Netmeeting på NE2 ??
Fra : Michael

Dato : 07-06-01 22:14

Hej alle i kloge hoveder
jeg håber at i kan hjælpe mig,jeg er blvet den "lykkelige" ejer af en gang
bras.. Netexpress 2 med speedstram router ,og derved får jeg en helvedes
masse problemer, jeg bruger netmeeting aldeles meget da jeg har en
kammersjuk i usa som jeg snakker med via nettet ..men nu virker det sgu ikke
mere efter at jeg har fået router tilknyttet til min forbindelse,,jeg efter
at jeg har kæmpet lidt med det får det til at virke så han kan høre mig og
se mig,men jeg kan ikke hører eller se ham på nogen måde.er der ikke en
velig sjæl der kan hjælpe mig med det,jeg ved ikke om jeg kan slå alt fra på
routeren .. eller hvad jeg skal gøre.. jeg håber at der er nogle der kan
hjælpe mig

Hilsen
Michael

Fra : MVJuhl

Dato : 08-06-01 13:37

Hej Michael

Uden at skulle kloge for meget på NetMeeting, ved jeg at den skal bruge en
masse statiske og dynamiske porte for at fungerer. Problemet her er, at du
skal fortælle din router, at de enkelte porte som initieres fra din kammi
skal routes direkte til din PC.

Denne opsætning er ellers lige til, hvis det ikke bare var fordi NetMeeting
bruger en række dynamiske porte for indkommende opkald. Du kan ikke på
forhånd vide hvilke porte der skal routes :-|

MEN...... hvis du har een PC og kun en PC som skal kunne nå nettet, kan du
fortælle routeren, at den skal route alt trafik til din PC's IP-adresse.
(Gøres inde i opsætningen via IE eller Netscape)

En anden mulighed er at forbinde ADSL-modemet direkte til din PC (uden om
routeren), hvorved ALT ender i din PC. Denne metode forudsætter en PPP
klient på PC'en. Jeg mener at have hørt at Efficient selv har lavet en PPP
klient, som skulle køre godt.

Anyways.... du har nogle muligheder..... Skal du have yderligere hjælp, så
sig til....

mvh.
Michael Juhl

Fra : -[]-Znonkel-[]-

Dato : 08-06-01 20:42

En lille kommentar fra en, der selv lige har fået NetExpress med router.

Bær venligst over med mig, hvis følgende er noget sludder! ;)

Man har muligheden for at indstille routeren til enten Basis eller Åben
indstilling. Så vidt jeg er orienteret (jeg har endnu ikke selv prøvet det),
så skulle det kun være muligt at bruge NetMeeting, hvis man sætter den til
at være "Åben". Netop ved at sætte den til det, skulle man åbne for alle
portene - og således også for dem, som Netmeeting har brug for.
Dette giver så til gengæld øget risiko for at hackere og andre onde
mennesker kan komme ind på din computer, så et eller andet firewall-program
ville ikke være af vejen.

Fra : Michael

Dato : 08-06-01 21:58

jeg kører med åben config,og det virker ikke...

Michael

Fra : -[]-Znonkel-[]-

Dato : 08-06-01 22:07

Øv, så har jeg desværre ikke flere gode ideer.

Fra : Verner

Dato : 08-06-01 22:08

On Fri, 8 Jun 2001 21:42:23 +0200, "-[]-Znonkel-[]-" <zx@znonkel.net>
wrote:

> [...]
>så skulle det kun være muligt at bruge NetMeeting, hvis man sætter den til

Desværre - du får ALDRIG Netmeeting til at virke sammen med
Speadstream Routeren.

Der er kun een vej - RASPPPOE klienten.

mvh
Verner

Fra : Michael

Dato : 08-06-01 22:25

> Der er kun een vej - RASPPPOE klienten.

og hvad vil det sige???

/Michael

Fra : Verner

Dato : 08-06-01 22:40

On Fri, 8 Jun 2001 23:24:31 +0200, "Michael" <sjus@mail.dk> wrote:

>og hvad vil det sige???
>
>/Michael

Man kører uden Router - det er fint beskrevet på denne side:
http://www.funkydrummer.dk/

Held og lykke.

mvh
Verner

Fra : Michael

Dato : 08-06-01 23:12

> Man kører uden Router - det er fint beskrevet på denne side:
> http://www.funkydrummer.dk/
tak for linket det vil jeg gennemgå..sidste spørgesmål..kan jeg ikke sætte
rj45 stikket i min switch istedet for at sætte det i netværkskort..? og de
andre på netværket også bare skal have installeret det prg som gør at man
kan komme på nettet ?
michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-06-01 23:25

> [...]
> andre på netværket også bare skal have installeret det prg som gør at man

Jo, men kun en computer kan være online ad gangen

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jesper Brucz

Dato : 10-06-01 14:03

Humm det er ikke fordi jeg ved det med sikkerhed, men måske kan du med en
hub i stedet for en switch få det til at fungere. Det er klart du ikke kan
lave det nummer med en switch. For en Hub modsat en switch sender så vidt
jeg forstår al data til alle stationerne. En switch åbner derimod en linje
mellem to stationer. dette er særdeles ønskeligt hvis dit netværk består af
mange stationer da dette mindsker risikoen for overload og der med følgende
nedgang i hastighed på dit netværk. men hvis dit netværk kun skal bestå af
2-3 stationer som skal dele en Internet adgang, så burde det kunne fungere
med en hub. Der er bare den hage at, når du bruger en hub så kan en ondartet
hacker på Internet sidde og overvåge al din interne trafik mellem dine
stationer da al data trafik nemlig også bliver sendt ud gennem din asdl
forbindelse.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-06-01 17:23

"Jesper Brucz" <jesper.brucz@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hacker på Internet sidde og overvåge al din interne trafik mellem dine
> stationer da al data trafik nemlig også bliver sendt ud gennem din asdl

Vrøvl....