Linksys Porte
Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-10-05 12:11

har nu rodet lidt med at åbne porte på Linksys WRT54G, det burde
egentligt ikke være så svært... men problemet er alligevel klart nok, da det
ikke virker

under gameoptions har jeg valgt at åbne porten 4662 TCP og 4672 UDP,
maskinen kører Win 98 og har ikke installeret firewall m.v. når jeg tester
porten kan den blot ikke komme igennem.

jeg har hakket af i maskinen IP adresse 192.168.1.X så alt andet lige burde
Linksys da forwarde disse porte.

Jeg har selvfølgelig aktiveret routerens egen firewall kryptering m.v.

Da jeg ikke har installeret firewall etc. på maskinen, hvad kan der så være
gået galt? hvor skal jeg lede efter problemet? Jeg har sat maskinen op med
fast IP som Linksys foreskriver.

et lille tillægs spørgsmål, hvad er fordelen / ulempem ved h.h.v. fast IP og
dynamisk IP

mvh
JR

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 01-10-05 14:04

Jan Rasmussen wrote:
> Da jeg ikke har installeret firewall etc. på maskinen, hvad kan der
> så være gået galt? hvor skal jeg lede efter problemet? Jeg har sat
> maskinen op med fast IP som Linksys foreskriver.

Er der hul igennem på de nævnte porte, hvis du sætter PC'en direkte på
nettet uden at anvende routeren?

> et lille tillægs spørgsmål, hvad er fordelen / ulempem ved h.h.v.
> fast IP og dynamisk IP

På dit lokalnet er fordelen ved dynamisk IP, at du slipper for
at skulle administrere IP-adresser. Ulempen er, som du selv har
konstateret, at du ikke umiddelbare kan forwarde porte.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-10-05 20:10

"Per H. Nielsen" <phn@dkscan.dkx> skrev i en meddelelse
> Er der hul igennem på de nævnte porte, hvis du sætter PC'en direkte på
> nettet uden at anvende routeren?
>
> --
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Nope, der er heller ikke hul uden routeren så det må sikkert være ved
min udbyder...

mvh
JR

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 03-10-05 20:49

Jan Rasmussen wrote:
> Nope, der er heller ikke hul uden routeren så det må sikkert være
> ved min udbyder...

Kan se at du poster via Vejen-net. Spurgte lige en bekendt, som også
anvender dette, og han bekræfter, at der ikke er hul igennem for
indgående trafik på port 4662.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-10-05 23:29

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Tak endnu engang

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 03-10-05 23:45

> [...]
> Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
> My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
> To reply to this change .dkx to .dk in my address.

Jeg har ændret den til at køre på 4661 og så virker det.
Der burde vel ikke være problemer i at åbne denne port?

mvh
JR

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 04-10-05 13:40

Jan Rasmussen wrote:
> Jeg har ændret den til at køre på 4661 og så virker det.
> Der burde vel ikke være problemer i at åbne denne port?

Ikke hvis der ser ud til at være hul igennem. Guderne må vide hvorfor
Vejen-net har lukket for port 4662, da de gængse P2P programmer
jo fint kan bruge vilkårlige porte, hvilket du jo øjensynlig
også selv har konstateret.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>