PHP genereret image layer?
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 27-09-05 20:20

Hej,

Jeg har via PHP tegnet et image (eller bare hentet et eksisterende ind
via imagecreatefrompng("image.png"); etc.)

Oven på det image, vil jeg gerne lave nogle layers. Jeg har billeder i
forskellige størrelse som jeg vil ligge ind rundt omkring på det billede
(forstil dig en banko plade, der skal ligges en brik ind over)

Der er her dog ikke en nogle billeder af faste størrelser der skal ind
nogle faste steder så der er som sådan ikke noget mønster i det.

Eneste mønster er at man kan sige at der er brikker af 50x50 pixels,
dvs. man kan godt have f.eks. 100x50, 50X100, 300x100 osv osv osv...
bare hvert tal kan deles med f.eks. 50.

Jeg har google lidt og set på php.net men kan ikke rigtig finde noget
jeg kan bruge. Er der nogle der kan hjælpe mig?

/Thomas

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 28-09-05 00:44

"Thomas Løjmann Jørgensen" skrev:
> Oven på det image, vil jeg gerne lave nogle layers. Jeg har billeder i
> forskellige størrelse som jeg vil ligge ind rundt omkring på det billede
> (forstil dig en banko plade, der skal ligges en brik ind over)

http://dk.php.net/manual/en/function.imagecopy.php
er nok hvad du leder efter...

http://dk.php.net/image er hele den sektion.

MvH