Kalenderdage/måneder
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 29-09-05 18:40

På et tidspunkt faldt jeg over en udmærket hjemmeside bla. med forskellige
gamle kalender/mærkedage, og der var også en oversigt over tilnavne til
vores måneder. Jeg har desværre fået linket væk/slettet, så hvis nogen her i
gruppen har et bud på, hvor det evt. kunne været, jeg har stødt på disse
oplysninger, ville jeg være meget taknemlig.

Poul E. Kristensen

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 29-09-05 20:18

"Poul E. Kristensen" <poulemilfjern@fjernkristensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:433c26d8$0$87539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> [...]
> i gruppen har et bud på, hvor det evt. kunne været, jeg har stødt på disse
> oplysninger, ville jeg være meget taknemlig.

Har selv fundet flere, - google er en ven i nøden, når man eller kan
fortælle den hvad men vil.

Poul E. Kristensen

Fra : twinie

Dato : 30-09-05 17:53

Tja der er da nogen rigtigt gode rundt omkring:

http://www.rmadsen.dk/kal/
http://www.morchslaegt.dk/bauers/bauer.htm

Lidt om dagenes navne:

http://www.historie-online.dk/sjov/almanak/
http://www.saack.dk/index_dagensnavn.htm

Og efter min mening, et ret uundværligt værktøj:

http://octhygesen.homepage.dk/DAGE.html

mvh Jette.