Kan katte svømme? :-D
Fra : Søren LH

Dato : 01-10-05 09:44

En 200 m skulle ikke være noget problem :
http://www.lemanszone.dk/diverse/svoemmekat.jpg

Fra : fam. Ager

Dato : 01-10-05 09:58

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> En 200 m skulle ikke være noget problem :
> http://www.lemanszone.dk/diverse/svoemmekat.jpg
>--------------

lol......sikke et udtryk...
mvh. marie

Fra : myggen

Dato : 01-10-05 10:14

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> En 200 m skulle ikke være noget problem :
> http://www.lemanszone.dk/diverse/svoemmekat.jpg

jeg ser meget Animal Planet - min kæreste ville nok sige FOR meget - men
altså, de har en program der hedder "Planets funniest animals" og er sådan
lidt "hjemmevideo" agtigt, bare med dyr. I det program har jeg faktisk set
en kat svømme.. ved to lejligheder. Den ene svømmede i sin families
svømmepøl og den anden svømmede i havet - eller en sø - sammen med sin
ejer.. Lidt sjovt egentligt.

Min tidligere kat var også helt pjattet med vand, vi ved dog ikke om hun
kunne svømme. Ham vi har nu, prøver ihærdigt at leve op til myten(?) om at
katte hader vand. Han går helt amok hvis han bare får lidt vand på sin pote

Men jeg er skam ret sikker på at nogle katte - de der er glad efor vaqnd -
sagtens kan svømme...

Der er jo også en anden art i den store kattefamilie der endog er meget glad
for vand..

Trine

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-05 10:32

"myggen" <trine@pixiemachine.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne svømme. Ham vi har nu, prøver ihærdigt at leve op til myten(?) om at
> katte hader vand. Han går helt amok hvis han bare får lidt vand på sin

Min Pushkin har jo faktisk aldrig været ude i regnvejr i sit korte liv.
Forleden, da plænen var våd, så man ham ryste vandet af hver pote for hvert
skridt . Han får travlt når det bliver rigtig efterår og vinter .

Mvh
Søren

Fra : myggen

Dato : 01-10-05 10:52

> [...]
> Forleden, da plænen var våd, så man ham ryste vandet af hver pote for
> hvert skridt . Han får travlt når det bliver rigtig efterår og vinter

hehe.. sådan var den allerførste kat jeg havde også.. Sikke et syn, da han
kom ud efter det havde sneet hele natten.. hen skulle ryste vandet af sig
hele tiden, og det var noget værre noget. Hans finde hvide mave var også
helt beskidt og våd når han kom ind, fordi der lå så meget sne, at det nåede
helt derop.
Senere på vinteren blev han noget mere vovet, og var med ude og slås i sne,
og han endte med at være helt fantastisk til at "gribe" snebolde.. Vi lavede
en snebold og enten kastede eller trillede den hen mod ham, og jeg kan love
dig for han fik angrebet dem. Det var svært at se han havde været meget
utilfreds med det våde - og kolde - vejr tidligere på vinteren.

Håber din Pushkin får samme åbenbaring når der falder sne, for det er helt
hysterisk morsomt at kaste snebolde til katten
Men ellers må du nyde synet af ham når han for hvert skridt skal have rystet
af poter fri for vand.. Det er jo underholdende i sig selv..

Trine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-10-05 13:52

In article <433e534c$0$159$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, myggen
<trine@pixiemachine.com> wrote:

> Min tidligere kat var også helt pjattet med vand, vi ved dog ikke om hun
> kunne svømme.

Jeg mener at hare hørt, at de eneste dyr der _ikke_ kan svømme fra
naturens hånd er mennesker og menneskeaber.
Jeg ved at jeg har læst i kattebøger at katte naturligt er glimrende
svømmere. Om de så har lyst til at bruge færdigheden, andet end når det
er strengt nødvendigt, er jo en anden sag

--
Knus fra Ann R

Fra : Ivar Madsen

Dato : 01-10-05 18:33

myggen wrote:

> [...]
> kunne svømme. Ham vi har nu, prøver ihærdigt at leve op til myten(?) om at
> katte hader vand. Han går helt amok hvis han bare får lidt vand på sin

Min Milli elsker når jeg har været i bad, så skal hun ud og side hvor der er
mest vand på gulvet.

