til hvem det måtte interessere - R.I.
Fra : Camilla Baird

Dato : 28-09-05 14:02

R.I.P. kæreste Kitty

GIC Sawat’s Kirilin

*d.3.12.91 – †d.3.9.05

Undskyld, hvis dette bliver langt og usammenhængende , men jeg ved ikke
helt, hvor jeg skal starte, og hvor jeg skal slutte (jo, det ved kun alt
for godt) – Kitty var en meget vigtig del af mit liv. Hun er nu væk
efter 13 skønne år.

Jeg husker stadig den dag, jeg først mødte en Korat – en solrig
sommereftermiddag i Elfis og Kåres have i Sandefjord. Den dag vidste
jeg, at jeg en dag måtte dele mit hjem med en Korat! Lidet anende, hvad
fremtiden ville bringe, drog jeg hjem til Danmark igen med mine drømme
om en Korat.

Ved et lykketræf (for mig) fik jeg nogle måneder senere Kitty i mit liv.
Det ændrede min hverdag en del! Kitty havde sine ganske egne meninger,
om hvordan tingene skulle gøres, og hvordan hendes liv skulle være.
Victor (min huskat) havde bare at makke ret!

Vi oplevede meget sammen. Gennem hende fik jeg mange gode venner verden
over. Korateers verden over er et helt specielt og dejligt folkefærd med
et helt særligt sammenhold.

Lige fra dag 1 var hun en sej kat, der ikke lod sig mærke med at være
usikker eller syg.

Jeg husker stadig, da hun blev fornærmet (og muligvis en smule
forskrækket) på Victor, da han kom ind af SIN kattelem i SIT hjem – han
krænkede tydeligt hendes territorium (hun havde højst været der en halv
time!).
Han blev selvfølgelig både forskrækket og fornærmet over at blive
angrebet af en furie – noget han virkelig ikke havde forventet ville
ske! De jagtede hinanden på sofarygge og hen over klaveret, til de til
sidst fandt hvert deres hjørne af stuen at holde stirrekamp fra. Det var
imponerende at se dem sidde som isstatuer hele aftenen – man følte
virkelig den meget kolde luft mellem dem. Efter nogle uger med langsom
tilvænning, blev de faktisk meget gode venner – de omfavnede nærmest
hinanden, når de havde været væk fra hinanden.

Da Hoo såkom på gennemrejse på sin vej fra USA til Norge, gentog
sceneriet sig. Kitty kunne ikke lide hankatte, hvis hun altså ikke lige
var i løbetid – for så kunne hun ikke få nok.

Kitty elskede udendørslivet – hvis det var godt vejr! Gråvejr og
blæsevejr skulle hun ikke nyde noget af!
I hendes unge dage måtte jeg huske at få hende ind inden skumring –
ellers var det helt umuligt.

Under sin første graviditet var hun med i sommerhus, hvor hun elskede at
klatre rundt oppe på stråtaget sammen med Victor – en uge før termin tog
vi hjem.

Selv i sin alderdom elskede Kitty at slikke solskin udenfor på terrassen
og trappen ned til haven. Græsset smagte hun også på – især hvis det var
lidt langt og nemt at komme til.

Kitty og jeg fik et ganske tæt forhold. Kitty havde haft en lidt
fortumlet tilværelse, da hun kom til mig 10 måneder gammel. Vi opbyggede
et tillidsforhold, som var helt specielt – Kitty var glad for mennesker,
men hun kunne gå helt i sort, hvis jeg var væk for længe. Selv i hendes
senere år, da hun også havde Niels Peter (min mand), kunne hun blive
deprimeret, hvis jeg var væk.

Kitty var en supermor! Hun fik tre kuld, som hun passede fortræffeligt,
selv om de ikke lærte mange manerer.

Selv efter hun blev kastreret, passede hun kattunger. Når Emmy (Kittys
datter med Kupelli i Finland) blev træt af sine kattunger, tog Kitty
over – hun opfordrede dem til at die hos sig...

Til allersidst i sit liv fik hun igen interesse for kattunger. Anakot så
op til Kitty som en reservemor – Kitty passede påAnakot, i timerne inden
hun skulle føde... Anakot fik lov at die på Kitty! Kitty hjalp lidt til
med at opdrage kattungerne – Anakot kunne sagtens klare det selv, men
Kitty hyggede sig med de små.

