Markering af links
Fra : Generalen

Dato : 28-09-05 05:43

Hej i gruppen

Jeg er stødt på et problem som jeg måske kan få hjælp til i denne gruppe:

Når man har benyttet et link vil det normalt blive markeret med en farve,
således at man ved næste besøg på siden kan se at man har haft aktiveret
dette link. Denne funktion er pludselig væk, og det er nu rart når man ved
næste besøg kan se hvilke link man har haft åbnet, især når det er sider som
opdateres dagligt.

Hvordan opretter jeg denne funktion igen?

Windows XP
Internet Explorer

Kan nogen hjælpe mig??

På forhånd tak.

Generalen

Fra : Anders Lund

Dato : 28-09-05 06:31

Generalen wrote:
> [...]
> næste besøg kan se hvilke link man har haft åbnet, især når det er sider som

Det er også noget som hjemmesiden kan bestemme. Hvis du giver os adresse
på en hjemmeside hvor det ikke virker som du vil have det, kan vi se om
det er tilfældet ved den hjemmeside.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Generalen

Dato : 28-09-05 10:57

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Det er også noget som hjemmesiden kan bestemme. Hvis du giver os adresse
> på en hjemmeside hvor det ikke virker som du vil have det, kan vi se om
> [...]

Hej Anders

Tak for dit svar.

Det er f.eks. tilfældet på
http://riversea.tugtalk.co.uk/dockofthebay/shiplist.htm - men problemet er
det samme på alle sider hvor der er links til undersider, og det startede på
samme tid (i lørdags) så jeg tror ikke det kan være noget den enkelte side
bestemmer.

M.v.h.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-05 12:54

Generalen skrev:

> [...]
> undersider, og det startede på samme tid (i lørdags) så jeg
> tror ikke det kan være noget den enkelte side bestemmer.

Den side du henviser til, piller ikke ved linkfarvningen, så din
hypotese om at det er et problem i din egen browser er korrekt.

Du har ikke fortalt hvilken browser du anvender, men hvis det nu er
IE, kan du kigge her:

Funktioner => Internetindstillinger => Generelt (faneblad) =>
Farver.

Her er der en boks med titlen "Hyperlinks" hvor man kan vælge farve
for besøgte og ikke-besøgte links.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Generalen

Dato : 28-09-05 17:44

> [...]
> Farver.
>
> Her er der en boks med titlen "Hyperlinks" hvor man kan vælge farve

Det har jeg også forsøgt, men det ændrer intet.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-09-05 23:05

Generalen skrev:

> Det har jeg også forsøgt, men det ændrer intet.

Slet intet? (kan du fx heller ikke ændre den almindelige farve på
hyperlinks)?

Prøv evt at tømme midlertidige internetfiler - det løser en del
problemer i IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Generalen

Dato : 29-09-05 05:43

> Slet intet? (kan du fx heller ikke ændre den almindelige farve på
> hyperlinks)?
>
> Prøv evt at tømme midlertidige internetfiler - det løser en del
> problemer i IE.

Nej, det ændrer faktisk intet, idet links'ene jo beholder den farve de
oprindeligt har på siderne.
Midlertidige filer tømmer jeg regelmæssigt, så det er i orden

- men du har ret: Det kan løse problemer at tømme den. F.eks. var jeg engang
udsat for at man ikke
kunne downloade billeder som jpg, men kun som bitmap "ikke navngivet". Det
problem blev løst ved at tømme midlertidige internetfiler.

Fra : Anna Conto

Dato : 29-09-05 01:17

Måske du bare er kommet til at indstille "Antal dage siderne skal
gemmes i oversigten" til 0. Prøv at ændre dette under
Internetindstillinger | Generelt | Oversigt

Fra : Generalen

Dato : 29-09-05 05:41

"Anna Conto" <aconto@gmail.com> skrev i en meddelelse
Måske du bare er kommet til at indstille "Antal dage siderne skal
gemmes i oversigten" til 0. Prøv at ændre dette under
Internetindstillinger | Generelt | Oversigt

Dette er også forsøgt uden resultat