limning træ på glasfiber
Fra : Steffen Skov

Dato : 27-09-05 20:38

Da vi købte vores nye gamle båd forrige år, fik vi den billigt, da en del
træværk skal laves (udskiftes) i kahytten.
Mit spørgsmål er: "Hvad limer jeg træ på glasfiber med"?
En plan flade er limet fast på indersiden af kahytten ud mod cockpittet, og
denne plade skal skiftes. Jeg vil lime lister fast på båden (glasfiber) og
lime pladen fast på listerne. Listerne bliver 20 mm. så jeg kan trække
kabler til GPS, Ekkolod, Lys i kompas, m.v. i det skjulte.
Der var en tråd om en Ellert og Sikaflex - er det det jeg skal bruge?
Hilsen
Steffen
Pd 26, "Krogen" Århus
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
lige som søvn bringer drømme"!

Fra : Knud Erik Hørby

Dato : 27-09-05 20:55

Affedtning og derpå Sikaflex 221.

Knud Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-09-05 03:44

> [...]

> lime pladen fast på listerne. Listerne bliver 20 mm. så jeg kan trække
> kabler til GPS, Ekkolod, Lys i kompas, m.v. i det skjulte.

West epoxy!

Claus

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 28-09-05 19:11

Ja. Jeg brugte west epoxy da jeg i foråret lavede hylder i mine kistebænke.
Det var også ca 20*20 lister.

Fortykket west epoxy. Ganske lidt på listen og så stemte jeg dem mod
fladerne, enten med pinde, tape eller tvinger. 24 timer senere sidder de så
fast at en Katrina ikke kan få dem af.

Bjarke