Hvalp gå pænt i snor
Fra : Søren LH

Dato : 27-09-05 09:54

Hej,

Ved hvilken alder skal man begynde at kræve af hvalpen at den går pænt i
snor? Min hvalp er 10½ uge, og jeg synes at foreløbig skal gåturen være så
meget fornøjelse for hunden som muligt, så jeg er betænkelig ved at begynde
at stille krav på dette tidspunkt. Hvad mener I? Hvad plejer I at gøre?

Mvh
Søren

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-05 10:58

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
begynde
> at stille krav på dette tidspunkt. Hvad mener I? Hvad plejer I at gøre?

Så snart hunden er helt tryg ved det, at have snoren på, og gerne vil gå,
uden at sætte sig på halen, mener jeg godt, at man kan begynde så småt og
træne det, at gå pænt. I starten giver man selvfølgelig hvalpen nogle pauser
ind imellem, men jo tidligere den får det lært, desto nemmere har man det
senere hen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
Nyt:

Fra : qfha

Dato : 27-09-05 15:39

Start et sted, hvor hunden må gå uden line. Gå, kald på hunden, og
fortsæt med at gå, så skal hunden nok komme til dig, en hvalp vil
altid søge flokken. Herved sikre du en god vane ved at skulle følge
dig. Vend rundt, hvis den kommer lidt fra dig, det skaber usikkerhed
hos hvalpen og den vil søge hen til dig, fortsæt med det, hvis den
har svært ved at holde sin plads.
Når det er ok, sætter du først line på. Hvis den ikke vil acceptere
linen, og går pænt lokker du med en godbid nær dens snude, mens du
går. Det får tankerne i anden retning og der vil ikke være mange
problemer fremover. Fortsæt med godbidden, hvis det er nødvendigt og
ros den meget når den har gået pænt et stykke tid.