Nokia 6310 smider dækning (købt febuar 03)
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-10-05 17:16

Hello,
Min trofaste nokia 6310 er begyndt at smide dækningen spontant og kan ikke
få forbindelse igen. I første omgang faldt mistanken på simkort men dette er
ikke tilfældet da den også fejler med et nyt simkort (og det virker i en
anden telefon med det samme).

Fejlen er den at telefonen kan have fint net i op til en dag så smider den
nettet og laver man en manuel søgning kan den godt se tdc,telia og sonofon.
Men vælger jeg tdc (har telmore, og jvf. deres support skulle den selv hoppe
over hvis jeg bare vælger tdc). melder den bare ingen adgang. Der er ingen
problemer i en anden tlf. Det må altså være telefonen den er gal med.

Nu melder 10k spørgsmålet sig, falder det ind under de 2 års
reklamationsret?

XFUT: dk.videnskab.jura

--
/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 01-10-05 17:25

Det kan både være simkort og telefon.

Du kan evt. prøve at opdatere softwaren i telefonen. Gøres billigst hos en
unlocker.

Det kunne godt måske være dækket ind, hvis det bare var sådan at det er
passé (feb. 2003 - feb. 2005).

En invest. af en ny telefon, kunne også være en løsning.
Et muligt valg kunne være en Nokia 6230 el. 6230i.

Og en ny telefon koster ikke 10k - måske snarer 2k

/F

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:433eb646$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 01-10-05 22:40

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> wrote in message

[6310 taber dækning]

> Det kan både være simkort og telefon.

og simkort er udskiftet - det efterlader kun tlf

> [...]
> unlocker.
>
> Det kunne godt måske være dækket ind, hvis det bare var sådan at det er

Jeg mener naturligvis 04 - mindre bug :)
Men den har kørt siden feb. 04 derfor har jeg svært ved at se at et software
problem skulle være opstået natten over når der ikke er ændret på den.

> En invest. af en ny telefon, kunne også være en løsning.
> Et muligt valg kunne være en Nokia 6230 el. 6230i.
>
> Og en ny telefon koster ikke 10k - måske snarer 2k

Mjae men er egentlig godt tilfreds med den og har håndfri installationskit i
bilen så det begynder pludselig at gribe om sig at skifte den ud.

Fra : \(6400\) Futte

Dato : 02-10-05 07:54

Det er ikke sikkert, at du behøver at skifte det håndfrie sæt ud, bare fordi
du skifter telefonen ud.

Nokia's håndfrie sæt passer normalt til flere forskellige modeller...

Nu har du jo oplyst at den er fra 2004 i stedet for 2003, og det giver dig
den mulighed, at indlevere den til den forhandler du har købt den hos - husk
den originale kvittering, ellers ingen opdatering.

meddelelse news:433f0248$0$155$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 02-10-05 08:41

> Det er ikke sikkert, at du behøver at skifte det håndfrie sæt ud, bare
fordi
> du skifter telefonen ud.
>
> Nokia's håndfrie sæt passer normalt til flere forskellige modeller...

For carkit91 der er løbet kørt - det er kun udgåede modeller der passer og
6310 er den nyeste der passer deri.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 02-10-05 08:50

Hej !
Det passer desværre ikke helt.
Der er kommet Pop-port convertere til CARK91-sættet, så du f.eks. kan
bruge
andre telefoner
Bruger selv en 6230i sammen med mit Cark91.

F.eks. kan du blot udskifte kabel samt holder:
se her
http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=POP55KOMP
Eller her
http://www.cellshoppen.dk/shop/default.asp?SetLng=1&productid=CARK91Cradle

Thomas

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:433f8f24$0$161$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 02-10-05 14:24

"(6400) Futte" <2662070m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke sikkert, at du behøver at skifte det håndfrie sæt ud, bare
fordi
> du skifter telefonen ud.
>
> Nokia's håndfrie sæt passer normalt til flere forskellige modeller...

Men i det her tilfælde er det desværre nok nødvendigt hvis det er et carkit
91 (det originale der passer til modellen) der sidder i bilen. 6310 og
tilsvarende i-model var nemlig mig bekendt de sidste der passede i det
håndsæt. Desværre.

