
burde have fået det hele tiden, men så gik han desværre i sultestrejke
og da han i forvejen var for tynd måtte jeg vælge mellem pest eller
kolera. Havde han villet spise K/D'en kunne han _måske_ have levet
længere, men det ville han ikke.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 05-10-05 18:06

In article <4343ee4f$0$160$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Kate
<km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> Havde han villet spise K/D'en kunne han _måske_ have levet
> længere, men det ville han ikke.

Ja, så er der ikke meget at gøre. Mad skal de jo ha'.
Men Johan fik da et godt langt liv - trods alt

--
Knus fra Ann R

Fra : Kate

Dato : 07-10-05 15:00

> Ja, så er der ikke meget at gøre. Mad skal de jo ha'.

Det skal de nemlig, og jeg kunne jo ikke tvinge ham. Det var han nu
også for gammel og sart til

> Men Johan fik da et godt langt liv - trods alt

Det gjorde han. Tænk, jeg troede altid, lige til Sofies død, at Johan
ville være den som jeg mistede først, pga den hårde medfart han fik da
vi flyttede til Måløv. Det knækkede ham psykisk i nogle år, men en
stærk kat må han jo trods alt have været, for jeg synes da at 15 år og
3 mdr. er da en høj alder for en missekat, selvom jeg misunder min
kollega som har en kat på 19 år, ovenikøbet en udekat.