Opload ef billeder til server?
Fra : Tom Harthimmer

Dato : 28-09-05 10:02

Hej
Jeg er ved at lave en server(IIS) hvor der bla. er billeder på. Er der en
der har et meget simplet script der kan oploade billeder til en bestemt
mappe på serveren?
altså så folk kan gå ind på min hj.side og oploade nogle billeder.
alle de script jeg har fundet på nettet kan jeg ikke få til at virke.

Fra : Dennis Micheelsen

Dato : 28-09-05 10:08

"Tom Harthimmer" <tom@fjernbiaf.dk> wrote in message
> [...]
> altså så folk kan gå ind på min hj.side og oploade nogle billeder.
> alle de script jeg har fundet på nettet kan jeg ikke få til at virke.

et umiddelbart gæt vil være at hvis du kigger på :
http://php.net/move_uploaded_file og
http://dk.php.net/manual/en/features.file-upload.php så vil du nok kunne få
nogle svar ..

endvidere er det ikke meget information du giver os .. "det virker ikke" er
ikke meget at arbejde ud fra
hvilken fejl giver den? hvad siger log filen?
//Dennis

Fra : Geert Lund

Dato : 28-09-05 10:12

Tom Harthimmer wrote:

> Jeg er ved at lave en server(IIS) hvor der bla. er billeder på. Er der en
> der har et meget simplet script der kan oploade billeder til en bestemt
> mappe på serveren?

Ja, er ret sikker på at www.php.net [1] har nogle gode referencer til
hvordan filupload foretages.

> alle de script jeg har fundet på nettet kan jeg ikke få til at virke.

Hvorfor ikke? Hvad får du da af fejl? Hvis alle scripts du har fundet
ikke virker - er det jo nok et konfigurationsproblem eller noget andet -
og det er lidt nemmere at hjælpe hvis du beskriver hvad du gør, hvad du
bruger og hvad du får af fejl...

[1] http://dk.php.net/manual/da/features.file-upload.php

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Tom Harthimmer

Dato : 28-09-05 11:00

"Tom Harthimmer" <tom@fjernbiaf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså så folk kan gå ind på min hj.side og oploade nogle billeder.
> alle de script jeg har fundet på nettet kan jeg ikke få til at virke.

Ja undskyld min "fejlrepport" men jeg er helt ny i php og server.
Lige nu bruger jeg EasyPHP til at teste forskellige script, for så at bygge
den ind på mit websted, men det kan godt være der er et
konfigurationsproblem
for hver gang jeg prøver et script fra nettet for jeg fejl af den ene eller
anden art f.eks et script fra Joe Images:

Notice: Use of undefined constant large_w - assumed 'large_w' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
11
Notice: Use of undefined constant thumb_w - assumed 'thumb_w' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
12
Notice: Use of undefined constant quality - assumed 'quality' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
13
Notice: Use of undefined constant path - assumed 'path' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
14
Notice: Use of undefined constant user - assumed 'user' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
16
Notice: Use of undefined constant pass - assumed 'pass' in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
17
Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'pedersen' (11001) in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
23
Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link
resource in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
24
Warning: session_start(): Cannot send session cookie - headers already sent
by (output started at
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php:11) in
c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
28
osv.
det skal siges jeg godt kan køre meget simple script som f.eks "hallo
world".
hilsen Tom

Fra : Geert Lund

Dato : 28-09-05 16:34

Tom Harthimmer wrote:

Check dine fejlbeskeder - det er så vidt jeg kan se delt i to dele:

> [...]
> Notice: Use of undefined constant pass - assumed 'pass' in
> c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line

Det du oplever er at dit error_reporting er sat "forkert" i din php.ini
- sæt den evt. til 2039 (den står sikkert til 2029 eller lign.)

> Warning: mysql_connect(): Unknown MySQL Server Host 'pedersen' (11001) in
> c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line
> 23

Du connecter til en host der hedder "pedersen" og angiveligt kan MySQL
ikke finde den MySQL server...

> [...]
> resource in
> c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line

Udslag af ovenstående fejl... Da der ikke er oprettet noget link til en
gyldig database kan der selvfølgelig heller ikke eksekveres nogle states
mod denne database.

> [...]
> c:\programmer\easyphp1-8\www\joe_images\config_connect_functions.php on line

Ja, her er det så fordi du forsøger at starte en session efter der
allerede er udlæst et hav af beskeder til skærmen - det giver så igen
problemer - sørg evt. for at køre session_start(); før noget andet i din
kode.

Geert Lund,
www.GLD.dk