Jeg har flere gange tænkt på at ligge noget over afløbet, for at få noget
mere vand på gulvet, og så se hvad hun synes om det

Ivar Madsen

Fra : fam. Ager

Dato : 01-10-05 19:49

"Ivar Madsen" <spam.news.cc@milli.dk> skrev i en meddelelse > Min Milli
> [...]
>
> Jeg har flere gange tænkt på at ligge noget over afløbet, for at få noget
> mere vand på gulvet, og så se hvad hun synes om det

min ene raggie, har et ritual hver morgen når jeg går i bad, at han sætter
sig i brusekabinen, og venter på jeg tænder for bruseren, han sidder i et
par sekunder og går så ud og sætter sig til at slikke pelsen, pladder våd.
samme kat har også en sjov måde at drikke af vandhanen, for hvor den anden
raggie drikker pænt af strålen, stikker albert hele krydderen ind under
vandstrålen og drikker af det der rammer vasken...regnvejr er de begge ret
ligeglade med, sidder gerne på havebordet i silende regn.

mvh. marie

Fra : Futte

Dato : 04-10-05 15:02

M.h.t. billedet - så forstår jeg ikke de mennesker der kan lide at klæde
deres dyr ud. Det er jo ikke børn eller dukker. Kattens udtryk på billedet
finder nogen måske sjovt, men har i tænkt over om katten syntes det er
sjovt!!
Et er om katte kan svømme (selvfølgelig kan de det) noget andet er at
udstyre dem med tøj. Hvis nogen af mine katte fik trukket sådan en
tætsiddende hætte på hovedet, så ville de også miave hjerteskærende -som
katten på billedet gør det!
Bryder mig ikke om at dyr udstilles på den måde til morskab for os
mennesker.
M.v.h.
Lene

Fra : fam. Ager

Dato : 04-10-05 18:29

"Futte" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> katten på billedet gør det!
> Bryder mig ikke om at dyr udstilles på den måde til morskab for os

du kan vist være sikker på at billedet er manipuleret, det synes ret
tydeligt synes jeg..så det tvivler jeg på at du behøver at være harm over..

mvh- marie>

Fra : myggen

Dato : 04-10-05 18:50

> [...]
>
> du kan vist være sikker på at billedet er manipuleret, det synes ret
> tydeligt synes jeg..så det tvivler jeg på at du behøver at være harm

jeg synes også det ser MEGET manopuleret ud.. faktisk funderer jeg over
hvordan katten helt præcist kan "stå" som den gør, da der ikke sådan liiige
umiddelbart er noget i vandet, som den står på. Og så er der bare generelt
et eller andet over den der får den til at se kantet og dermed kunstig
dukkeagtigt ud. Om man så har brugt billedemanipulation til at indflette en
rigtig kats hovede derpå skal jeg ikke kunne sige, men jeg synes nu heller
ikke der er det store at fare i flint over..

Og hvordan kan man egentligt se på et billede om en kat miaver
hjerteskærende? For på vores kats mundbevægelser kan man ikke se om det er
et glad, sultent, ynkeligt eller andet miav han kommer med...

Trine

Fra : Jakob

Dato : 05-10-05 10:09

In article <43428b4f$0$38638$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
le_ha@privat.tele.dk says...
> M.h.t. billedet - så forstår jeg ikke de mennesker der kan lide at klæde
> deres dyr ud.

Som andre skriver er det 100 % sikkert et fake billede, det er tydeligt
et redigeret billede så der er ikke noget at være bekymret over :0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : goofy

Dato : 04-10-05 23:38

Hej Søren
Jeg kan fortælle jer allesammen at der faktisk er en katterace
der er vild med vand.
Tyrkisk Van hedder den på at læse linket
http://www.racekatte.dk/viskatteracer.cfm?id=16

Steen Vinbæk