Hele sit liv var hun blid og klog. Hun var en god leder – den fødte
matriark! Hun havde et meget stærkt blik, som hun styrede flokken med.
Hun løftede kun sjældent poten eller stemmen – blikket var nok. Der var
ingen, der nogensinde truede hendes lederposition for alvor – der var
flere, der gerne ville, men ingen gjorde alvor af det.... det var de
sikkert heller ikke sluppet godt fra! Kitty var bomstærk til det sidste.

Kitty udviklede astma i de senere år (ligesom sin far, Racha).

Dette var ikke så nemt at behandle hende for, da hun ikke ville have
piller (det var en kamp at give hende dem – hver gang!) – og hun kunne
ikke tåle depotindsprøjtninger (depoterne måtte opereres ud, da hendes
krop indkapslede dem og udstødte dem), så vi endte med at give hende
inhaleret medicin – det virkede!

Astma (kronisk astmatisk bronkitis) kan katte leve med i mange år, men
det kan ikke kureres – det bliver som oftest gradvist værre (selv med
god behandling).

Til sidst gav Kittys krop op overfor astmaen – muligvis er der stødt en
lungeinfektion til oveni, som slog hende endeligt ud.

13år og 9mdr gammel – præcist 3mdr inden hun blev 14år – 13år efter hun
kom ind i mit liv – fik hun fred.

Tak til Elfi og Anita og SKR, fordi I dengang troede på mine evner som
Korateer. Jeg håber ikke, jeg har svigtet jeres tillid gennemårene. I
var mig en utrolig støtte og hjælp, da jeg skulle lære Koraten og
racekatteverdenen nærmere at kende.

Tak til Kitty, fordi du var den enestående kat, du var! Du vil altid
have en særlig plads i mit hjerte og mit liv. Ingen vil kunne erstatte dig.

Fra : Sanni

Dato : 28-09-05 15:40

Hvor smukke mindeord over en dejlig kat.
Camilla, min medfølelse over dit tab, men ingen kunne sige det kønnere en
du.

Sanni

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 28-09-05 17:45

Hvor var det smukt ... snøft ...

Knus fra Pia

--
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*
STOP KATTEFABRIKKERNE - http://www.kattehandel.dk

Fra : Denise

Dato : 28-09-05 17:57

Hej Camilla
Det må være rigtig hårdt, jeg kan se hvor meget du holdt af hende, og man
oplever rigtigt meget sammen på over 13 år.
Det var meget smukke mindeord, til en helt speciel kat.
Kram Denise

Fra : Allan

Dato : 28-09-05 17:58

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> R.I.P. kæreste Kitty
>
> GIC Sawat’s Kirilin
>
> *d.3.12.91 – †d.3.9.05

Hej Camilla og jeg er ked af dit tab
Men med denne flotte tekst så er du vist på vej, til at være afklaret, med
dit tab. Det var flot skrevet.

De bedste hilsner herfra.

Mvh Allan

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-09-05 18:10

In article <433a9452$0$38686$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Camilla
Baird <mail@korat.dk> wrote:

> R.I.P. kæreste Kitty

Stort knus, Camilla, og god rejse til en ganske særlig kat...

--
Knus fra Ann R

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 28-09-05 22:30

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> R.I.P. kæreste Kitty
>
> GIC Sawat’s Kirilin
>
> *d.3.12.91 – †d.3.9.05

Kæreste Camilla

Din kærlighedserklæring efterlod mig med tårer i øjnene. Min dybeste
medfølelse til dig og familien.

Knus
Lise

Fra : Kate

Dato : 29-09-05 15:37

Camilla Baird <mail@korat.dk> wrote in

> Tak til Kitty, fordi du var den enestående kat, du var! Du vil
> altid have en særlig plads i mit hjerte og mit liv. Ingen vil
> kunne erstatte dig.

Og tak til dig for så smukke ord om en elsket kat. Og selvfølgelig et
trøstekram, jeg har jo lige været turen igennem og føler dybt med dig.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.