Ole Gaarde Kristensen
Der er glad for min 6310i stadig virker upåpklageligt

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-10-05 15:17

On Sat, 1 Oct 2005 18:16:06 +0200, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>problemer i en anden tlf. Det må altså være telefonen den er gal med.
>
>Nu melder 10k spørgsmålet sig, falder det ind under de 2 års
Ja, det gør alle fejl, spørgsmålet er jo bare om der er en fejl, og om
den vil blive udbedret uden beregning af sælger.
Det tyder på at du ikke endnu har henvendt dig til sælge desangående ?

/Hans

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-10-05 18:39

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Ja, det gør alle fejl, spørgsmålet er jo bare om der er en fejl, og om
> den vil blive udbedret uden beregning af sælger.

Det var præcis det jeg søgte et svar på :)

> Det tyder på at du ikke endnu har henvendt dig til sælge desangående ?

Det har jeg nu - sælger henviste til Nokia, men her går sagen lidt i
hårknude fordi nokia yder først 2års garenti efter maj måned og min tlf er
fra febuar.
Jeg har sendt bolden op til sælger hvad de har tænkt sig at gøre ved det
(nokia oplyst en repp ville løbe op i cirka 1200).

Fra mit synspunkt må der være tale om en fabrikations fejl hvis en telefon
giver op allerede efter 1½år - eller hvad?
Sælger har endnu ikke reageret hvad de har tænkt sig at gøre ved sagen.

Fra : David T. Metz

Dato : 03-10-05 22:03

Dennis Pedersen wrote:

> Fra mit synspunkt må der være tale om en fabrikations fejl hvis en telefon
> giver op allerede efter 1½år - eller hvad?

Tjah, hvor mange gange har du tabt den på gulvet/vejen?

David

Fra : Geert Lund

Dato : 06-10-05 10:34

Dennis Pedersen wrote:

> Fra mit synspunkt må der være tale om en fabrikations fejl hvis en telefon
> giver op allerede efter 1½år - eller hvad?

Det er mig bekendt et meget almindeligt problem med Nokia telefoner af
den type (både deres 6210(i) og 6310(i) versioner er kendt for præcis
den type fejl) - og løses oftest bedst ved en simpel softwareopdatering.

Fejlen kan dog også være kombineret med et slidt/"dødt" batteri - altså
at spændingen på batteriet ikke længere er optimal og derfør bør skiftes.

Geert Lund

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 08-10-05 21:54

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> wrote in message

> Det er mig bekendt et meget almindeligt problem med Nokia telefoner af
> den type (både deres 6210(i) og 6310(i) versioner er kendt for præcis
> den type fejl) - og løses oftest bedst ved en simpel softwareopdatering.

Hvilken version af softwaren skal vi op på?
Jeg talte med Nokia de sagde en repp. forløb sig i 1200kr (og det lød til at
være en kendt fejl hvilket endnu mere må underbygge at det falder ind under
de 2 års rekla.)
Forhandleren har åbenbart ikke tænkt sig at reagere på min henvendelse efter
de henviste til nokia så de må vist have et anbefaldet brev på mandag.

> Fejlen kan dog også være kombineret med et slidt/"dødt" batteri - altså
> at spændingen på batteriet ikke længere er optimal og derfør bør skiftes.

Fejlen kommer også selvom den er monteret i carkit så det er næppe tilfældet
her

Fra : Geert Lund

Dato : 09-10-05 05:58

Dennis Pedersen wrote:

> Hvilken version af softwaren skal vi op på?

Den skal blot opdateres - er mig bekendt ikke vigtigt hvilken version -
blot den bliver opdateret.

> Fejlen kommer også selvom den er monteret i carkit så det er næppe tilfældet
> her

Derfor kan telefonen godt have problemer med spændingen på batteriet.
Har en gammel Nokia der dør til tider selvom jeg har den siddende i
opladeren mens jeg bruger den. Problemet blev løst ved at købe et nyt
batteri.

Geert Lund