Kat og mus
Fra : Søren LH

Dato : 29-09-05 11:32

Da jeg fik Silver (Sille) blev det her i nyhedsguppen sagt, at det nok ikke
skulle lykkes at lære hende at fange mus.

Jeg kan hermed dokumentere at det har hun lært:
http://www.lemanszone.dk/silver/IMG_3766-s.jpg
http://www.lemanszone.dk/silver/IMG_3765-s.jpg

Og Sille har lært Pushkin det:
http://www.lemanszone.dk/pushkin/IMG_3754-s.jpg

Det var faktisk mig selv der lærte Sille det. Jeg fik selv fanget en mus, og
den blive så lukket ud sammen med Sille i entreen, med alle døre lukket og
skjulesteder fjernet. Så gik den vilde jagt og kattens leg med musen, og fra
den dag havde hun bogstavelig talt fået blod på tanden.

Mvh
Søren

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 29-09-05 12:40

> [...]
fra
> den dag havde hun bogstavelig talt fået blod på tanden.

Hej Søren,

Uha, stakkels mus da. Der er også lige musse-sæson, så dine misser får
måske travlt

Jeg har set flere eksempler på katte, der ikke havde lært at fange mus
lige fra barnsben, men som alligevel endte som særdeles dygtige jægere.
De har både været i stand til at indfange OG slå ihjel. Så min erfaring
er, at der også er en god portion instinkt med i spillet. Derudover er
der nok heller ingen tvivl om, at der er andre katte end lige missemor,
der kan vise en bette mis en ting eller to

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Annemette Engell Han~

Dato : 29-09-05 13:16

> og
> fra

Hej Søren

Hvor er de dygtige - husk at ros dem :)

Og hvor er de dejlige at se på begge to *mums et par lækkersakker*

Med venlig hilsen
Annemette Engell Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Søren LH

Dato : 29-09-05 21:58

"Annemette Engell Hansen" <therealnaniaKATTE@BAKKEhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:433bdb1523ede@nerdgirl.dk...

> Og hvor er de dejlige at se på begge to *mums et par lækkersakker*

Tak. Jeg synes jo selv det må være jordens dejligste katte - tre katte med
vidst forskellige temperamenter.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 30-09-05 01:10

Fra : Søren LH

Dato : 29-09-05 21:56

"Betina Rasmussen" <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> skrev i en meddelelse

Hej Betina,

> Uha, stakkels mus da. Der er også lige musse-sæson, så dine misser får
> måske travlt

De gør det vist mest for sportens skyld, vi har jo den renracede huskat
Basse til det grove arbejde: http://www.lemanszone.dk/basse/

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 29-09-05 13:27

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og skjulesteder fjernet. Så gik den vilde jagt og kattens leg med musen,
> og fra den dag havde hun bogstavelig talt fået blod på tanden.

væmmelige dyrplager, søren....(-;
min den store fik sin debut med en mus i en klapfælde, der var faldt på
gulvet... og var faktisk kun interesseret i mus, hvis de sad i en fælde i
lange tider derefter...
men han har lært det, men nu kommer "lillebror" og hugger fangsten fra ham..
hårdt at være kat..

mvh. marie

Fra : Søren LH

Dato : 29-09-05 22:01

> væmmelige dyrplager, søren....(-;

Og hvad I ikke engang ved er at det er samme mus på alle tre billeder, og
den er fuldt levende - stakkels mus :-/

> [...]
> lange tider derefter...
> men han har lært det, men nu kommer "lillebror" og hugger fangsten fra

Jeg har hørt andres katte kommer og forærer musene til deres ejer. Men mine
er nogle værre egoister, de beholder dem for sig selv.

Mvh
Søren

Fra : fam. Ager

Dato : 30-09-05 05:47

> [...]
>
> Jeg har hørt andres katte kommer og forærer musene til deres ejer. Men
> mine er nogle værre egoister, de beholder dem for sig selv.

det har mine aldrig gjort, som regel er det lillebror katten der kommer og
hugger dem, og æder dem, aldrig levninger her...GGG.. men jeg synes at det
er grænseoverskridende at se på..(-;

marie

Fra : Jakob

Dato : 28-09-05 15:29

In article <433bc43b$0$1786$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
slh@DELETEcity.dk says...

> Det var faktisk mig selv der lærte Sille det. Jeg fik selv fanget en mus, og
> den blive så lukket ud sammen med Sille i entreen, med alle døre lukket og
> skjulesteder fjernet.

Hvordan kan det være man skal være så god ved katte men ikke ved mus ??
;0)

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren LH

Dato : 29-09-05 21:50

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> In article <433bc43b$0$1786$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> slh@DELETEcity.dk says...

> Hvordan kan det være man skal være så god ved katte men ikke ved mus ??
> ;0)

Godt spørgsmål, for sådan en lille mus med store sorte øjne er godt nok sød
.

Men måske det ligger i at vi er i stand til at holde katte ude af
spisekammeret og at de ikke om natten pusler i mellemrummet mellem husets
inder og ydermur og de underminerer isoleringen.

Og da katte har samme holdning som os til mus, nemlig at de skal udryddes,
må vi hellere være gode ved dem .

Mvh
Søren