Banalt problem
Fra : martin bjerre

Dato : 29-09-05 15:26

Jeg har et problem jeg ikke kan løse, hjælp ønskes derfor.

2 pc`er med xp pro
1 pc med xp home
Alle koblet til min bredbåndsrouter
de 2 "pro" maskiner fungerer fint, jeg kan dele mapper, printere osv, de kan
begge "se" maskinen med "home" men ikke oprette forbindelse til delte mapper
på den. På "home" maskinen kan jeg ikke se de andre, ej heller få adgang til
delte printere.
Alle 3 har fuld adgang til internettet.

Hvad dælen gør jeg galt ? ? ?

Martin

Fra : Jan

Dato : 29-09-05 16:12

> [...]
> mapper på den. På "home" maskinen kan jeg ikke se de andre, ej heller få

Kunne det tænkes at de ikke er i samme arbejdsgruppe?

F.eks. XP pro er i "WORKGROUP" og XPhome er "MShome"

Du kan se det i kontrolpanelet under System i fanebladet "Computernavn"

jd

Fra : martin bjerre

Dato : 29-09-05 18:29

"Jan" <SPAMa45@SPAMsccd.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne det tænkes at de ikke er i samme arbejdsgruppe?
>
> F.eks. XP pro er i "WORKGROUP" og XPhome er "MShome"
>
> Du kan se det i kontrolpanelet under System i fanebladet "Computernavn"
>
> jd
>De er i samme arbejdsgruppe, det glemt jeg at skrive. Jeg har også prøvet
>at deaktivere firewall på alle 3, uden held. Men jeg kom til at tænke
>på.....jeg har en pc der har navnet "martin" og en bruger med samme
>navn....kan det måske ligge deri ?

Martin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-05 18:54

martin bjerre wrote:
> Martin

Nej - det er OK.

Har du prøvet at oprette alle brugernavne på alle PC'er.

XP er lidt sart med ukendte brugernavne - men hvis alle bruger samme
brugernavn - eller alle brugernavne er oprettet på alle PC'er, så plejer der
at komme "hul igennem".

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : martin bjerre

Dato : 29-09-05 20:44

> [...]
>
> XP er lidt sart med ukendte brugernavne - men hvis alle bruger samme
> brugernavn - eller alle brugernavne er oprettet på alle PC'er, så plejer

Herhjemme har jeg 3 maskiner der fungerer fint alle 3, men det andet sted er
der ikke andet end problemer, havde en lille mistanke om at det kunne have
noget at gøre med xp home...herhjemme har jeg kun xp pro

martin

Fra : Gert Krabsen

Dato : 29-09-05 20:39

martin bjerre wrote:
> [...]
> der ikke andet end problemer, havde en lille mistanke om at det kunne have
> noget at gøre med xp home...herhjemme har jeg kun xp pro

XP home og XP pro kan sagtens co-eksistere og se hinanden.

mvh
Krabsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-05 20:45

martin bjerre wrote:
> [...]
> sted er der ikke andet end problemer, havde en lille mistanke om at
> det kunne have noget at gøre med xp home...herhjemme har jeg kun xp

Jeg har både Home og Pro - og de kan fint se hinanden - jeg bruger samme
brugernavn på alle PC'er - og så er der fuldt hul igennem til alle PC'er i
lokalnettet.

Du kan også prøve at åbne gæstekontoen - det har vist virket for andre.

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 05-10-05 22:29

"martin bjerre" <martin.bjerreNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke andet end problemer, havde en lille mistanke om at det kunne have
> noget at gøre med xp home...herhjemme har jeg kun xp pro

Hvad med IP adresserne, kan evt. være der det ligger.
Især hvis de er på en TDC xDSL løsning, hvor maskinerne får tildelt public
adresser.
(Og ikke altid i samme adresse scope)

Mvh
Søren Steinmetz