Retningslinjer for avl
Fra : Camilla Pedersen

Dato : 01-10-05 12:24

Hej.

Er der fastsat bestemte --- etiske, kaldes det det? --- retningslinjer for
avl med katte, på samme måde som med hunde?

F.eks. regler for hvor mange kuld en hunkat må få og hvor tit?

Jeg ved der er noget der hedder "Godkendt katteri" men der står kun noget om
de fysiske rammer.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Ida

Dato : 01-10-05 12:41

"Camilla Pedersen" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> F.eks. regler for hvor mange kuld en hunkat må få og hvor tit?
>
> Jeg ved der er noget der hedder "Godkendt katteri" men der står kun noget

Hej Camilla

Alle Fife-registrerede opdrættere er underlagt Fifes regler, som kan læses
her
http://www.felisdanica.dk/webpage.php?sideid=1098539856

Du kan bla. læse, at en hunkat max må få 3 kuld på 2 år, at alle katte skal
vaccineres, hvordan deres fysiske rammer skal være osv.

'Godkendt Katteri' er en betegnelse kun hovedklubben Jyrak bruger - deres
medlemmer kan selv bede klubben komme ud og kigge på opdrættets fysiske
rammer og derved opnå status af 'Jyrak Godkendt Katteri'

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk

Fra : Tina

Dato : 01-10-05 13:24

Camilla Pedersen wrote:
> [...]
>
> F.eks. regler for hvor mange kuld en hunkat må få og hvor tit?
>
> Jeg ved der er noget der hedder "Godkendt katteri" men der står kun

Hej Camilla

Kan kun tilslutte mig Idas svar, men bliver lidt nysgerrig over, hvorfor du
spørger - har du oplevet noget negativt i et katteri, eller ???

Mvh

Tina

--
DK Heart & Soul
Skovkatte- og exotic-killinger til salg.

Fra : Camilla Pedersen

Dato : 01-10-05 20:54

"Tina" <@> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kan kun tilslutte mig Idas svar, men bliver lidt nysgerrig over, hvorfor
> du spørger - har du oplevet noget negativt i et katteri, eller ???

Hej.

Næ, jeg har ikke oplevet noget negativt, kun hørt noget om kattefabrikker
osv. men det var ikke derfor jeg spurgte.
Jeg har såmænd bare en lille hemmelig drøm om at prøve kræfter med
avslarbejdet --- kun en drøm, ikke noget der skal føres ud i virkeligheden,
i hvert fald ikke på nuværende tidspunkt.

MVH Camilla